Pääasia on päästä sen isonauton eteen ennen liikennevaloja, saatana toppautetaan siihen kolkyttonnia muiden riesaksi vaikkei se edes mene meillepäin.
Samaa ihmettelen minä, että onko todella niin että 60% Suomalaisista B-korttilaisista on puusilmiä JOTKA EIVÄT KATSO ETEENSÄ?
Meinaan ihan oikeasti. Eilen lauantaina ajoin nimittäin Manskun päästä päähän kahdesti kun kävin keskustassa. Voi herraisä, kun kaukaa jo näkee että kun pääsee vihreistä liikkelle että seuraavassa korttelissa palaa jo punainen (koska liikennehaittamistoimisto on asian näin suunnitellut).
Kun sitten rullailee rauhallisesti eteenpäin, koska kohta on pakko pysähtyä, niin eikö sielä takaa aina ammu oikealta koukaten (oikea siis bussikaista) ja SITTEN VASTA tajuaa että seisovan jonon pää tulee ja kumit savuten koitetaan pysäyttää.
Mikä siinä on niin vaikeaa katsoa eteensä ja muuallekin kuin edellä ajavan takapaksia ja omaa nopeusmittaria. Jos 20 piirua nostaisi sitä katsetta näistä, niin näkisi aivan varmasti että edessä on punaiset valot ja seisova jono.
Meinaan ei ole ihme että B-korttilaiset eivät motoristejakaan aina havaitse kun 15 autoa ja punaiset valotkin jää näkemättä. Eikä tämä nyt ollut yksi kerta vaan tuolla matkalla tuo kävi neljä kertaa, yhden kerran ajattelin että nyt kyllä se ohittaja törmää sen jonon perään.
Mun entisen bemarin (kotilo) perään ajoi aikoinaan Postitalon edessä Tojota viittäkymppiä, kun seisoin paikallaani valoissa ja olin jo seinonut siinä toista minuuttia. Kotilokuski ei huomannut punaisia valoja ja paikallaan seisovia autoja JA oli selvin päin!
Pitäisikö jonkun oikein rautalangasta vääntää joku ennakoivan ajon kurssi B-korttilaisille että saisi sen katseen liikkumaan myös sivuille ja eteen?