Eikös totalitaariseen yhteiskuntaan juuri kuulukin se, että ihmisiä kohdellaan epätasa-arvoisesti?Itse haluaisin nähdä Anatoolin ehdottoman "villin ja vapaan " yhteiskunnan.´Anarkia-Anatooli´ ja ´Päivän Paatero´....Tätä aihetta sivuaa tämän päivän uutisointi hukassa olevasta poliisiylijohdosta. Paatero![]()
Olisi kyllä aika mielenkiintoista nähdä, minkälainen olisi se sinun mallisi mukainen villi ja vapaa ihanneyhteiskunta. Ja maltoitko aivan varmasti miettiä kaiken ihan loppuun saakka.
Yhteiskunnan jossa ihmisiä kohdeltaisiin ajattelevina ja aikuisina, kykenevinä ottamaan itse vastuuta tekemisistään ja ennenkaikkea itsestään.
On typerän naivia rakentaa yhteiskuntaa pienen vähemmistön kykyjen ja taitojen ehdoilla. Ihmisten jotka eivät kykene ottamaan itsestään ja elämästään vastuuta vaan tarvitsevat tiukat holhoavat rajat tunteakseen itsensä ja olonsa turvatuksi.
vrt. eläimet eläintarhassa. niiten elämä on turvattua ja helppoa, mutta tylsistyttävää ja evoluution kannalta tuhoisaa. ne eivät enää tule parin eläintarhassa vietetyn vuoden jälkeen toimeen luonnollisessa ympäristössä.
Samaten pidän sairaana yhteiskuntaa jossa valta keskitetään narsistisille yksilöille. Yksilöille joilla on pakonomainen tarve hallita ja rajoittaa muitten elämää. Ihmisten jotka tuntevat olevansa jollaintapaa yli-ihmisiä.
Pelko on yksi tapa hallita ihmisiä. Levitetään uhkakuvia jostakin suuresta pahasta mikä meitä uhkaa. Onneksi on joku joka pelastaa teidät..![]()
Sitävastoin tämä pechan passiivinen kaikennielevä yhteiskunta,mikä perustuu ajattelutapaan "kaikkia pitää rankaista, kaikki ovat syyllisiä" on jo nähty jokusia kertoja aikojen saatossa. Sanoihan Stalinkin aikoinaan...
Luottamus hyvä, kontrolli parempi
Natsit taitaa olla teidän asiallenne pikkaisen kehno viittaus, koska he nimenomaan rakensivat utopiaansa sellaiseksi, jossa vain vahvimmilla on oikeus, ja heikommat jäivät oman onnensa nojaan (tai tarkemmin sanottuna toimitettiin "erikoiskäsittelyyn").
Ja on muuten ihan omaa keksintöänne, että minun mielestäni nykyinen systeemi olisi puolestaan täydellinen. Aivan kuin maailma olisi taas kerran pelkkää mustaa ja valkoista, jossa voit olla jostain näkökannasta vain 100% samaa mieltä, tai 100% eri mieltä - Internetiä parhaimmillaan