• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Moottoripyöräpoliisi kolaroi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja teutori
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kyllä on poliisivihamielistä sakkia!
Niin ollaan. Ja niin kauan myös ollaan kunnes ilkkuva poliisi lopettaa meidän kyykyillä ajavien turhan kyttäämisen sekä ylinopeussakottamisen ja keskittää rajalliset resurssinsa sen sijasta myös todellisuudessa (eikä vain virallisissa lausunnoissa) liikenneturvallisuutta parantaviin ja ihmishenkiä liikenteessä pelastaviin toimenpiteisiin eli käytännössä valvonnatta liikenteen seassa heiluvien rattijuoppojen ja huumehörhöjen yms. tappajien kiinni ottamiseen. Prätkällä ei ole tänäkään vuonna tapettu jalankulkijoita, autossa olevia tai muita tiellä liikkujia, mutta rattijuopot ja huumehörhöt ovat liikenteessä alkuvuodesta 2007 tehneet jo aivan liikaa ruumiita paskalakkien laiminlyötyä valvonnan lähes täysin.

Niin, ja paskalakit eivät pyynnöstäni huolimatta tulleet paikalle kun taannoin bussi törmäsi autooni, mutta otin itse bussikuskilta tunnustuksen paperille nimikirjoituksellaan vahvistettuna. Jos kytät olisivat tulleet paikalle, olisivat varmaan syyttäneet minua pakottamisesta ja väittäneet, että kolari olikin minun syyni eikä väistämisvelvollisen bussin.

Niin ollaan. Ja niin kauan myös ollaan kunnes ilkkuva poliisi lopettaa meidän kyykyillä ajavien turhan kyttäämisen sekä ylinopeussakottamisen ja keskittää rajalliset resurssinsa sen sijasta myös todellisuudessa (eikä vain virallisissa lausunnoissa) liikenneturvallisuutta parantaviin ja ihmishenkiä liikenteessä pelastaviin toimenpiteisiin eli käytännössä valvonnatta liikenteen seassa heiluvien rattijuoppojen ja huumehörhöjen yms. tappajien kiinni ottamiseen. Prätkällä ei ole tänäkään vuonna tapettu jalankulkijoita, autossa olevia tai muita tiellä liikkujia, mutta rattijuopot ja huumehörhöt ovat liikenteessä alkuvuodesta 2007 tehneet jo aivan liikaa ruumiita paskalakkien laiminlyötyä valvonnan lähes täysin.

Niin, ja paskalakit eivät pyynnöstäni huolimatta tulleet paikalle kun taannoin bussi törmäsi autooni, mutta otin itse bussikuskilta tunnustuksen paperille nimikirjoituksellaan vahvistettuna. Jos kytät olisivat tulleet paikalle, olisivat varmaan syyttäneet minua pakottamisesta ja väittäneet, että kolari olikin minun syyni eikä väistämisvelvollisen bussin.
Lainaan: "paskalakkien laiminlyötyä valvonnan lähes täysin".

Jos ja kun sua taas kerran v*t*u*taa noi kakkapipoiset kyykkypyörien kyttääjät, niin miksi et tee ko. vuokkojen toimista kantelua.

Saisit sinäkin ajella sitten ihan rauhassa ja nukkuisit kaiketi yösi paremmin?!!? Kun parantavat sitten paremmin sitä liikenneturvallisuutta. Noi pampperssien kikkailut
033102ass_1_prv.gif
tuolla muun liikenteen seassahan eivät juurikaan vaaranna ketään / mitään...

Bomberin kirjoitus on täyttä asiaa,titenkin räikeimmät ylinopeudet taajamissa on ihan aiheellista kitkeä pois,mutta maaseudulla/moottoriteillä hiljaiseen aikaan valvomiset ja sakottelut ei ainakaan poliisinkunnioitusta lisää.

maaseudulla/moottoriteillä hiljaiseen aikaan valvomiset ja sakottelut ei ainakaan poliisinkunnioitusta lisää.
Kyllä lisää, miekkoseni rauhoitui huomattavasti ylinopeussakon jälkeen, ainakin vähän aikaa.Poliisi teki vaan työtä, ei hän huvikseen sakottanut.

Jos kyseinen kuski olisi ollut vaan moottoripyöräilijä ei poliisi, niin olisi tämä keskustelu saanut eri sävyn.

Paranemista kuskille.

maaseudulla/moottoriteillä hiljaiseen aikaan valvomiset ja sakottelut ei ainakaan poliisinkunnioitusta lisää.
Kyllä lisää, miekkoseni rauhoitui huomattavasti ylinopeussakon jälkeen, ainakin vähän aikaa.Poliisi teki vaan työtä, ei hän huvikseen sakottanut.

Jos kyseinen kuski olisi ollut vaan moottoripyöräilijä ei poliisi, niin olisi tämä keskustelu saanut eri sävyn.

Paranemista kuskille.
no se vähän riippuu. mut pysäytettiin motarilla, kun ajeltiin muuttokuormaa. 80 lätkä isossa mesen romupakussa. ajoin niin paljon kun se kulki, tais olla 110-120. posliini pysäytti, ja melkein jo pyysin sakkolappua, mutta setä sanoi, että hänen täytyy nyt haukkua minut ja nuhdella ankarasti. sätti ja torui. sitten sanoi, jotta hyvää joulun odotusta. meikä puulla päähän lyöty, ja ajoin ihmisiksi loppumatkan. arvatkaa olisinko ajanut, jos olisi sakot tullut.

poliisi oli muuten se JKL:n Topi, jolle Karpo antoi metrin halon. en tosin muista mistä hyvästä.

Mielestäni poliisitkin ovat virheitä tekeviä inhimillisiä ihmisiä.  Minä ainakin mokailen useasti, ilmeisesti jotkut teistä ovat aivan yli-ihmisiä ja erehtymättömiä.

Moni teistä turvautuu joskus poliisin apuun ja silloin he ovat tarpeellisia, mutta jos itseltä on lipsahtanut ylinopeus ja siitä rangaistaan, ääni kellossa muuttuu....

Toivon paranemista
withstupid.gif
!

Moottoripyöräpoliisi ajoi kääntyvän auton perään tämän viikon maanantaina Sauvossa.Poliisi oli hälyytystehtävissä,eikä huomannut edessään olevaa autoa. Kuski sekä pyörä lensivat törmäyksessä auton yli. On edelleen kuulema sairaalahoidossa.
Sattuu näitä näköjään ammattimiehillekin.

Toivotaan liikkuvan poliisin miehelle paranemista.  
confused_orig.gif
Palatakseni alkuperäiseen viestiin (perinteisesti ketjussa käsitellään tällä hetkellä jottain ihan muuta), toivotaan moottoripyörää kuljettaneelle valtion työntekijälle kuitenkin pikaista toipumista - kesä on vasta alkamassa ja toivottavasti pian pääsee taas pyörän selkään ja  
062802moto_prv.gif

Minulle kaikki jotka moottoripyörää ajavat (huvikseen, työkseen, omaansa, työnantajan, lainattua, pankin, rahoitusyhtiön, yksin, kaksin, kyykyllä, customilla, HD:llä tai matkalehmällä ja vaikka kärry perässä) ovat kaikkia samaa kastia eli moottoripyöräilijöitä
pftroest.gif

Tuotahan harjoiteltiin jo joskus ylä-asteella; purkan syöminen, pipon pitäminen tunnilla tai mopon kannen viilaus olivat pahimpia rikoksia mitä ihminen voi tehdä. Niitä valvottiin ja niistä myös rangaistiin  
tounge.gif

Nyt vaan pahimpien kuolemansyntien aiheet ovat muuttuneet ylinopeudeksi ja väärin pysäköinniksi.

Bomberin kirjoitus on täyttä asiaa,titenkin räikeimmät ylinopeudet taajamissa on ihan aiheellista kitkeä pois,mutta maaseudulla/moottoriteillä hiljaiseen aikaan valvomiset ja sakottelut ei ainakaan poliisinkunnioitusta lisää.
Eihän poliisi voi olla puuttumatta ylinopeuksiin edes hiljaisella tiellä kaukana asutuksesta. Mutta kannattaako siellä kytätä jos joku nyt kaahaisi sattumalta ohi.
Ei tonne liikenteeseen tartte mennä kun normi arkipäivänä kaupungille ja siellä selviää kyllä tyhmemmällekkin missä sen poliisin pitää valvoa. Liikennekulttuuri muuttuu aivan pian murhahipaksi jos ei niitä superurpoja rokotella siellä missä tapahtuu.

Pari syytä "säälimättömyyteeni" poliisin kohtaloon/huonoon tuuriin nähden, omien kokemuksien perusteella.

1. Jos olen vetänyt pärrällä nurin esim. tiessä olevan öljyn takia, yrittävät silti sakottaa liikenteen vaarantamisesta.

- Joten miksei samaa sakotus kohtelua soisi sitten tälle mp-poliisille?

2. Saan sakot+puhuttelun ylinopeudesta.

- Jonka jälkeen prätkäkyttä itse poistuu paikalta niin lujaa kuin se baijerilainen vessa vaan antaa myöden. Mikähän moiseen oikeuttaa?

3. Ajetaan sivariautolla perssiissä kiinne eli yrittävät saada ajamaan ylinopeutta.

4. Yliherraisoherra poliisi vetäsee itse reilua ylinopeutta 30 alueella saamatta sanktioita. (okei, jäi kiinni myöhemmin kun tieto vuosi julkisuuteen)

Mielipiteeni/asenteeni ei varmastikaan olis niin kyttävastainen jos keksisivät jotain muutakin tekemistä kuin ainaisen nopeuksien kyttäämisen. Laittais ne kamera-auto rahat vaikka
uusiin puhallutuslaitteisiin ja miesvoimaan.

Monien mielestä näyttäs olevan tosi jees kun kyttäävät nopeuksia näinkin paljon, ehkä joo, mutta missäs ne niitä yleensä mittailevat? ei ainakaan siellä lastentarhan edessä, vaan paikassa jossa tietävät rahan kilahtelevan kassaan. Esimerkkinä heikinlaakson silta(kehä3:sen ylimenevä siis) , sieltä bussipysäkin takaa kivasti tutkaavat ja rahaa tulee.  

Entäs puhallutuksia? tämän vuoden puolella olen vissiin kerran puhaltanut pilliin puhallus ratsiassa. Kuinkas monta ylinopeus ratsiaa olen nähnyt tämän vuoden puolella...aika monta.

Jos liian OT tai vastaavaa, voi mode tämän(kin) mun puolesta tarvittaessa poistaa.

Ps. Kiitos ja Anteeksi.

Jopa menee...peli kovaks...netissä
nixweiss.gif

Mut toi oli hyvä....jos liikkuvien lisäks vielä lentäviäkin, niin mikä meidät enää säästää
tounge.gif

Paranemista kuitenkin, kaverille...

OT

voi kyynel, mitä vittua poliisit selvässä asiassa olisivat paikalla tehneet.

eiköhän se ollu sun ja bussikuskin välinen asia (syyllisyydestä ei epäselvyyttä)

edit: arja saijonmaa tilitti hiljattain lehdessä kun poliisit eivät tulleet paikalle kun hänen kuvaajansa kameralaukku oli varastettu maasta, tekijästä ei tietoo, mitähän poliisi olis sielläkään tehnyt. ottanut kenties sormenjäljet asfaltista?

taidat olla vähä arja saijonmaa tyyppinen tapaus tarvit posliinia jokaiseen pikku asiaan...

Käyttäytymisssäännöt on käyttäytymissääntöjä, eikä mitään lakeja! Kaikilla on oikeus mielipiteeseensä.Virkamiehet jotka toimii veronmaksajien eli minun ja muiden rahoilla ovat kyllä ihan aiheesta avoimia kritiikille, mutta sitte on taas kritiikkiä ja kritiikkiä.Ihmisiä tässä kaikki ollaan ja ei mun mielestä kukaan ole kritiikin yläpuolella ja automaattisesti oikeessa.Hukkuu niitä valtamerialuksiaki.
Poliisejakin on mukavia ja sitten niitä toisia niinkuin meissä muissakin ihmisissä.
Paranemisia vaan polliisille.

Ja niin kauan myös ollaan kunnes ilkkuva poliisi lopettaa meidän kyykyillä ajavien turhan kyttäämisen sekä ylinopeussakottamisen ja keskittää rajalliset resurssinsa sen sijasta myös todellisuudessa (eikä vain virallisissa lausunnoissa) liikenneturvallisuutta parantaviin ja ihmishenkiä liikenteessä pelastaviin toimenpiteisiin eli käytännössä valvonnatta liikenteen seassa heiluvien rattijuoppojen ja huumehörhöjen yms. tappajien kiinni ottamiseen.
mistäs ne muuten tietää kun sinäkin hytti pystyssä pari markkaa lasissa tuolla ajelet, että oletko a) kännissä b) huumeiden vaikutuksen alainen c) muuten vaan sekaisin (varmaahan on, että kohta c ainakin pitää paikkansa
tounge.gif
)... minua ainakaan ole vielä kertaakaan edes pysäytetty, saatikka kytätty... oletko ajatellut, että saattaisi johtua omasta ajotyylistä kyttääminen?

edit: typot

Moottoripyöräpoliisi ajoi kääntyvän auton perään tämän viikon maanantaina Sauvossa.Poliisi oli hälyytystehtävissä,eikä huomannut edessään olevaa autoa. Kuski sekä pyörä lensivat törmäyksessä auton yli. On edelleen kuulema sairaalahoidossa.
Sattuu näitä näköjään ammattimiehillekin.

Toivotaan liikkuvan poliisin miehelle paranemista.  
confused_orig.gif
Palatakseni alkuperäiseen viestiin (perinteisesti ketjussa käsitellään tällä hetkellä jottain ihan muuta), toivotaan moottoripyörää kuljettaneelle valtion työntekijälle kuitenkin pikaista toipumista - kesä on vasta alkamassa ja toivottavasti pian pääsee taas pyörän selkään ja  
062802moto_prv.gif

Minulle kaikki jotka moottoripyörää ajavat (huvikseen, työkseen, omaansa, työnantajan, lainattua, pankin, rahoitusyhtiön, yksin, kaksin, kyykyllä, customilla, HD:llä tai matkalehmällä ja vaikka kärry perässä) ovat kaikkia samaa kastia eli moottoripyöräilijöitä
pftroest.gif
Kyllä moottoripyörällä ajava poliisi on mielestäni täysin yhdenvertainen motoristi niin kuin me muutkin, sillä erotuksella että joutuu työtehtävissä ottamaan tietoisia riskejä terveytensä ja henkensä kustannuksella.

Kyllä päivälehdet on aika murheellista luettavaa nykyään onnettomuuksien osalta. Kyllä oikein kohdennettua valvontaa pitäisi nykyisestä huomattavasti lisätä.Voisi vain kuvitella millaista meno olisi ilman mitään liikennekuria.

Kyllä nämä nykyajan poliisit ovat fiksua sakkia verrattuna aikaan jolloin itse aloitin prätkäilyn, vai olisko ollut siihen aikaan omissa asenteissa myös jokin vialla ?

Paljon stemppiä kolaroineelle mp poliisille, että selviää ilman pysyviä vammoja.
buttrock.gif
buttrock.gif

Monien mielestä näyttäs olevan tosi jees kun kyttäävät nopeuksia näinkin paljon, ehkä joo, mutta missäs ne niitä yleensä mittailevat? ei ainakaan siellä lastentarhan edessä, vaan paikassa jossa tietävät rahan kilahtelevan kassaan. Esimerkkinä heikinlaakson silta(kehä3:sen ylimenevä siis) , sieltä bussipysäkin takaa kivasti tutkaavat ja rahaa tulee.
Ei mun mielestä ainakaan oo jees missään vähäliikenteisellä tiellä "kyttääminen". Kyllä sen valvonan soisi keskittyvät paikkoihin, jossa sitä "enemmän tarvittaisiin". Varsinkin kun poliisi valittaa kokoajan resurssipulaa.

Toisaalta laki on laki ja sitä on noudatettava niin siellä hiljaisella tiellä, kuin tarhan edessäkin ja jopa kehä III:lla. Oli homma miten hanurista tahansa maalaisjärjellä ajateltuna. Ihan oma lukunsa on sitten tämä onko laki mitenkään järkevä. Laithan ovat ihan sopimusjuttuja, eli ihan yhtähyvin voitaisiin sopia, että nopeusraajoitukset poistetaan kokonaan ja etupyörä alhaalla ajaminen on rikollista.

Back