Moottoripyörän kuljettaja menehtyi liikenneonnettomuudessa Espoossa

Liittynyt
20.2.2005
Sijainti
Oikea Savo
Moottoripyörän kuljettaja kuoli liikenneonnettomuudessa Espoon keskuksessa keskiviikkona, kertoo Länsi-Uudenmaan poliisi. Onnettomuus tapahtui noin kello 11.

Poliisin ensitietojen mukaan kuljettaja menetti moottoripyöränsä hallinnan ja ajautui bussin kylkeen. Hieman alle 40-vuotias mies menehtyi tapahtumapaikalla elvytyksestä huolimatta.

Poliisi selvittää onnettomuuteen johtaneita syitä. Asiasta on kirjattu rikosilmoitus törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta.
 
Perinteiseen org-tyyliin kerrottuna suoraan ajanut moottoripyörän osui vasemmalle kääntyvän bussin kylkeen.

Vastaantullut bussi oli siis ajamassa ajosuunnassaan vasemmalle kaartuvaa tietä pitkin, moottoripyörä veti mutkan suoraksi ja keskikiveyksen yli bussin kylkeen.
 
Motskari taisi ajella ylämäkeen Espoonporttia pitkin pohjoista kohti ja bussi oli reitillään ja omalla kaistallaan.
Motskari pamautti päin liikkuvaa bussia joka oli tuossa etelään johtavassa kaarteessa.

 
Perinteiseen org-tyyliin kerrottuna suoraan ajanut moottoripyörän osui vasemmalle kääntyvän bussin kylkeen.

Vastaantullut bussi oli siis ajamassa ajosuunnassaan vasemmalle kaartuvaa tietä pitkin, moottoripyörä veti mutkan suoraksi ja keskikiveyksen yli bussin kylkeen.
Mutka suoraksi, sata liikaa vauhtia tai kädetön kuski ?
 
oudon kuuloinen keissi...

#224 tulee tuossa lännestä, kääntyy Kirkkojärventien liikenneympyrästä oikealle ja kääntyy hetimiten Kirkkokadulta vasemmalle Espoonportti-tielle kiskojen ali.

HS:n uutisessa turmamopo parkissa tuossa Espoonportin mutkassa (o).

Voisiko olla, että mopo tullut pohjoisesta Kirkkokatua pitkin merkittävää ylinopeutta ja bussin kääntyminen eteen tullut yllätyksenä?

1782562611125.png
 
Back
Ylös