• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Moottoripyörän kyydissä ollut loukkaantui

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Salmon
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Salmon

Ugalabugala
kliketi

taas peräänajo onnettomuus
confused_orig.gif

Olin kyseisen pyörän kuljettaja. Kyllä molemmat hiukan loukkas muttei vakavasti.
Ja syynä oli eteen ajanut auto, kuljettajana 70-vuotias mies jolla niskatuki. Ryhmittyi keskiviivalle vilkku päällä. Otti vilkun pois ja lähti kaistan yli kohti piennarta. Ei mahdollisuuksia muuhun kuin jarruihin.

Ikävä kuulla ex.pannarikuskin epäonnesta. Edelleen olen sitä mieltä, että nämä kääntyvät-ei kääntyvät-kääntyvät-ei sittenkään  -kotilot on tosi pahoja. Kaverini menehtyi äskettäin vastaavanlaisessa onnettomuudessa.
Onneksi ei käynyt teille pahemmin, tsemppiä! Toisesta theadista luin, että LT meni aika huonoon kuntoon...

Hieman ohi aiheesta mutta meinasipa tulla paku äskettäin kylkeen, onneksi ehdin jarruttaa. Olin lähdössä kiihdyttämään 6 tielle (ei kiihdytyskaistaa) ja katsoin että paku ystävällisesti vaihtoi vasemmalle kaistalle (ohituskaista), lähdin kiihdyttämään kohtuullisen ripeästi etten jäisi tukkeeksi ja ohos pakun kylki lähestyy epäilyttävästi. Jarruttelin sitten pakun taakse ja mitäs vittua, paku lähtee sitten saman tien takaisin vasemmalle kaistalle ohittamaan
veryangry.gif
.

Päätös tuli syyttäjältä tänään.

En syyllistynyt mihinkään, koska auto teki täysin ennalta arvaamattoman liikkeen, joka ei jättänyt minulle mitään mahdollisuuksia estää törmäystä.

Minä ja takana ajanut todistaja oltiin samaa mieltä siitä, että auto oli ajokaistalla kolarin sattuessa. Niskatukea käyttänyt 70 vuotias kotilokuski oli sitä mieltä, että hänen autonsa oli pientareella ja pysähtyneenä.

Kuulustelussa ei ollut kuitenkaan pystynyt vastaamaan siihen, miksi törmäyskohta oli 30 cm auton oikeasta reunasta. Oli siis sitä mieltä, että mopotin oli siellä ruohikon puolella kun törmäys sattui
tounge.gif

Ja olipa kertonut kuulustelussa, että hänellä oli varmasti käsijarrukin päällä, hän kun käyttää sitä jarruttamiseen, kun murtunut nilkka ei oikein kestä jarrun painamista
omg.gif

Voi sissos, ei ollut ihme ettei saanut vauhtia pois oppelista, jos käytti käsijarrua
033102ass_1_prv.gif

No, oikeus voitti ja setä veti sakkoa ja korvaukset. Ja mulla on uus LT persiin alla ja molemmat ollaan ehjiä
062802jumpie_prv.gif

Kun nyt vaan toi pakkanen helpottais etää pääsis
062802moto_prv.gif

Back