• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Moottoripyöräkortti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
G

Guest

Guest
Hei vaan kaikille!

Olisi tässä tarkoitus ajaa tuo moottoripyöräkortti nyt keväällä ja olisi sitä koskien muutama kysymys.

Eli pitääkö minulla olla lääkärintodistus terveyden tilastani? BC-kortin sain 6 vuotta sitten. Ja jos pitää olla niin miten vanha lääkärintodistus kelpaa?

Käsittääkseni säännöt on muuttuneet siten että pitää olla. Itse ajoin viime keväänä, eikä tarvinnut kun oli autokortin ajosta tarpeeksi vähän (mulla oli 6v.) aikaa.

Nykyään siellä lääkärissä harrastetaan jotain speden spelit tyylisiä manöövereitä ja käsketään mm. piirtämään kello, joka näyttään varttia vaille 11. Näin kertoi kaverini joka kävi pari viikkoa sitten ja sanoi että kaikessa vakavuudessaan oli varsin koominen tapahtuma.

Tai sitten frendi oli piilokamerassa...?

Nykyään siellä lääkärissä harrastetaan jotain speden spelit tyylisiä manöövereitä ja käsketään mm. piirtämään kello, joka näyttään varttia vaille 11.
Haha! Mulla oli sama homma, kun viimekesänä kävin sen t-todistuksen hakemassa. Sanoi lääkäritäti, että tämä saattaa nyt tuntua hieman tyhmältä tehtävältä, mutta se mittaa jotain hahmotuskykyä yms. Naureskeli itekkin sille "kokeelle".

5 vuotta uudempien autokorttien haltijoiden ei tartte hankkia uutta todistusta.

Itse kävin sen hakemassa ja sen lisäksi, että lääkäri oli varsin erikoinen tapaus (mm. mumisi kokoajan itsekseen) oli ne testit aika hauskoja. Esim. juuri tuo kellonpiirtäminen.
biggrin.gif

5 vuotta minullekin sanottiin kun suoritan korttia tänä keväänä. Torstaina ois muuten inssi
smile_org.gif

Vielä selvennykseksi siis... kun mulla on B-kortti ajettu vuonna 2000 ja kakkosvaihe vuonna 2004, niin tarviiko hankkia se todistus kun ajan A-kortin nyt kesäkuussa? On se niin vaikeeta.....
tounge.gif

Onnea inssiin!! Mul ois kans inssi ens viikon tiistaina ku ei saanu aikasemmaks ku o kaikki tutkintoajat varattu...
confused_orig.gif

Ps.parempi myöhään ku ei milloinkaan
033102beer_1_prv.gif

Nykyään siellä lääkärissä harrastetaan jotain speden spelit tyylisiä manöövereitä ja käsketään mm. piirtämään kello, joka näyttään varttia vaille 11.
Haha! Mulla oli sama homma, kun viimekesänä kävin sen t-todistuksen hakemassa. Sanoi lääkäritäti, että tämä saattaa nyt tuntua hieman tyhmältä tehtävältä, mutta se mittaa jotain hahmotuskykyä yms. Naureskeli itekkin sille "kokeelle".
No mä kävin viime kesänä ja multa testatiin näkö ja sit kyseltiin muuten vaan miten voin.

Ehkä kello testejä tehtiin niille jotka eivät kykene kävelee sinne minne katsovat tms...tai lääkäri täti juksasi

Kellotaulun piirrättämine kuuluu ihan oikeestikin siihen lomakkeeseen, jonka mukaan lausunto tehdään. Kaikki lääkärit ei vaan jaksa sitä piirrättää, kun asiakkaista se tuntuu hölmöltä.

Mitä ihmettä? Sekin siis edessä (kö?) Mulla on B-kortti ollut 10v. joten jos tää tieto on tosi, niin... A-kortin ajaminen on vasta sillä asteella, että torstaina olisi aloitus (ja siellä kai tuosta asiasta sitten kuuleekin)
033102ass_1_prv.gif

Rupee muutes olemaan A-kortilla aika kohtuuton hinta...
crazy.gif
Kun keväällä soitellin ja kyselin hintoja, niin halvin oli 717e+ kaikkee v....n maksuja päälle. yhteensä yli 800e!!
mad.gif

Sitten ite ajaminen... Kerran viikossa yksi ajotunti!
omg.gif

Rupee muutes olemaan A-kortilla aika kohtuuton hinta...
crazy.gif
Kun keväällä soitellin ja kyselin hintoja, niin halvin oli 717e+ kaikkee v....n maksuja päälle. yhteensä yli 800e!!
mad.gif

Sitten ite ajaminen... Kerran viikossa yksi ajotunti!
omg.gif
Mulle tulee maksamaan 570€ +40€+35€ (+lääkärintodistus, jos se kerran tarvii hakea + passikuvat). Kyllä kirpaisee, mutta pakko kai se on maksaa jos haluaa ajamaan
sport05.gif
Olis pitänyt saada syntyä 4 vuotta aiemmin, niin olis saanut A.n "kaupanpäälle". Hyvää tuossa hinnassa se on se, että lisäajotunnit ei maksa enää erikseen mitään
062802jumpie_prv.gif

Ite aloin korttia ajamaan tuossa 27.2, joten selvisin pienemmällä ajomäärällä eikä lääkärintodistusta tarvinnut, b-kortin olen saanut maaliskuussa 2001.

Back