Kyllä näköjään on aika taas katsoa peiliin, miksi
vakuutusmaksut ovat niin korkeat...
http://www.taloussanomat.fi/etusivu/5726073.asp
vakuutusmaksut ovat niin korkeat...
http://www.taloussanomat.fi/etusivu/5726073.asp
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
sanoi:Turun yliopistossa tehdyn tutkimuksen mukaan kuolemaan johtaneissa moottoripyöräturmissa kaksi kolmesta ajoi ylinopeutta. Humalassa heistä oli 22 prosenttia.
Vakuutuskantaan suhteutettuna keskimääräinen moottoripyörävahingon korvaus oli yli viisinkertainen henkilöauton vahinkoon nähden.
Ei mikään ihme, kun katsoo prätkien varaosahintoja. Kaikki sellaiset peruspalikat, mitkä särkyy pienimmissäkin lipoissa(vilkut, peilit, kahvat, äänenvaimennin etc.) ja koituvat useimmiten vakuutusyhtiön maksamiksi, on hinnoiteltu kyllä aivan käsittämättömän hintaisiksi.sanoi:Vakuutuskantaan suhteutettuna keskimääräinen moottoripyörävahingon korvaus oli yli viisinkertainen henkilöauton vahinkoon nähden.
Ei ne vakuutusmaksut sen takia ole niin korkeita, vaan syy on se mitä seku kertoi. Jos joku loukkaantuu loppuelämäkseen niin vakuutusyhtiö sitten maksaa lähes täysimääräisenä kyseisen henkilön loppuelämän.Ei mikään ihme, kun katsoo prätkien varaosahintoja. Kaikki sellaiset peruspalikat, mitkä särkyy pienimmissäkin lipoissa(vilkut, peilit, kahvat, äänenvaimennin etc.) ja koituvat useimmiten vakuutusyhtiön maksamiksi, on hinnoiteltu kyllä aivan käsittämättömän hintaisiksi.sanoi:Vakuutuskantaan suhteutettuna keskimääräinen moottoripyörävahingon korvaus oli yli viisinkertainen henkilöauton vahinkoon nähden.
Jotta prekariaatit saavat ilmaiset vakuutukset ?Nyt voisivat kaikki ne "mä kyllä vastaan teoistani"-vetomiehet maksaa vapaaehtoisesti tonnin/nenä extraa yhtiöilleen...
Höh, ei sittenEi ne vakuutusmaksut sen takia ole niin korkeita, vaan syy on se mitä seku kertoi. Jos joku loukkaantuu loppuelämäkseen niin vakuutusyhtiö sitten maksaa lähes täysimääräisenä kyseisen henkilön loppuelämän.Ei mikään ihme, kun katsoo prätkien varaosahintoja. Kaikki sellaiset peruspalikat, mitkä särkyy pienimmissäkin lipoissa(vilkut, peilit, kahvat, äänenvaimennin etc.) ja koituvat useimmiten vakuutusyhtiön maksamiksi, on hinnoiteltu kyllä aivan käsittämättömän hintaisiksi.sanoi:Vakuutuskantaan suhteutettuna keskimääräinen moottoripyörävahingon korvaus oli yli viisinkertainen henkilöauton vahinkoon nähden.
Pyörien korjaamiseen menevät summat on pientä tohon verrattuna!
Jotta kulut vastaisivat todellisuutta. Sä käyt hyvin täkyihin nykyään.Jotta prekariaatit saavat ilmaiset vakuutukset ?Nyt voisivat kaikki ne "mä kyllä vastaan teoistani"-vetomiehet maksaa vapaaehtoisesti tonnin/nenä extraa yhtiöilleen...
Toisella pyörällä jään parikymppiä alle ja toisella maksan 260 yli, nyky hinnoittelun mukaan Tapiolassa.Joopa joo: 27,4 M€ tuloja jaettuna 150 000 motoristilla=
ka. liikennevakuutus/motoristi = 183€/kausi.
Oiskohan kallupin paikka, kuka maksaa tuon tai vähemmän.
No sitä vartenhan vakuutuksissa on bonukset. Ne laskee jos mällää.![]()
Tosihan on, että romutuksien määrä kasvaa ja kallistuu suhteessa mopojen määrään ja hintaan.
Kyllä välillä suoraan sanottuna vituttaa, kun kuunteleen "motoristien" keskustelua erilaisista lipoista... mietitään, mitä tehdään, että saadaan mopotin lunariin jne.
Se ottaa ohimoon ehkä niin kauan, kun ei itse ole mällännyt ja hajottanut.. kait sen sit ymmärtää??
Mutta mielestäni vakuutusmaksujen pitäisi muuttua ns. henkilökohtaisiksi.. niillä jotka ei romuta/telo, olis halvemmat ja ne jotka pistää paaliin pyörän tai pari kesän mittaan, olis vakuutus kalliimpi.
![]()
Eikös tämä tapahdukin nyt kun joka yhtiössä ollaan hiljalleen siirtymässä teho/paino-suhteeseen perustuviin vakuutuksiin?Jotta kulut vastaisivat todellisuutta. Sä käyt hyvin täkyihin nykyään.Jotta prekariaatit saavat ilmaiset vakuutukset ?Nyt voisivat kaikki ne "mä kyllä vastaan teoistani"-vetomiehet maksaa vapaaehtoisesti tonnin/nenä extraa yhtiöilleen...![]()
Kyllähän bonukset nimenomaan suosii niitä, jotka ajavat pitkään lippaamatta.. Ei ne nyt ihan turhia ole! En mä ainakaan mielelläni antais bonuksia pois, kyllä se meinaan tuntuis ja paljon!Bonarit on turhia, jos vertaa et ajaa neljä vuotta kolhuitta ja toinen mällää neljän vuoden aikana kolme mopoa... ei tule hyötyä niin paljon kotiin!
Harvinaisen paljon samaa mieltä.Nyt voisivat kaikki ne "mä kyllä vastaan teoistani"-vetomiehet maksaa vapaaehtoisesti tonnin/nenä extraa yhtiöilleen...