Toisaalta mua ei hirveästi kiinnosta, mitä mieltä mun argumentoinnista noin yleisesti ottaen ollaan...
Mutjoo. Linkkejä. Oikeen wikipedia. Ja "nämä tarinat". Siinä sitä luotettavaa näyttöä kerrakseen. Koettakaa nyt edes...
Mä muistan montakin uutista siitä, kun nää jengit on nahistellu toistensa kanssa. Moni on siinä hommassa saanut luodistakin, mikä on tietenkin rikollista. Mutta "järjestäytynyt rikollisuus" lienee jotain enempi business-pohjaista rötöstelyä, kuten huimausaine- ja ihmiskauppaa ja sen sellaista. Vai järjestäytyykö rikollisuus vain siksi, että voi tapella toisen samasta syystä järjestäytyneen rikollisryhmän kanssa?
Noin äkkiä ajatellen en sen sijaan muista yhtäkään uutista, jossa kerrottaisiin "prosenttijengien" jäsenten saaneen tuomioita suuren mittakaavan huimausainekaupoista tai muusta vastaavasta rikoksesta. Luulisi sellaisen olevan herkullinen aihe lööppien repimiseen roskalehdistölle. Kaikenmaailman ratsiat jengien tiloihin uutisoidaan kyllä näyttävästi, mutta siihen se yleensä jää.
Jottei jäisi epäselväksi: en edelleenkään väitä yhtään mitään jengien rikollisuudesta tai ei-rikollisuudesta. Kunhan vaan ihmettelen, kuinka kevyesti täällä ollaan valmiita tuomitsemaan - puoleen tai toiseen.
Paskikseenhan tämä sisältönsä puolesta ilman muuta kuuluisi.