Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.

Motoristi1958 sanoi:Alla mainittu ja täyskasko, ei oikein arvaa olla pitämättäkään.
Ja radalla sitten varovaisemmin, en ole selvittänyt Tapiolan korvaustsydeemejä, mutta arvaan etteivät korvaa mahd. ratakaatoja.
Ai niin. ikä vm. 2010

Lowkku sanoi:Itse selvitin. Tapiola korvaa 50%
Tai siis, 50% omavastuu
Misetin sanoi:CB1000R vuosimallia -09, osakaskolla mennään. Täyskasko maksaa yli 700e, mikä on mielestäni liikaa jo olemassa olevien kulujen päälle maksaa ns. "tyhjästä", näin opiskelijalle siis. Mentaliteetti on se, että jos mokaan itse, niin sitten kärsin vahingotkin itse. Lisääpähän jos mahdollista niin vielä entisestään valppautta ja motivaatiota olla menemättä mopon kanssa silmälleen. Moni on neuvonut täyskaskon ottamaan, mutta minä ajattelen sen niin että viime kesänäkin maksoin sillä säästöllä melkein koko ajokauden bensat. Harmitellaan ja jälkiviisastellaan sitten jälkeenpäin jos jotain sattuu.
Ainoa mikä tässä hieman nyppii, on se että Pohjolan osakaskoon ei kuulu ilkivaltavakuutusta, mitä pidän itse jopa suurempana riskinä kuin mälläämistä/paikaltaan kaatamista. Erikseenkään sitä ei saa vaan täysturva ois otettava. Pitäisi ehkä vaihdella yhtiötä...

Juhis sanoi:Kyseleppä POP-vakuutuksesta.
Pikku kaskossa ilkivaltakin, ja ittel oli heittämällä halvin vakuutus niin pärrään, kuin autoonkin. Myös daami, vanhemmat, ja duuni kaveri on jo vaihtanu ko. lafkaan.
Tietty disclaimerit perään: En ole puljuun millään tavalla yhteydessä, paitsi asiakkaan roolissa.
Ja tietty tissit ja delvac![]()

JMH sanoi:Ihan hyvät ehdot. Itsellä Pohjolassa osakasko hintaan 772/ vuosi. Hintaan kuuluu:
Hirviturva
Paloturva
Varkausturva
Autopalveluturva
Oikeusturva
Popin laskuri antoi 823/ vuosi, mutta erona on:
ELÄINtörmäysturva (siis jänikset ja semmoiset)
Ilkivaltaturva
Vastuuturva (jos matkustelee ETA-alueen ulkopuolella).
Jaksaisko alkaa vakuutusrumbaa...![]()
finn sanoi:Jos osakasko, niin kuullostaa kiskonnalta.
Luovuin onneksi vuosia sitten täyskaskosta ja säästöä on tullut. Suomessa kun ajan on osakasko voimassa, about 70.-/v cbr 1000rr vm.06. Liikennevakuutus 70% ja kustantaa neljäsataa ja risat vuodessa.
Kun lähden eurooppaan laitan täyskaskon päälle. Kustannus pieni esim. muutamalle viikolle. Omassa yhtiössä ei osakasko ole edes voimassa pohjoismaiden ulkopuolella.
Tarkistakaa vakuutusehtoja kun reissuun lähdette.
Täyskasko ulkomaanreissussa hyvä siinäkin mielessä, kun jotain tapahtuu, kuten kaverilla muutama vuosi sitten, niin kaadon jälkeen yhteys vakuutusyhtiöön joka maksoi pyörän kuljetuksen pakussa Travemündeen. Säästyy turhia matkustuspäiviä ja huolia pyörän noudon suhteen.
Kaadetullakin pyörällä on arvoa ja hieman iäkkäämmällä pyörällä ei valitettavasti ole paljon muuta kun käyttöarvoa. Onko mitään järkeä maksaa 1000€ vakuutusmaksua vuodessa, jos pyörän jälleenhankinta-arvo on esim. 4000€. Vakuutuksissa harvemmin maksujen suhteen ikävähennyksiä, mutta vahingon sattuessa kyllä ikävähennykset huomioidaan. Ylivakuuttaminen on rahan tuhlausta.
(hetken entisen mopon vakuutus oli ex-muijankin nimissä, kun säästi rahaa. Sittemmin määrittelin rajat uudelleen)