• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Moottoripyörävihaaja iski

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jallut
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Lisään vielä, prätkän edessä ei ollut ketään, eikä myöskään oikealla kaistalla ollut lähimailla ketään, olisi ollut tilaa väistää oikealle heti eikä jäädä vittuilemaan siihen eteen. Vaaratilanne aiheutui siitä että kun prätkä oli mennyt minusta ohi , lähdin taas ohituskaistalle ja yhtäkkiä prätkä veti moottorijarrulla nopeutta reilusti pois pysyen silti ohituskaistalla edelleen, vaikka oikea oli vapaa sinne paluuseen .
Jokaiseen junavaunuun pitää saada matkustaja, muuten touhu on turhaa.

Liikenteen seassa kyl näkee kaikenlaisia k**ipäitä, ja vieläpä aika usein.
veryangry.gif

Oon sitä mieltä, että jos ollaan menossa ohi, niin sitten mennään, mut eteen ei jäädä n***imaan.

Lisään vielä, prätkän edessä ei ollut ketään, eikä myöskään oikealla kaistalla ollut lähimailla ketään, olisi ollut tilaa väistää oikealle heti eikä jäädä vittuilemaan siihen eteen. Vaaratilanne aiheutui siitä että kun prätkä oli mennyt minusta ohi , lähdin taas ohituskaistalle ja yhtäkkiä prätkä veti moottorijarrulla nopeutta reilusti pois pysyen silti ohituskaistalla edelleen, vaikka oikea oli vapaa sinne paluuseen .
Mopollahan on turvallista alkaa nysväämään vasemmalla kaistalla ja vittuilemaan. Kun kohdalle sattuu sopivan luonteen omaava autoilija, niin saattaa mopoilevalle vässykälle käydä huonosti. Ei muuta kuin kaasua niin kyllä se pyörä siitä edestä pois lentää.

Tapahtuipa viime perjantaina Hämeenlinnan motarilla iltapäiväruuhkan aikaan.

Lähdin Helsingistä Väinöllä mökkiä kohti Hämeenlinnan suuntaan hieman neljän jälkeen. Pysähdyin Keimolan nesteelle tankille ja jatkoin matkaani.

Ripeä kiihdytys motarille ja liityin liikennevirtaan, joka oli melko kiivas. Vaihdoin ohituskaistalle ja ohitin pari autoa ja jatkoin letkassa pitkin ohituskaistaa n. 100kmh. Hetken kuluttua W124 koppanen shampanjan värinen mersu jonka hetkeä aiemmin ohitin vetää oikealta tuhatta ja sataa ohi ja kiilaa eteen. No ei siinä sen kummempaa, totesin vaan, että lienee joku asennevammainen.

Vaihdan oikealle kaistalle ja hetken kuluttua se vetää paremmin ja hitaasti livun mersusta ohi. Kaveri alkaa ohjata kohti, niin että joudun kiihdyttämään alta pois, ettei tule päälle. Selvä peli, tällä teinillä on ongelma.

Kuljettajana mersussa lihava, nuori lippispää ja auto täynnä teinejä. Mahtavaa.

Matka jatkui samaan tapaan aina Janakkalaan saakka. Tasaisin väliajoin sain mersun kiinni ja aina kun ilmestyin sen taakse, kiihdytti se alta pois, niin etten vahingossakaan päässyt/mennyt ohitse. Jos oli toisella kaistalla, se vaihtoi varmuuden vuoksi lisäksi eteeni.

Linnatuulen aukealla vihdoin alkoi tapahtua. Vittuunnuin mersun vauhdin pumppaamisesta ja kiihdytin vauhdilla ohi. Jatkoin muiden autojen ohi, kunnes heti linnatuulen jälkeen ajaessani ohituskaistaa näin mersun jälleen peilistä. Ikävä asia tässä oli se, että minä olin ohituskaistalla ja oikealla puolellani oli auto. Tämähän ei mersuääliötä hillinnyt, vaan alamäkeen keräämällään vauhdilla idiootti tunkee siihen väliin. Onneksi näin tilanteen peilestä ja sain juuri väistettyä aivan vasempaan laitaan ja mersu viuhahti ohitseni kansainvälisten käsimerkkien seuratessa takapenkiltä. Väliä pyörän ja mersun etukulman väliin jäi arviolta 10-20cm.

Tämän jälkeen siirryin ajamaan bussin taakse, hengenmenetys kun ei suuremmin kiinnostanut.

Sen verran nopeasti kaikki tapahtui, etten tajunnut edes rekkaria ottaa ylös...
Tätä varten on tankkiin kiinnitettävä pistoolikotelo käytännöllinen.
biggrin.gif

Edit. Ai niin ja pistooli myös.
smile_org.gif

Kaverille sattui aikoinaan samantapainen vituilija mutta hän oli liikenteessä autolla.Aina yrittäessään ohittaa vituilijaa,vituilija painoi kaasua eikä päästänyt ohi,naureskeli vain ja näytti keskaria,ja jatkoi edessä hidastelua ajaen 100 rajoituksella 80-85km/h.Näin jatkui parikymmentä kilometriä,kunnes kaveri huomasi hetken koittaneen ja repäisi väkisin ohi,vituilija liimautui perseeseen,jolloin kaveri hidasti vauhtia niin että molemmat lopulta pysähtyivät.Kaveri nousi autosta,käveli vituilijan auton luo ja näytti kädellä että veivaapa vähän ikkunaa auki,vituilija veivasi ikkunan auki ja hämillinen ilme kasvoillaan meinasi kysyä jotain älykästä,kaveri ei puhunut mitään,vaan veti oikean suoran sivuikkunasta sisään,ravisteli kättään ,käveli autolleen,ja jatkoi matkaansa. Vituilija ei seurannut.

AIVAN!!!! poika saanu isiltää mesen lainaa ja heti pitää näytellä ja viellä toisten hegellä. Valitettavan useasti autoiliat ärsyttää jotta saataisiin kuski ärsytettyä ja nähtäisiin kuinka se pyörä kiihtyy, itselleni käynyt monesti panee vaa vihaksi
033102ass_1_prv.gif
Just viimex eilen tällanen idiootti keltaisella amis-viritys-homolaatikko-viritelmällään. Tuli Vihdintiellä Konalan kohdalla valoihin viereen ja hirvee kierrätys samantien käynnissä. Kaikista muista valoista lähdin iha ripeästi, mutta siinä matelin iha tahallaan ja katoin ku poika ulvotti kumia. Seuraavis valois menin vierelle ja näytin peukaloa. Oli sen verran vakuuttava esitys. Toivottavasti kasteli housunsa saamastaan ilosta ja huomiosta.

Laittaapi sopivankokoisen kivenmurikan vasempaan taskuun ja tarvittaessa kiskaisee sen sitten teinipiiperön isipapan mekkerin tms. sivulasista läpi niin saattaapi lippis paukahtaa kotipuolessa selittelyvaiheessa vinoon. Laakerinkuulatkin ovat mukava ylläri kotilon konepeitolla ! Kaveri ohitti viimekesänä itseään kiusanneen ääliön sopivan läheltä oikea jalka ojossa ja poisti bemusta vasemman sivupeilin....kuitti sekin ! Ei bemu seurannut kun juuttui autoletkaan. Ja saunan takana on edelleen tilaa
033102bebe_1_prv.gif

Enpä usko kenelläkään teinillä olevan päällimmäisenä ajatuksena rekkarin ylöskirjoittamisen.....luultavasti päässä pyörii vaan, että mitähän iskä mahtaa kotona tuumia
biggrin.gif

Toinen puhuu aidasta ja toinen seipäästä. Kyllä muakin hieman alkaa nyppiä jos toinen ajaa ensin YLINOPEUDELLA OHI ja sitten JÄÄ ETEEN hidastelemaan. On meillä hienoja ihmisiä liikenteessä.
+1

Mopo kun kiihtyy helposti, niin virheitäkin helppo tehdä. Vauhtia tulee enemmän kuin oli tarkoitus säätää matkanopeudeksi. Mennään sitten jos mennään, tehdään tilaa muillekin.

Laittaapi sopivankokoisen kivenmurikan vasempaan taskuun ja tarvittaessa kiskaisee sen sitten teinipiiperön isipapan mekkerin tms. sivulasista läpi niin saattaapi lippis paukahtaa kotipuolessa selittelyvaiheessa vinoon. Laakerinkuulatkin ovat mukava ylläri kotilon konepeitolla ! Kaveri ohitti viimekesänä itseään kiusanneen ääliön sopivan läheltä oikea jalka ojossa ja poisti bemusta vasemman sivupeilin....kuitti sekin ! Ei bemu seurannut kun juuttui autoletkaan. Ja saunan takana on edelleen tilaa
033102bebe_1_prv.gif
nämä kaikenlaisilla esineillä viskomisethan ne vasta järkeviä on voi jeesus sentään... jos minä olen joskus kotilolla liikenteessä ja joku heittää tuulilasille tms. jotain niin voin vannoa, että heittää muuten viimesen kerran...
kaboom.gif

mad.gif
Tommosten Tanelien perään pitäisi lähteä ja kun kaveri pysähtyy niin katkoa molemmista käsistä joka ainoa sormi.
mad.gif
mad.gif
( kyllä se jonkin verran nyppii ajaa kesällä sormet tupoissa ) Huono idea ei todellakaan ollut potkaista sivupeili hel...iin vauhdissa. TÄTÄ TESTAAN KYLLÄ ITSE SEURAAVAN TANELIN TAVATESSANI.

nämä kaikenlaisilla esineillä viskomisethan ne vasta järkeviä on voi jeesus sentään... jos minä olen joskus kotilolla liikenteessä ja joku heittää tuulilasille tms. jotain niin voin vannoa, että heittää muuten viimesen kerran...
kaboom.gif
Juttuhan on niin, että vaikka olisit helikopterilla liikkeellä ja alat leikkimään minun hengellä niin tavalla tai toisella yritän kuitata. Ehkä sitten se seuraava kerta, jolloin joku voi oikeasti kuolla ääliömäisen kiilailun tms. takia jää helpommin tekemättä.
Sitä tuossa aiemmin koitin selittää....ja epäilenpä vahvasti, että orgin jäsen edes lähtisi kiusaamaan autollaan toista motoristia eli ei liene kellään olevan tarvetta kiskaista kiveä tuulilasiisi. Jos olen väärässä sinun suhteesi olet luultavasti rekisteröitynyt väärälle sivustolle !
buttrock.gif

Tarvitsee kyllä tähän kommentoida, että jos joku ajaa selvästi ylinopeutta, ei minulla ole mitään velvollisuutta väistää edestä pois, jos olen sallittua vauhtia ohittamassa autojonoa keskikaistaa myöten.
Noh, oma kantani on se, että myös ohituskaistalla ajaessa on syytä katsoa peiliin, vaikka ajaisi omasta mielestään rajoitusten mukaan, ja tarvittaessa hieman kiihdyttää, jotta voi päästää nopeamman liikennevälineen ohitseen. Saadaan kaikin puolin sujuvaa liikennettä.

Motarilla näkee turhan usein kuljettajia, jotka ajavat mielestään sitä ainoaa oikeaa kattonopeutta.

kaboom.gif
Juttuhan on niin, että vaikka olisit helikopterilla liikkeellä ja alat leikkimään minun hengellä niin tavalla tai toisella yritän kuitata. Ehkä sitten se seuraava kerta, jolloin joku voi oikeasti kuolla ääliömäisen kiilailun tms. takia jää helpommin tekemättä.
Sitä tuossa aiemmin koitin selittää....ja epäilenpä vahvasti, että orgin jäsen edes lähtisi kiusaamaan autollaan toista motoristia eli ei liene kellään olevan tarvetta kiskaista kiveä tuulilasiisi. Jos olen väärässä sinun suhteesi olet luultavasti rekisteröitynyt väärälle sivustolle !
buttrock.gif
no mutta sitähän ei koskaan tiedä, että mikä jotain ottaa päähän ja mikä toista... meikäläisen normaali rauhallinen ajotyyli saattaa ottaa jotain päähän ja saattaa ruveta kivet tms. sinkoilemaan... + onko se välttämättä kuitenkaan ihan viisasta viskoa toista jollain jos se vaikka siitä säikähtää ja ajaa vastaantulevan keulaan tms... olet sitten sinäkin häkissä jos joku otti rekkarisi/tuntomerkkisi ylös ja sinut kiinni saadaan...

ja juu, oli tossa viime viikolla erään kotilokuskin kouluttaminen mielesä, kun surffaili vähän miten sattuu lahden motarilla välillä kehä3 -> koivukylänliittymä... ilmeisesti oli ihan helvetillinen kiire kun piti koukkia oikeelta ohi jne... ja sitten sen muutaman kilsan päästä pois koko motarilta... pikkusen meinas ottaa kupoliin kun tunki pariin otteeseen aika läheltä eteen yms.

Tarvitsee kyllä tähän kommentoida, että jos joku ajaa selvästi ylinopeutta, ei minulla ole mitään velvollisuutta väistää edestä pois, jos olen sallittua vauhtia ohittamassa autojonoa keskikaistaa myöten.
Noh, oma kantani on se, että myös ohituskaistalla ajaessa on syytä katsoa peiliin, vaikka ajaisi omasta mielestään rajoitusten mukaan, ja tarvittaessa hieman kiihdyttää, jotta voi päästää nopeamman liikennevälineen ohitseen. Saadaan kaikin puolin sujuvaa liikennettä.

Motarilla näkee turhan usein kuljettajia, jotka ajavat mielestään sitä ainoaa oikeaa kattonopeutta.
Ruuhkaliikenteessä ei juuri tee mieli väistää oikealle kaistalle. Sinne, jos joutuu ei sieltä meinaa päästä takaisin ohituskaistalle, kun ohituskaistalla ajetaan tappituntumassa toistensa perässä. Ihan pieneen rakoon en väistä. Ohittajakaan ei hyödy ruuhkassa ohittelusta mitään. Ohituskaistalla pitää kyllä antaa mennä ihan reippaasti, jos siinä tilaa on.

Jokaiseen junavaunuun pitää saada matkustaja, muuten touhu on turhaa.

Liikenteen seassa kyl näkee kaikenlaisia k**ipäitä, ja vieläpä aika usein.
veryangry.gif

Oon sitä mieltä, että jos ollaan menossa ohi, niin sitten mennään, mut eteen ei jäädä n***imaan.
Kyllä siellä näkee ja varsinkin henkilöautojen ratissa mitä ihmeellisempi pissipäitä....
mad.gif
mad.gif

Tässä joku aika sitten tulin Lahdesta kohti Vääksyä kuorma-autolla ja kun Lahden jälkeen alkaa kuudenkympin alueen jälkeen 80km/h alue niin eikös joku v*tun bemari (auto kyseessä) jatka sitä kuuttakymppiä (no ajakoon jos haluaa) suoralla pääsin ohi ja helposti ja jatkoin sitten sitä sallittua nopeutta. Bemari tulee ihan normaalisti perässä sitten jonkin ajan kuluttua kanssa kun hokaa että saa ajaa kahdeksaakymppiä. Sitten josaakin vaiheessa älyää mennä ohi kun on tuplakeltaiset ja yllättäen jarruttaa alle kuuteenkymppiin... eli eipä ollut tuollakaan pässillä minkäänlaista itsesuojeluvaistoa. (Ja seuraavalla kerralla en ota vakionopeudensäädintä pois päältä tuollaisen k*sipään kohdalla vaan junttaan siihen takakonttiin takuuvarmasti ja jarrutankin vasta sitten kun se p'ska on taka-akselin kohdalla niin poistuu tuollaiset....)

Sattuipa kerran Itäkeskuksen alkuajoilla Itäväylällä seuraava episodi minulle.
Ajelin vanhalla 626 Mazdalla, joka oli jo elämää nähnyt Itäväylää Porvoon suuntaan.
Sitten kaksi kaistaa yhtyi ja yritin siirtyä jonoon, eräs silloin suht uusi mersu ajoi vierellä ja veti raon umpeen. Yritin siirtyä Mersun taakase, mutta mersu jarrutteli niin paljon, että jouduimme pysähtymään.
Manne Mersusta näytti keskisormea mulle.
Minä en sellaiseen vastannut.
Sitten peräkkäin tuo kavennuksen läpi ja kaksi kaistaa taas käytössä, siirryin vasemmalle kaistalle.
Ajoin Mannen viereen ja kaveri eiku viittelöi ja naureskeli.
Samassa isku pikkupiru meikäläiseen ja käänsin Mazdani kiinni Mersun kylkeen, peili irtosi mersusta, mutta mikä pääasia loppui se viittely.
Asiasta ei sen koommin keskusteltu, eikä mannekaan asiaa tullut selvittelemään.
-Sergei-

Back