• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Moottoripyöräkortti vuodelle 2010

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tohtori1
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jipii!! Kortti tuli tänään taskuun ja omaa Hondaa on jo ulkoilutettu!
inlove.gif
062802moto_prv.gif
inlove.gif

Pujottelu oli muuten helppo kun eilen harjoittelin kevarimitoilla... Oli edelliseltä jäänyt ja opettaja ei huomannut kuin vasta sitten kun ihmettelin ääneen ahtautta... Tärkein asia on varmasti se katse, pää kääntyy tarpeeksi kaarroksen suuntaan.

Jipii!! Kortti tuli tänään taskuun ja omaa Hondaa on jo ulkoilutettu!
inlove.gif
062802moto_prv.gif
inlove.gif

Pujottelu oli muuten helppo kun eilen harjoittelin kevarimitoilla... Oli edelliseltä jäänyt ja opettaja ei huomannut kuin vasta sitten  ihmettelin ääneen ahtautta... Tärkein asia on varmasti se katse, pää kääntyy tarpeeksi kaarroksen suuntaan.
Onnittelut  
062802jumpie_prv.gif
!!

Perästä tullaan, ihan varmasti. Kiitokset vinkeistä, yritän muistaa kun ympyrää pyörin  
thumbs-up.gif

Ittelläki toi pujottelu tuottaa ongelmia, jännitän varmaan hartioita liikaa. Ajotuntejakaan ei ole enää kauheesti jäljellä 
crazy.gif
Kaikki muu tuntuu kohtuu helpolta.
Onnittelut kortin jo saaneille  
062802moto_prv.gif

Kortin hankinta alkoi huhtikuun alussa, pohjalla BECD. Kuopiossa maksaa korotus 800 eur + tutkintomaksu + ajokorttimaksu.

28.4. oli teoriakoe, joka meni läpi 10/10.

3.5. on ekat ajotunnit, harjoitellaan käsittelyä. Toivottavasti menisi hyvi, jotta saisin käsittelykokeen ja inssin jo viikolle 19.

Eka autokoulun ajo takana tälle keväälle, syksyllä aloitin ja jäin kiinni käsittelykokeen pujotteluun  
mad.gif
. Nyt kuitenki ajo meni tosi mukavasti, hyvä fiilis, käsittelykokeen muut osat täysin hyväksyttävästi, mutta ko se mopo ei käänny oikealle pujottelussa  
nixweiss.gif
.. Kovaa harjottelua omalla pyörällä, on onneksi samanlainen ku autokoulussa ja sitten inssiin. Teoria ens viikolla.

Vielä olisin ikionnellinen kaikista pujottelua koskevista vinkeistä, vaikka se katse taitaa olla se tärkein  
sport05.gif
Pujottelussa kannattaa niissä käännöksissä pitää vähän enenpi vetoa päällä toisin sanoen älä yritä liian hitaasti tehdä sitä käännöstä. Katse sinne minne aikoo mennä. Ei niitä keiloja/tötteröitä kannata katella, silloin varmasti jalka osuu maahan..

Eli vauhtia sopivasti, rentoutta ja katse sinne minne aikoo mennä
smile_org.gif
cool.gif

Tsemppiä
thumbs-up.gif

Eka autokoulun ajo takana tälle keväälle, syksyllä aloitin ja jäin kiinni käsittelykokeen pujotteluun  
mad.gif
. Nyt kuitenki ajo meni tosi mukavasti, hyvä fiilis, käsittelykokeen muut osat täysin hyväksyttävästi, mutta ko se mopo ei käänny oikealle pujottelussa  
nixweiss.gif
.. Kovaa harjottelua omalla pyörällä, on onneksi samanlainen ku autokoulussa ja sitten inssiin. Teoria ens viikolla.

Vielä olisin ikionnellinen kaikista pujottelua koskevista vinkeistä, vaikka se katse taitaa olla se tärkein  
sport05.gif
Pujottelussa kannattaa niissä käännöksissä pitää vähän enenpi vetoa päällä toisin sanoen älä yritä liian hitaasti tehdä sitä käännöstä. Katse sinne minne aikoo mennä. Ei niitä keiloja/tötteröitä kannata katella, silloin varmasti jalka osuu maahan..

Eli vauhtia sopivasti, rentoutta ja katse sinne minne aikoo mennä
smile_org.gif

cool.gif

Tsemppiä  
thumbs-up.gif
Thänks, näin mun siippanikin sanoo ja täytyy huomenna pitää mielessä ku mennään harjotteleen jos ei tuu sikana vettä
033102bebe_1_prv.gif

Tarviinko nyt siis uudet passikuvat ja lääkärintodistuksen, kun
B -kortissa lukee kohdassa:

4a. myönnetty 2004 ja kohdassa
10. myönnetty 1998
omg.gif

A -kortin lisäys siis B-korttiin ja ajokorttilupaa varten.

Tarviinko nyt siis uudet passikuvat ja lääkärintodistuksen, kun
B -kortissa lukee kohdassa:

4a. myönnetty 2004 ja kohdassa
10. myönnetty 1998
omg.gif

A -kortin lisäys siis B-korttiin ja ajokorttilupaa varten.
Meniköhän se nyt niin että jos kortin on saanut 1986 jälkeen niin lääkärintodistusta ei tarvitse. Kuvat menee käsittääkseni uusiin.

Nythän tämä vasta lystiksi meni. Vettä tulee tasasena pötkönä ja pitäs lähteä 2h ajo treeniin
062802moto_prv.gif

Nythän tämä vasta lystiksi meni. Vettä tulee tasasena pötkönä ja pitäs lähteä 2h ajo treeniin  
062802moto_prv.gif
Tuohan on ihan hyvä ilma, täällä satoi välillä vettä, räntää ja lunta. Lämpötila siinä 0-1 asteen luokkaa. Tuli oikein kunnolla itse havainnoitua että kuinka liukas on sateella jarrutella.

Minulle sanoivat että lääkärintodistusta ei tarvita jos edellinen kortti on myönnetty joskus vuoden 1996-1997 paikkeilla. Kuvat piti kyllä viedä.

062802moto_prv.gif
Tuohan on ihan hyvä ilma, täällä satoi välillä vettä, räntää ja lunta. Lämpötila siinä 0-1 asteen luokkaa. Tuli oikein kunnolla itse havainnoitua että kuinka liukas on sateella jarrutella.

Minulle sanoivat että lääkärintodistusta ei tarvita jos edellinen kortti on myönnetty joskus vuoden 1996-1997 paikkeilla. Kuvat piti kyllä viedä.
Täälläkin nyt hulppeat +2
cool.gif

*klips*

Umm.. Mun piti Cn lisäykseen käydä lääkärintodistus hakemassa vuonna -08 ja Bkortti ollut -99'stä.. An lisäykseen ei sitten -09 tarvinnut kun edellisestä todistuksesta oli se pyöreä vuosi..

Vai onko näissä eroja mitä korttia on ajamassa kuinka lääkärintodistukset tarvitaan?

062802moto_prv.gif

Täälläkin nyt hulppeat +2  
cool.gif
+1 ja räntäsade = kuivana sukat ja kypärähuppu
buttrock.gif

Nyt sauna päälle ja
033102beer_1_prv.gif

Back