Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
...tai katkaistu haulikko... ja saunan taakse...Tuollaisia varten se 100kW tehoreservi tarvitaan.. Eipä sellasen pillerivilleparven kanssa kannata jäädä neuvottelemaan.
Yllämainitunlaisella asenteella en kyllä suosittele ketään menemään esim. Euroopan puolelle ajamaan, saattaa nimittäin sattua.Tarvitsee kyllä tähän kommentoida, että jos joku ajaa selvästi ylinopeutta, ei minulla ole mitään velvollisuutta väistää edestä pois, jos olen sallittua vauhtia ohittamassa autojonoa keskikaistaa myöten. Eli jos joku auto tulee 160 km/h perään, niin kökkiköön hätähousu siellä takana kaikessa rauhassa sen ajan, ettei minun tarvitse ylinopeutta ajaa tai jonnekin väliin väkisin tilaa antaakseni kiilata..
Pohjimmiltaan kai ollaan kanssasi asioista samaa mieltä joskaan tuo esineiden viskominen ei ole viisasta se kuitenkin myönnettäköön ! Koitin tällä hieman provosoivalla viestilläni ilmaista, ettei meidän moottoripyöräilijöiden kai kuulu ihan kaikkea kotilokuskien työntämää skeidaa niellä, aseet sen torjumiseen vaan ovat niin perhanan rajalliset.no mutta sitähän ei koskaan tiedä, että mikä jotain ottaa päähän ja mikä toista... meikäläisen normaali rauhallinen ajotyyli saattaa ottaa jotain päähän ja saattaa ruveta kivet tms. sinkoilemaan... + onko se välttämättä kuitenkaan ihan viisasta viskoa toista jollain jos se vaikka siitä säikähtää ja ajaa vastaantulevan keulaan tms... olet sitten sinäkin häkissä jos joku otti rekkarisi/tuntomerkkisi ylös ja sinut kiinni saadaan...
ja juu, oli tossa viime viikolla erään kotilokuskin kouluttaminen mielesä, kun surffaili vähän miten sattuu lahden motarilla välillä kehä3 -> koivukylänliittymä... ilmeisesti oli ihan helvetillinen kiire kun piti koukkia oikeelta ohi jne... ja sitten sen muutaman kilsan päästä pois koko motarilta... pikkusen meinas ottaa kupoliin kun tunki pariin otteeseen aika läheltä eteen yms.
Tossa Athenen kommentissa porukka taitaa missata ton pointin minkä nyt boldasin. Karkeasti vois sanoo et jos tilananto tarkoittaa oikealle kaistalle vaihtamista JA jarruttamista niin ei sitä kyllä tarvii tehdä. Jos tilan voi tehdä koskematta jarruun niin se on hyvä tehdä.Yllämainitunlaisella asenteella en kyllä suosittele ketään menemään esim. Euroopan puolelle ajamaan, saattaa nimittäin sattua.Tarvitsee kyllä tähän kommentoida, että jos joku ajaa selvästi ylinopeutta, ei minulla ole mitään velvollisuutta väistää edestä pois, jos olen sallittua vauhtia ohittamassa autojonoa keskikaistaa myöten. Eli jos joku auto tulee 160 km/h perään, niin kökkiköön hätähousu siellä takana kaikessa rauhassa sen ajan, ettei minun tarvitse ylinopeutta ajaa tai jonnekin väliin väkisin tilaa antaakseni kiilata..
Meikäläisen kirjoissa asenteella "ylinopeuspoliisi/minulla on oikeus" ei paljoa plussapisteitä kerätä varsinkaan siinä vaiheessa jos kiire yllättää: olkoon se sitten henkitoreissa oleva koira takakontissa tai ihmisen kuskaus lekuriin (aina kun ei ole mahdollista odottaa sitä ambulanssiakaan vaikka ne asiat aika hyvin onkin hoidettu). Jos edessä ajavan tulpan ei tarvitse joustaa, ei kai sitten minunkaan tarvitse.. Toivottavasti "minulla on oikeus ajaa" -tyyppejä ei satu kohdalle siinä vaiheessa kun se oikea kiire yllättää.
Aika usealle se joustavuus tarkoittaa sitä, että muut joustaa. Siinäpä se.Noin muuten se joustavuus olisi aika hyvä homma yhteispelissä, puolin ja toisin.
Kyllä, olen huomannut asian ja siksi minuun iski tarve kirjoittaa ensimmäisen kirjoitukseni toiseksi viimeinen lause.Aika usealle se joustavuus tarkoittaa sitä, että muut joustaa. Siinäpä se.Noin muuten se joustavuus olisi aika hyvä homma yhteispelissä, puolin ja toisin.
Eikö se alunperin ollut vähän kysymys siitä, kun noi "kaistapoliisit" ajaa tuolla melkein tyhjällä moottoritielläkin sitä omaansa (mittarin näyttämää) suurinta sallittua siellä vasemmalla kaistalla eikä vaan halua vaihtaa sinne liki tyhjälle oikealle kaistalle? Näin olin tuon jutun juuren ymmärtävinäniNo joo, väkisin kiilaaminen on hengenvaarallista puuhaa, ei kai tässä aivan niin extremestä ollut kysymys.. Se on nimittäin niin, että jos ei ole tilaa oikealla, ei sitä tilaa yleensä ole silloin vasemmallakaan kaistalla, joten kiirehtiminen ei paljoa auta. Noin muuten se joustavuus olisi aika hyvä homma yhteispelissä, puolin ja toisin.
Meilpäin kans yks tuttu painoi samalla tapaa jotain pataan tre-hesa motarin päässä samanlaisesta syystä..Kaverille sattui aikoinaan samantapainen vituilija mutta hän oli liikenteessä autolla.Aina yrittäessään ohittaa vituilijaa,vituilija painoi kaasua eikä päästänyt ohi,naureskeli vain ja näytti keskaria,ja jatkoi edessä hidastelua ajaen 100 rajoituksella 80-85km/h.Näin jatkui parikymmentä kilometriä,kunnes kaveri huomasi hetken koittaneen ja repäisi väkisin ohi,vituilija liimautui perseeseen,jolloin kaveri hidasti vauhtia niin että molemmat lopulta pysähtyivät.Kaveri nousi autosta,käveli vituilijan auton luo ja näytti kädellä että veivaapa vähän ikkunaa auki,vituilija veivasi ikkunan auki ja hämillinen ilme kasvoillaan meinasi kysyä jotain älykästä,kaveri ei puhunut mitään,vaan veti oikean suoran sivuikkunasta sisään,ravisteli kättään ,käveli autolleen,ja jatkoi matkaansa. Vituilija ei seurannut.
Juu, näinhän se alun perin tuolla meni. Tuo meikäläisen postaus koski sitä Athenen ajatusta, että "joutuu vaihtaa väkisin kaistaa oikealle ja kiilaa" väistääkseen takaa tulevaa, joka on sitten ihan eri juttu. Ja siihen tarkoitin tuon, että jos oikealla joudutaan ajamaan "tappituntumassa", sama homma se on luultavasti myös vasemman puoleisella kaistalla.Eikö se alunperin ollut vähän kysymys siitä, kun noi "kaistapoliisit" ajaa tuolla melkein tyhjällä moottoritielläkin sitä omaansa (mittarin näyttämää) suurinta sallittua siellä vasemmalla kaistalla eikä vaan halua vaihtaa sinne liki tyhjälle oikealle kaistalle? Näin olin tuon jutun juuren ymmärtävinäniNo joo, väkisin kiilaaminen on hengenvaarallista puuhaa, ei kai tässä aivan niin extremestä ollut kysymys.. Se on nimittäin niin, että jos ei ole tilaa oikealla, ei sitä tilaa yleensä ole silloin vasemmallakaan kaistalla, joten kiirehtiminen ei paljoa auta. Noin muuten se joustavuus olisi aika hyvä homma yhteispelissä, puolin ja toisin.
Niin ja jos jollain on kiireempi kuin mulla niin ihan kaikessa rauhassa vaan.... (mua ei haittaa jos vaan kaveri on selvin päin)
Tuntuu sullakin olevan pelkästään oikeuksia eikä velvollisuuksia ollenkaan. Tuollaiset kivenheittämiset ja turpaanvetotarinat on varmaan kova sana yläasteen tupakkapaikalla mutta jotkut meistä kasvaa joskus aikuisiksikin.Itse pääsin muutama vuosi sitten liikennevaloissa liipaisemaan kaveria joka koitti hetkeä aiemmin kiilata minut tieltä....erehtyi avaamaan sivulasin kun koputin ! Ei siis tarvinnut heittää muulla kuin ajohanskalla....
Tästä aiheesta voisi vaikka laittaa ikioman ketjun.Kyllähän tuolla tien päällä näkee mitä ihmeellisimpiä tapauksia.
Mieleen painuvin taitaa olla viimevuodelta kun oltiin kaverin kanssa menossa stadiin kahtomaan ilotulitusta.
Noh, ruuhkahan oli aivan käsittämätön. Ajeltiin sitten tietty vähän autojen välistä jne. Kaikki meni hyvin kunnes päästiin erään jenkkimaasturin kohdalle. Olin juuri menossa ohitte, kun mulkku päätti tukkia raon. Ei siinä muuten mitään mutta kaverihan tuli ihan mun perässä, onneksi tajusin vääntää kaasua että pääs kaveri pujahtaan sieltä välistä ajoissa. Muuten olis satavarmasti jäänny väliin!
Jatkoimma matkaamme ja lähes heti rupesi jono taas liikkumaan ja menimme takaisin riviin muiden mukaan. Eipäs mennyt kauaa kun se jenkinrotisko ilmestyi taaksemme. Seuraavaksi jono sitten taas seisahtui ja minä ampasin taas menemään rivien väliin. Ja heti kun olin sen tehnyt, oli tämä jenkkipaska ruvennut kuulemma kaasuttelemaan ja huutelemaan kaverilleni suoranaisia uhkauksia...ja vain sen takia että oli niin epäreilua että pääsimme jonojen välistä etenemään. Harmittaa kyllä vieläkin etten kuullut mitä se oli meuhkannut...tosin pinnani tuntien oli kyllä hyvä etten kuullut.
Kumpaanko se kiilaavan auton tönäisemäksi jääminen mielestäsi kuuluu ? Oikeuksiin vai velvollisuuksiin ? Onhan se ihan normaalia, että joku koittaa ajaa moottoripyörän ohi pientareen kautta....eihän siitä voi hikeentyä varsinkin jos vastaantulijakin sattuu olemaan rekkaa pienempi !Tuntuu sullakin olevan pelkästään oikeuksia eikä velvollisuuksia ollenkaan. Tuollaiset kivenheittämiset ja turpaanvetotarinat on varmaan kova sana yläasteen tupakkapaikalla mutta jotkut meistä kasvaa joskus aikuisiksikin.