Eikös parempi protesti olisi tuoda EU:sta itse tuollainen 4kW sähkömopoKyllä minä joku päivä kaivan heinäladosta sen Tunturi SuperSportin ja ajan protestina sillä jos ihan tonneissa alkaa käyttömaksut olla.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Eikös parempi protesti olisi tuoda EU:sta itse tuollainen 4kW sähkömopoKyllä minä joku päivä kaivan heinäladosta sen Tunturi SuperSportin ja ajan protestina sillä jos ihan tonneissa alkaa käyttömaksut olla.
Kiitos.Noin puolitotisena nostan hattua myös yhteisen asian puolesta toimijoille.
Vahinko että kansa on nöyrää, motoristit kanssa.
Olisiko NYT SEN AIKA?SMOTO:han oli järjestämässä motoristien mielenilmausta jo viime keväänä, vaikka se siirrettiinkin tulevaisuuteen silloin.
Tuntuu että nyt alkaisi olla jo korkea aika..
sanoi:No tuota.. jos todella verotetaan nimenomaan käyttöä niin eikö se ole kaikken reiluinta? Jos et käytä, et maksa. Ainoa toimiva oikeasti käytön verottamiskeino lienee polttoainevero, mutta siinäkin on omat ongelmansa (raskasliikenne jne.). Mutta se olisi Oikein™ ja reilua koska maksaisit todellisen käytön mukaan. Jos (ja kun) tulee joku tietyn suuruinen kausittainen käyttöveromaksu tms. niin vaikka ajaisit vain päivän vuodessa niin se maksu on maksettava ja se ei mielestäni ole reilua, oikein eikä tasapuolista.
Missä se reiluus on sitä kohtaan joka on kalliin veron aikana hankkinut pyörän, jolla ajeleen lopun ikäänsä, sen vuoksi ettei tarvitse uutta? Tai sitä kohtaan joka on osin entisöintiharrastuksen vuoksi hankkinut vaikkapa 8 kpl moottoripyöriä, ja joutuisi niistä maksamaan käyttömaksua jokaisesta? Ei ne laitteet säily kunnossa jos ei niillä edes vähän aja.
Pikakommenttina tähän että nykyisestä polttoaineen hinnasta jo yli 70% on veroa. (polttoainevero on siis reilusti yli 100%)Tässä mielessä maksamme jo nyt tasapuolisesti käyttömaksua. Ei vaan vissiin kovinkaan moni sitä ajattele...Samaten esim. polttoaineveron kautta tapahtuva käytön verottaminen olisi nykyisen veron maksaneille epäreilua ja ..
Autojen osaltahan noin jo tapahtuu. Niillä kysymys on vain käyttömaksun suuruudesta.-- klip
Nyt jos henkilö A ostaa moottoripyörän ja maksaa siitä hankinnan yhteydessä veroa N% niin hän joutuu tuplaverotetuksi verrattuna henkilöön B joka ostaa moottoripyörän kun hankinnan verotuksesta on luovuttu.
Tuli sellainen juttu mieleen, että koska tämä Kuitunen, joka näitä ajoneuvoverotusasioita valtion taholla ilmeisestikin sorvailee, ei miellytä juuri ketään veronmaksajaa eli äänestäjää niin miksei demokratia tässä toimi..
klap--
Romanttisesti voisi ajatella, että käyttömaksu olisi pienempi vanhoille, korkeamman veron prätkille. Uskokoon ken haluaa. Eduskunnassa tämä prätkistä tuleva verotuotto on tyyliä: "Pieniä on silakat, joulukaloiksi".Nyt jos henkilö A ostaa moottoripyörän ja maksaa siitä hankinnan yhteydessä veroa N% niin hän joutuu tuplaverotetuksi verrattuna henkilöön B joka ostaa moottoripyörän kun hankinnan verotuksesta on luovuttu. Tokihan voidaan ajatella, että henkilö A maksaisi vähemmän polttoaineveroa tms. mutta käytännön toteutus taitaa olla mahdoton.
Tuli sellainen juttu mieleen, että koska tämä Kuitunen, joka näitä ajoneuvoverotusasioita valtion taholla ilmeisestikin sorvailee, ei miellytä juuri ketään veronmaksajaa eli äänestäjää niin miksei demokratia tässä toimi ja ko. henkilö saa lähtöpasseja? Toisaalta.. eihän voi olla niin, että vain yksi henkilö päättää asiasta. Kuitusella tuskin on mitään valtaa ajoneuvoverotusta koskevien lakien voimaan saattamiseen.
Hannu se jaksaa aina vain syytellä meitä motoristeja lampaiksiAutojen osaltahan noin jo tapahtuu. Niillä kysymys on vain käyttömaksun suuruudesta.-- klip
Nyt jos henkilö A ostaa moottoripyörän ja maksaa siitä hankinnan yhteydessä veroa N% niin hän joutuu tuplaverotetuksi verrattuna henkilöön B joka ostaa moottoripyörän kun hankinnan verotuksesta on luovuttu.
Tuli sellainen juttu mieleen, että koska tämä Kuitunen, joka näitä ajoneuvoverotusasioita valtion taholla ilmeisestikin sorvailee, ei miellytä juuri ketään veronmaksajaa eli äänestäjää niin miksei demokratia tässä toimi..
klap--
Mitä tulee demokratian toimivuuteen niin ehkä peili olisi paras väline siitä kysymiseen. Kerro kerro kuvastin ken on maassa lampahin...![]()
Hv
Itse olin silloin ja olen edelleen sitä mieltä, että SMOTOn ei pidä mielenosoitusta järjestää.Olisiko NYT SEN AIKA?SMOTO:han oli järjestämässä motoristien mielenilmausta jo viime keväänä, vaikka se siirrettiinkin tulevaisuuteen silloin.
Vai pitäiskö ostaa se asuntoauto...![]()
Itse asiassa SMOTOhan toimii mielenosoituksia vastaan…Itse olin silloin ja olen edelleen sitä mieltä, että SMOTOn ei pidä mielenosoitusta järjestää.Olisiko NYT SEN AIKA?SMOTO:han oli järjestämässä motoristien mielenilmausta jo viime keväänä, vaikka se siirrettiinkin tulevaisuuteen silloin.
Vai pitäiskö ostaa se asuntoauto...![]()
Poijjaat kulkee ny niin korkeissa kammareissa, että vastuullinen esiintyminen on tarpeen.
Mikä estää sponttaania mielenilmaisua ilman SMOTO johtoisuutta(?), mutta ensin on hyvä tietää, miksi. Hyvän asian puolesta lähden barrikaadeille kyllä ja ilman muuta.
Jos nyt ei ole mitään todellista valmisteilla, niin ehkä aika on huono. Monet jo seisottaakin, eli pyörämäärä pienempi.
Eduskunnan sivuja on hyvä seurata. Jos kuituset kykkii ja lylyt lykkii, ni se näkyy sieltä.
HS: 23.9.2004.Joka tapauksessa koska autoverotuksella on suuri vaikutus markkinoiden toimintaan, tapahtuu kaikki valmistelu julkisuudelta piilossa markkinahäiriöiden välttämiseksi.![]()
Demokratia on enemmistövaltaa. Vähemmistöjen etuja on mahdollista jättää huomiotta varsinkin, jos vähemmistö on riittävän pieni ja vastapainona on enemmistön etu ainakin jossain muodossa. Moottoripyörien verotuksessa asia taitaa olla juuri näin: vaikka 30 miltsiä on valtion kassassa pieni osuus, tuottaa se kuitenkin hyötyä niille, jotka eivät moottoripyöräilyä harrasta.![]()
Vielä yksi asia edunvalvonnasta. Se on tehokkaimmillaan silloin kun päätöksiä valmistellaan. Sitten kun päätökset on tehty ja lait säädetty, on vaikuttaminen aika paljon vaikeampaa.