nenoat sanoi:Mikeyx sanoi:Ok! Jatkakaa urpoilua ja nillittämistä. Popparit ei lopu kesken![]()
Onko muitakin mittareita kuin taloudellista realismia ja elinkelpoisuutta?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
nenoat sanoi:Mikeyx sanoi:Ok! Jatkakaa urpoilua ja nillittämistä. Popparit ei lopu kesken![]()
Onko muitakin mittareita kuin taloudellista realismia ja elinkelpoisuutta?
Mikeyx sanoi:^^Tällaisia ovat ihmiset, jotka eivät kykene erottamaan asioita ja ihmisiä toisistaan.
Heille pahaa oloa tuottava viestintä antaa kokemuksen, että viestijä itse on se paha - eikä asia joka heille tuottaa ahdistusta.
Kyseisen henkilön ulosanti viimeisen 3 vuoden aikana on ollu lähinnä kesken foorumiketjun vaa möläyttää että "onko kaikki hyvin?"Mikeyx sanoi:^^Tällaisia ovat ihmiset, jotka eivät kykene erottamaan asioita ja ihmisiä toisistaan.
Heille pahaa oloa tuottava viestintä antaa kokemuksen, että viestijä itse on se paha - eikä asia joka heille tuottaa ahdistusta.
Mikeyx sanoi:Nyt olisi hyvä tietää millaisella minimi-investoinnilla radan saa pyörimään.
Varmasti vesi/viemäröinti on aivan välttämätön, mutta tarvitseeko varikkorakennus ja itse rata vielä pakollisia satsauksia, jotta sinne saisi kv-kisoja? Nimittäin ei unkarilaiset tänne ole tulossa pelkkiä ratapäiviä, rullaluistelukisoja ja running day'tä pyörittämään.
Ostajista on ollut hyvin niukasti julkisuudessa tietoa. Sen vähän perusteella mitä on julkaistu, niin eivät monimiljonääreiltä vaikuta. Mutta olkaamme turvallisin mielin - KR ei saa enää latiakaan suomalaista velkarahaa. Pankit nimittäin nyt tietävät paljonko KR:n arvo on vakuutena.
Olen kanssasi ihan samaa mieltä periaatteellisella tasolla. Katson kuitenkin että tässä on kyseessä uuden luominen Suomi tasolla. Vertaisin tätä perusinfraan johon valtion tulisi satsata jotta se saadaan kuntoon. Yrittäjän rooli on sitten pyörittää itse bisnestä jolla verorahoja saadaan aikanaan takaisin hotelli- ravintola- ja matkailuyrittäjien kautta.B12 sanoi:Ei verovaroista pelasteta vituiksi menneitä yksityisiä bisneshankkeita. Jos alan rakentaa laskettelukeskusta, kylpylää tai jurassic parkia ja homma kusee ja teen konkan ennen valmistumista, on melko turha itkeä valtiota apuun. Voi toki kunta tai valtio hankkeen alussa jotakin avustaa tai sijoittaa, mutta eivät ne rahoita kustua konkurssikypsää hanketta maaliin.
itl sanoi:Kornél Öry kannattaisi kutsua seuraamaan tätä säiettä. Parviäly on kerännyt valtavan määrän tietoa hankkeesta tänne ja täällä näyttää olevan se paras tieto Kymiringin tilanteesta, business caseista ja siitä mitä sinne pitää vielä investoida.
Patukka sanoi:Se vesihuolto. Viimeksi kun kunnan virkamiesten kanssa juttelin se vesiputken pää oli suunnillen Kuukson risteyksen tienoilla, teollisuuslaitoksen ( oliko se Softcell ? ) kulmalla. Eli radalle suunnilleen viitisen kilometriä.
Joten kaivuutyöstä tulee kyllä jonkinmoinen kustannus. Tämä on minulla viimeinen tieto, tilannehan on sen jälkeen voinut muuttua. Tosin epäilen ettei.
Viemärin suhteen minulla ei ole tietoa onko sitä vai ei. Luultavasti ei.
Pete2 sanoi:Katson kuitenkin että tässä on kyseessä uuden luominen Suomi tasolla. Vertaisin tätä perusinfraan johon valtion tulisi satsata jotta se saadaan kuntoon. Yrittäjän rooli on sitten pyörittää itse bisnestä jolla verorahoja saadaan aikanaan takaisin hotelli- ravintola- ja matkailuyrittäjien kautta.
Joo ei. Miksiköhän minun veronmaksajana ja veikkaajana pitää rahoittaa Pakilan koripallohallia kun on satavarmaa etten ikinä tule siellä käymään?lario sanoi:Ei millään pahalla, mutta tuommoinen "valtio maksaa" ei oikein sovi demokratiaan ja markkinatalouteen.
Pete2 sanoi:Tai sitten investoit sen 15 miltsiä, saat tukea er tahoilta 5 miltsiä, tuottaa 0,5 miltsiä vuodessa 5 vuotta ja myyt 10 miltsillä viiden vuoden päästä kun rata on motogp kypsä. Ei kaksinen tuotto mutta kuitenkin.
pyh sanoi:Valtion yritystuet tänä vuonna ovat noin 961 miljoonaa euroa, huolimatta markkinataloudesta.