• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Moottoripyörän reaalihinta nyt?

Kyllähän noita kevyesti kipattuja on ennenkin nähty. Törmäsin tuossa pari vuotta sitten itse kippaamaani 06:n gikseriin joka oli myynnissä kevyesti kaadettuna kaks kilpisenä. Tietenkin jos kevyesti kaadettu käsittää kaikki muoviosat, moottorin posket, takahäkki, takavanne, cliponit jne jne... Jäihän siinä ulkoisesti kuskin penkkikin ehjäksi sliparin lisäksi...

Mut sitten realistisuuteen... Itsellä oma '07 tonninen giksu ollut myynnissä jonkin aikaa 10 500euron lähdöllä ja mitään järkevää tarjousta ei siihen ole tullut. Pyörä on vakio, ostettu viralliselta maahantuojalta 07 ja ajettu 5207km joten ainakaan omasta mielestä hinta ei hirveänä pitäisi olla metsässä kun tällä ei ole kaaduttu edes keveästi...

´2-kilpinen´ ei toki automaattisesti tarkoita miinaa. Mutta se VOI tarkoittaa myös sitä, ja tästä syystä ostajien suhtautuminen on todella nihkeää. Eli sellaisesta tulee olemaan hyvin, hyvin vaikea päästä eroon, jollei myy aivan puoli-ilmaiseksi. Tämä kannattaa muistaa, jos on sellaista hankkimassa.

´2-kilpinen´ ei toki automaattisesti tarkoita miinaa. Mutta se VOI tarkoittaa myös sitä, ja tästä syystä ostajien suhtautuminen on todella nihkeää.
Katsastus kottoriltahan saa paperin mistä näkyy kyseiset viat. Ainakin aikoinaan sen sieltä sai en tiedä nyky käytäntöä. Ja se talo nyt ainakin on luotettava jos tuntuu että myyjä ei usko. Mutta hyvä muistaa että ei se myyjäkään aina välttis koko totuutta tiedä jolloin syy ei välttis ole hänessä.

Mut sitten realistisuuteen... Itsellä oma '07 tonninen giksu ollut myynnissä jonkin aikaa 10 500euron lähdöllä ja mitään järkevää tarjousta ei siihen ole tullut. Pyörä on vakio, ostettu viralliselta maahantuojalta 07 ja ajettu 5207km joten ainakaan omasta mielestä hinta ei hirveänä pitäisi olla metsässä kun tällä ei ole kaaduttu edes keveästi...
Sähän makuutit tuota jossain maailmalla monta kuukautta!  
biggrin.gif

Tosta R1 myyntihinnasta voi tehdä muutaman johtopäätöksen,joko myyjä on saanut sen aikoinaan suht edullisesti Suomesta ja ottaa takkiinsa sen 1000 euroo, tai pyörä on ostettu ulkomailta ja myyjä saa omansa takaisin vaikkakin myy sen jopa yli 3 ke halvemmalla kuin muut. Tai, sitten myyjällä on todella akuuttinen rahantarve, työttömyys,avioero, ym mukavaa. Meinaan sen verran alhainen toi 5 ke on ettei voi muuta ajatella. Tai ,sitten on todella varakas eikä mikään 2-3 ke vaikuta/tunnu missään. Olemalla oikeassa paikassa oikeaan aikaan voi tehdä hyvätkin kaupat.
033102beer_1_prv.gif
Vanhaan vastatakseni aiheeseen liittyen... Ekan Kawani kun aikanaan ostin, myyjäukkeli toi sen helmikuussa kuorma-autolla ja ihmettelin että mitä kumman huligaaneja täällä pyörii myös, kun Volvollinen porukkaa kaahasi 50m päähän eteen parkkiin. Noh, pyörä oli yhä siinä kunnossa kun aiemmin katsottaessa, tehtiin paperit ja raha vaihtoi omistajaa (2000e). Tässä vaiheessa ukko totesi että "odotappas vähän" ja kävi heti maksamassa Volvon sivuikkunasta nähdäkseni koko kirjekuorellisen.

Hinta oli mielestäni melko halpa tuolloin ja syytä siihen olikin sitten mukava spekuloida
smile_org.gif

pyörän todellinen hintahan on se mitä joku suostuu sinulle siitä maksamaan..vanhoilla pyörillä aivan poskettomat pyynnit! -80 luvun pyörillä pyydetään paria tonnia ja -04/06 muutaman tonnin ajettuja 600/750 modernia ruiskupeliä saa 4-5 tonnilla!
Ei pyörän hinta alene lineaarisesti kohti nollaa. Ajokuntoisesta pyörästä saa aina sen 1-2 tonnia, koska aina joku haluaa mahd.halvan pelin. Joidenkin hinnat alkaa jopa nousta jossain vaiheessa, esm. 80-luvun "Möhkö"-Kawat 7 tonnin pyynteineen, sama tuutit tai muut klassikot. Jollekin vanhassa pyörässä voi olla sellasta mitä ei uudemmissa ole. Harvinaisuusarvoa ainakin.

Vaikka "oikea" hintahan ostajan ja myyjän välinen sopimuskysymys.
Tuo on ihan totta.Ehjän vanhemman pyörän hinta käytännössä nousee koko ajan,hitaasti mutta varmasti.Tuo Möhkö on sikäli hyvä esimerkki että sen arvo ei ole missään vaiheessa sukeltanut niinkuin oli esim. tuuttien laita jossain vaiheessa.Niitä oikeasti vanhoja,20-60 luvun laitteita kun ei vaan ole kaikille halukkaille.Ja ainakin minulle ne olisivat aivan liian kalliita hankkia.Itselläni on muutamia vanhempia pyöriä,osan arvo on noussut tasaisesti pyyntihinnoista päätellen,osaa ei edes näy juurikaan olevan kaupan ja loppujen arvo lienee suurinpiirtein sama niinkauan kun ne ovat ehjiä.

Tälläkin foorumilla on esitelty useita pyöriä joiden arvoon ei juuri ikä ja kilometrit vaikuta,pikemmin noususuunta on varmaa.Ne jotka ovat nyt siinä kahden-kolmenkympin iässä voivat katsella sitten kuuskymppisinä niitä pyöriä joilla aloittivat ja muistella kuinka halpoja ne olivat silloin.... ja ihmetellä miten noi hinnat on noin nousseet.  
smile_org.gif
Älä muuta virka!! bleidi vuonna 2000, hinta noin 180000markkaa. Bleidi pari vuotta sitten uutena, ei faktaa, mutta pyöriskö 16000euron paikkeilla. Toki vanhemmat oli puolta parempiakin...

Vanhaan vastatakseni aiheeseen liittyen... Ekan Kawani kun aikanaan ostin, myyjäukkeli toi sen helmikuussa kuorma-autolla ja ihmettelin että mitä kumman huligaaneja täällä pyörii myös, kun Volvollinen porukkaa kaahasi 50m päähän eteen parkkiin. Noh, pyörä oli yhä siinä kunnossa kun aiemmin katsottaessa, tehtiin paperit ja raha vaihtoi omistajaa (2000e). Tässä vaiheessa ukko totesi että "odotappas vähän" ja kävi heti maksamassa Volvon sivuikkunasta nähdäkseni koko kirjekuorellisen.

Hinta oli mielestäni melko halpa tuolloin ja syytä siihen olikin sitten mukava spekuloida
smile_org.gif
Heh heh,siinä raha vaihtoi vikkelään omistajaa
biggrin.gif

hyvässä kunnossa oleva 25v vanha pyörä tarjoaa vielä paljon hauskuutta ja elämyksiä kyseiseen peliin tykästyneelle. ensikertalaiselle ja harvoin ajavalle aivan erityisesti. eikä ne vosutkaan usein ymmärrä saati välitä että miltä vuosikymmeneltä se kurmuutin oikein on
tounge.gif
Mutta vastaavanikäisellä autolla ajaminen vaatii jo aika lailla asennetta ja kärsivällisyyttä.

Se ei haittaa jos tuote on hyvä, sanoo myyntimiehet
tounge.gif
Mutta välttämätöntä se ei ole.

Kauppa käy kun hinta (ja kelit) on kohdallaan. Tänään tuli 6 tunnin sisään myytyä oma bläkkäri ja ostettua k8 tilalle. Neuvottelut nyt oli toki käyty jo puhelimessa viikolla.

Bläkkäri meni ehkä jopa halvalla, K8 oli oikean hintainen.

Se tuli ehkä opittua että pyyntihinta lähelle myyntihintaa niin alkaa puhelin soimaan. Turha kokeilla ns. kepillä jäitä.

Varusteilla on tuollaisessa matkalehmässä (XX) sikäli merkitystä että aika moni oli oikeasti laskenut mitä maksaa puuttuvat laukut ja niiden teline.

Oma K8 oli kilpitelinettä lukuun ottamatta vakio ja hyvä niin. Itse en hirveästi (lue lainkaan) arvosta jos laitteeseen on vaihdettu slipari jolla bensan kulutus on ehkä vähän noussut ja tehot eivät ole pahasti tippuneet... Tai lähes suorassa olevat minivilkut jotka vilkkuvat melkein oikealla nopeudella.

Oman (harvan) lukunsa noissa myynnissä olevista muodostaa ne "yksilöt" joiden omistajilla on jäänyt tarhavaiheen tarranliimausvietti päälle...

Harmi kun ei päästy kaupoille mutta onnea uudesta pyörästä.
Kun et mulle myynyt tiedän sun saaneen siitä silti reilusti enemmän mitä vaihdossa olisit liikkeessä saanut koska mun tarjous oli enemmän kuin liikkeen tarjoama vaihtohyvitys kilokyykkyyn.

Kyllähän se todellinen hinta pitäis olla millä on ollut myynnissä prätkä syksystä asti. Eli 8000euroa. Tai joku -500e voi olla löysää ehkä mistä sen tietää. Kyseliöitä on ollut paljon mutta monesti joko tarjotaan aivan naurettava summa tai sitten kauppa jää kiinni jostain paristasadasta.
sad_orig.gif
Sille ei muuta selitystä keksi muutakuin tämä lamaaika.

sanoi:
Harmi kun ei päästy kaupoille mutta onnea uudesta pyörästä.
Kun et mulle myynyt tiedän sun saaneen siitä silti reilusti enemmän mitä vaihdossa olisit liikkeessä saanut koska mun tarjous oli enemmän kuin liikkeen tarjoama vaihtohyvitys kilokyykkyyn.

Itse asiassa vaihtohinta olisi ollut aika liki sama kuin myyntihinta (oletuksella että ylivuotisen / ajamattoman R1:n hintapyyntö liikkeessä olisi ollut ns. apteekin hinta).

K8:n ostin yksityiseltä ja se olisi mennyt alta jos olisin arponut oman myynnissä hetkeäkään kauemmin. Odottamalla omasta bläkkäristä olisi saanut ehkä vajaan 1 ke enemmän. En tiedä johtuiko hyvistä kelistä vai hintapyynnön tiputuksesta mutta kun kaupat oli ostajan kanssa sovittu niin sen jälkeen oli heti 5 potenttiaalista kandia jonossa...

Mutta eipä ole tapana harmitella ja nykyinen peli on aikastas jees  
062802moto_prv.gif

Oma K8 oli kilpitelinettä lukuun ottamatta vakio ja hyvä niin. Itse en hirveästi (lue lainkaan) arvosta jos laitteeseen on vaihdettu slipari jolla bensan kulutus on ehkä vähän noussut ja tehot eivät ole pahasti tippuneet... Tai lähes suorassa olevat minivilkut jotka vilkkuvat melkein oikealla nopeudella.
Allekirjoittaa! Päivän palautellut omaa Gixxeriä alkuperäiseen kuntoon, ja vielä on töitä tiedossa...

juu ja sitte ihmetellään kun hilavitkuttimista ja virityksistä ei haluta maksaa ylimääräistä
biggrin.gif

Oman (harvan) lukunsa noissa myynnissä olevista muodostaa ne "yksilöt" joiden omistajilla on jäänyt tarhavaiheen tarranliimausvietti päälle...
Ilmeisesti viittaat tuolla kommentilla ainakin minun pyörään joka tuolla nettimotossa on koska muita siellä ei juuri olekkaan tarroitettuna...?

Oletko koskaan kuullut sanaa sponsori tai vaikka yhteistyökumppani?

Onko suomen sm-sarjan jätkätkin tarhaikäisiä tarran liimaajia?

sanoi:
Ilmeisesti viittaat tuolla kommentilla ainakin minun pyörään joka tuolla nettimotossa on koska muita siellä ei juuri olekkaan tarroitettuna...?

Ilmeisesti sinun K7 on se joka on tuolta ilmoituksista hyppinyt silmään vaikka on noita muitakin lievempiä tapauksia ollut.

Voi olla että olen ajatuksineni vähemmistöä mutta itsellä ei tuontyyppiset pelit mene harkintalistoille vaikka speksit muutoin täsmäisikin (aika lähellä omaa ostostani ja siksi ilmoitukseen törmäsin). Luulen että en ole ainoa tätä kastia joten kannattaa ehkä mainita ilmoituksessa tuleeko tarrat kaupan päälle ja jos tulee niin jatkuuko sponsorointisopimuksetkin millä ehdoin...

Kisapelit on oma lukunsa ja sponsorit tuttu juttu. Kaukaisella 80-luvulla tuli ajettua mikroilla kilpaa ja parhaana vuotena kalustoon ei tarvinnut laittaa mummoakaan itse kiinni ja tarroja liimasi mielellään.

sanoi:

Voi olla että olen ajatuksineni vähemmistöä mutta itsellä ei tuontyyppiset pelit mene harkintalistoille vaikka speksit muutoin täsmäisikin (aika lähellä omaa ostostani ja siksi ilmoitukseen törmäsin). Luulen että en ole ainoa tätä kastia joten kannattaa ehkä mainita ilmoituksessa tuleeko tarrat kaupan päälle ja jos tulee niin jatkuuko sponsorointisopimuksetkin millä ehdoin...
Itse asiassa olen tuossa huomannutkin että tarrojen vuoksi ei ole liikaa kysyntää ollut vaikkakin on oikeastaan vähitten ajettu ja virheetön peli vielä lisäksi. Itse pistin sen myyntiin vähän niin kuin sillä mielellä että jos menee niin saa mennä mut jos ei niin säästyypä rahat uudesta bemarista
biggrin.gif

Moni soittaja ois voinut hämmästyä että pyörä on tarraton kun sen saa mutta eipä ole ketään kiinnostanut kysyä.

sanoi:

Itse asiassa olen tuossa huomannutkin että tarrojen vuoksi ei ole liikaa kysyntää ollut vaikkakin on oikeastaan vähitten ajettu ja virheetön peli vielä lisäksi. Itse pistin sen myyntiin vähän niin kuin sillä mielellä että jos menee niin saa mennä mut jos ei niin säästyypä rahat uudesta bemarista  
biggrin.gif

Moni soittaja ois voinut hämmästyä että pyörä on tarraton kun sen saa mutta eipä ole ketään kiinnostanut kysyä.
ai ei ole tarroja! no se laskee hintaa heti kun koria on muokattu.

Kaupallinen arvo varmaan kuuden tonnin kieppeillä: tuontipyörä, vähän naarmuja, yms...

On vaan itelle niin rakas laite että alle kympin en edes vaivautuisi vastaamaan
tounge.gif

Back