- Sijainti
- kehyskunta
Yksityiskohtainen selitys löytyy sieltä motomanin sivuilta, en jaksa kaivaa. Ja niinkuin sanoin en minä ainakaan lupaa että tuo paikkansa pitää. Toistelenpahan vaan niiden selityksiä, joiden uskon olevan minua viisaampia.Moottorijarruttaminen heti vedon jälkeen työntää hioutuneet partikkelit sylintereistä pakokanaviin sen sijaan että ne menisivät mäntien alle ja öljyn joukkoon. Tästä savuttaminen.
Tämä kohta meni yli harvan tukkani.
Muuten kirjoittamasi oli mielestäni silkkaa asiaa, mutta mites ne hiukkaset siitä männänrenkaiden läpi menisi? Itse olen pohdiskellut tuon "kohtuullisen kiihdyttämisen" ja "lujan moottorijarruttamisen" palvelevan samaa asiaa: männänrenkaiden tiivistymistä sylinterin pintaa vasten.
![]()
Ehkä huomenna päänsärky selvittää...![]()
Ystävällisin terveisin "KännissäKannattaaAinaKommentoidaAsioitaMistäEiYmmärräMitään" -Antti
Itte tohon nyt kuitenkin sen verran luotan, että omani ajoin sisään motomanin ohjeiden mukaan. Oliko vaikutusta? En tiedä, kun ei ole vertailukohtaa... mutta ei mulla mitään valittamistakaan ole, hyvin toi Kawa kulkee.
Sen verran kuitenkin männänrenkaiden tiivistymisestä, että se on nimenomaan palotilan paine joka painaa männänrenkaat sylinterin seinämää vasten. Paine pääsee renkaan "taakse" männän puolelle ja painaa sen sylinteriä vasten. Männänrenkaan jousivoima ei riitä tiivistämiseen. Tuota kun funtsii, niin homma avautuu. Moottorijarrutus ei tiivistä vaan kiihdytys.