speedheadshot sanoi:Pitäisi olla 10 x kovemmat sakot, niin liikenne muuttuisi sujuvaksi.
Tuhat kertaa isommilla sakoilla ei sitten olisi ruuhkia lainkaan ja sujuvuus taattu. Tuotantoon.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
speedheadshot sanoi:Pitäisi olla 10 x kovemmat sakot, niin liikenne muuttuisi sujuvaksi.
Vai niin.speedheadshot sanoi:Pitäisi olla 10 x kovemmat sakot, niin liikenne muuttuisi sujuvaksi.
Tikkari +9-10, niin ei kamerat vielä välky. Motarilla +10-14.
itl sanoi:Nuo vanhat maantierovot on olleet pois pelistä 3G-verkon alasajon jälkeen. Nähtäväksi jää saadaanko niitä enää toimintaan vai korvataanko ne noilla uuden mallisilla triffideillä.
Kehällä joo. Ja muutaman vuoden poissa. Tässä puhutaan nyt ajamisesta ympäri Suomea vuosia ja vuosia.
XJ 900 sanoi:Saman liikennevirhemaksun saa siitä 9km/h ylityksestä kuin 19km/h ylityksestäkin, mikseipä sitten nauttisi koko rahalla....
(Poliisin linjaus ylityksistä: 1-8km, huomautus, 9-19km/h, liikennevirhemaksu, 20km/h- , päiväsakko.)
Hsippe sanoi:Eiks noissa kuitenkin ole 10-15km/h kohdalla hintaporras?
Ja yli 15km/h ylitykset vaikuttaa ajokorttiin pienemmät ei, eli kerää kolme tikettiä niin pääset polkupyöräilemään.
PoS sanoi:Vai niin.
Suomessa liikennettä kangistaa lähinnä jouston puute ja "minulla on oikeus" -ajattelu. Aika monessa maassa on tullut ajettua, ja Suomi – varsinkin etelä – on kyllä liikennekulttuurin osalta Bottom-3-listalla. Vaikkapa Los Angelesissa ei kukaan pääsisi minnekään, jos kaikki toimisivat samoin kuin Suomessa.
jaulis sanoi:Onko tullut vastaan joku maa jossa ajettaisiin vielä paskemmin kuin meillä?
IsoTwin sanoi:Mä asun alueella jossa on 30km/h rajoitus ja siinä ajetaan joskus semmosta vauhtia niinku ois jokin ralli käynnissä. Jopa raskailla ajoneuvoilla. Koulu ja lasten leikkipaikkoja useampia. Lapsia menee suojateillä paljon. Saisivat mennä siihen kyttäämään.
jaulis sanoi:Onko tullut vastaan joku maa jossa ajettaisiin vielä paskemmin kuin meillä?
speedheadshot sanoi:Joillakin motoristeilla kuulemma pitkienkin taukojen jälkeen homma sujuu, kuin olisi eilen ajanut, mutta tosin näistä ei tiedä onko tämä subjektiivinen näkemys vaiko mikä?

speedheadshot sanoi:Elämä vaan on sellaista, että muuallakin sattuu, kuin moottoripyöräillessä. Moni asia voi vaikuttaa asioihin... Väitän, että tuo sanomasi ei pidä lainkaan paikkaansa pitkässä juoksussa ja siksi moni jättääkin aloittamatta uudelleen tai aloittaa ja lopettaa samantien uudelleen.
EDIT :
Tai lopetttaa, eikä ikinä enää aloita uudelleen.
speedheadshot sanoi:Joku kokenut reenari ja yksi toinenkin söi omasta mielestään oikein jättämällä jonkun ravinteen pois ja harjoitteli itselleen sopivalla tavalla ja se toimi hänen kohdallaan, ainakin jonkun hetken ja tulokset olivat hyviä. Voiko sen pohjalta vetää johtopäätöksen, että se toimii kaikkien kohdalla?

TeijaMM sanoi:Mulla nyt tilanne että ajotunneilla ei ole enää minkäänlaista pelkoa, nautin tehdä käsittelykokeen tehtäviä. Pelkäsin kesällä sairaslomalla ollessani 50 väistöä, olin ihan kauhuissani että mun pitäisi se tehdä. Nykyään se melkeimpä kivoin tehtävä.Viimeksikin tein sitä lähes 60km/h nopeudella.
Taajamassa ajo myös kivaa, oman paikkakunnan keskustassa ajo sujuu mielestäni todella hyvin eikä opekaan ole valittanut. Ainut ongelmani on enää nuo isojen teiden nopeudet, 80 tuntuu vielä liian kovalta vauhdilta enkä uskalla ajaa rajoitusten mukaan. Mieheni tosin sanoi että sitten kun mulla se jokin naksahtaa päässä kohdilleen että tajuan ettei vauhdikkaassa menossa ole mitään pelättävää, mä todennäköisesti tulen ajamaan aina ylinopeutta. Tiedä sitten, autolla ajaessa mulla on kyllä turhan painava kaasujalka. Keskiviikkona olis käsittelykoe, pitäkäähän peukkuja että menis läpi.
![]()