• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Moottoripyöräily on epämukavaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Toippari
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kyllä huvitti tuo kirjoitus. Ei vissiin kannata todellakaan ostaa ranskalaisia kuin syötäväksi, jos pipoa alkaa noin pahasti kiristämään kesähelteillä sillä ajellessa.
LOL
biggrin.gif

Kaikesta sitä voi purnata. Täysin turhaan vieläpä. Maailma ei tuosta avautumisesta paljoa parantunut.

Lähinnä nuo turvallisuus friikit naurattaa, joiden on aivan pakko vetää kaikki kamat niskaan matkalle rantsuun tai kokoontumiseen mustaanlahteen  
tounge.gif

Eikö shortseissa ja t-paita päällä olisi paljon mukavampaa
Mulle ihan sama kuinka rullaat mutta kaatuminen ilman ajovarusteita pistäis sunkin mielipitees uusiks.
Ai pistikö? hmmmm
Viimeksi eilen ilman kamoja
wink.gif

Ja hiton mukavaa oli, kuten myös tänään kamojen kanssa.

Joku matkalahnailija voi puolestani putputtaa pannarillaan takalaukku kolisten Utsjoki-Kevoon koko pitkän ja hikisen päivän. Minä lähden sinne autolla. Pyörät on "hetken hupiin" tarkoitettuja leikkikaluja ja vauhdikas tankillisen tormuuttaminen riittää leikkihetkeksi helposti.
Omasta näkökulmastasi asia voi hyvinkin olla juuri näin. Kun taas esim. minun näkökulmastani se onkin aivan toisin, nakkikioskin ja essonbaarin välillä sahaileminen ei tuota minkäänlaisia kiksejä. Joten turha tuota on kiveen hakata yleispätevänä totuutena, se riippuu ihan siitä keneltä kysyt.

Niinhän se on, että jokaisella on omat mieltymyksensä taittaa matkoja, pitkiä ja lyhyitä.
Makuasiat kun ovat sellaisia, ettei niistä voi yksilöllisyyden vuoksi kiistellä.
Yksi tykkää äidistä, toinen tyttärestä ja kolmas (joka kuuntelee Halfordia) isästä.
wink.gif

Kyllähän näillä helteillä mieluummin ajelee ilmastoidulla autolla työmatkat, kauppareissut ja muut pikkuajot missä joutuu pysähtelemään pikkustoppeja.
Varusteet kelin mukaan. Lämpimällä hengittävämpää päälle niin ei tule kuuma.
Syy, miksi minä ajan mp:llä, on, että kotilolla ajaminen on yhtä mielenkiintoista kuin istua nojatuolissa ja käyttää telkkarin kaukosäädintä. Kotilo on vain välttämättömyys, jolla siirrytään paikasta A paikkaan B. Mp:llä matkakin on nautinto.

062802moto_prv.gif

Lainaus ...
" Itse ajelen ranskalaisella hyvin ilmastoidulla taikamatolla ja nautin kesämaisemista. On helppo kuvitella, miltä tuntuisi ajella nahkavaatteissa, potta päässä ja perskarvat vaahdossa kauniina kesäpäivänä"

Että silleen..  
biggrin.gif

bawling.gif

biggrin.gif

bawling.gif
Joopa,
viime viikon loppupuolella ajelin 660 kilsan siirtymän Pohjois-Suomeen automaatti-ilmastoidulla, turboahdetulla saksalaisihmeellä. Vakkari päällä, ilmastointi 19 C:ssa ja cokista nautiskellen. Poppi soi ja jutustelu vieruspaikkalaisen kanssa sujui.

Mutta SILTI olisin NIIN mielelläni istunut prätkän satulassa ajovarusteiden ja kypärän alla hikoillen.

Yritäppä sitä iloa selittää sellaiselle joka ei moottoripyöräilystä tajua mitään.

Motskarointi on mielentila. Työmatkakökkiminenkään ei vituta niin paljon kuin auton ratin takana.

Lainaus ...
" Itse ajelen ranskalaisella hyvin ilmastoidulla taikamatolla ja nautin kesämaisemista. On helppo kuvitella, miltä tuntuisi ajella nahkavaatteissa, potta päässä ja perskarvat vaahdossa kauniina kesäpäivänä"

Että silleen..  
biggrin.gif

bawling.gif

biggrin.gif

bawling.gif
Joopa,
viime viikon loppupuolella ajelin 660 kilsan siirtymän Pohjois-Suomeen automaatti-ilmastoidulla, turboahdetulla saksalaisihmeellä. Vakkari päällä, ilmastointi 19 C:ssa ja cokista nautiskellen. Poppi soi ja jutustelu vieruspaikkalaisen kanssa sujui.

Mutta SILTI olisin NIIN mielelläni istunut prätkän satulassa ajovarusteiden ja kypärän alla hikoillen.

Yritäppä sitä iloa selittää sellaiselle joka ei moottoripyöräilystä tajua mitään.

Motskarointi on mielentila. Työmatkakökkiminenkään ei vituta niin paljon kuin auton ratin takana.
Käytiin paremman puoliskon ja velipojan kanssa viime viikolla pikku Lapin-turneella mm. Sallassa ja Savukoskella. Palailtiin sitten Ylitorniolta Lahden/Heinolan nurkille asti vähän pienempiä teitä pitkin (YT-Mellakoski-Tervola-Alaniemi-Ylikärppä-Oijärvi-Yli-Ii-Kiiminki-Muhos-Kestilä-Kiuruvesi-Karttula-Suonenjoki-Pieksämäki-Kangasniemi-Hirvensalmi-Mäntyharju-Jaala-Vuolenkoski). Sivuutettiin Lapinlahden trombit vissiin aika likeltä eilen, eikä edes kastuttu kunnolla kertaakaan.

Suorin tie Helsinkiin olisi ollut noin 800km, tällä reitillä niitä kertyi 1100. Ei nyt ehkä aivan huippumutkapätkää koko ajan, mutta niitäkin oli mukana. Ja kaikenkaikkiaan, olipa hitosti kivempaa kuin highwaylla, on meinaan tullut tuo väli ajettua nelostietä ja VT21:stä aika moneen kertaan sekä autolla että pyörällä.

Veikkaanpa melko vahvasti, ettei auton kanssa olisi tullut lähdettyä moiselle kiertotiereitille, vaikka olisi mitkä ilmastoinnit.

"Veikkaanpa melko vahvasti, ettei auton kanssa olisi tullut lähdettyä moiselle kiertotiereitille, vaikka olisi mitkä ilmastoinnit."

Tuohon lauseeseen on helppo "yhtyä", itselle se ajaminen on nimenomaan nautinto mitä autoilu ei ole. Autoilu on välttämätön pakko joissain tilanteissa mut siittä mitään fiiliksiä ei saa eli aina suorinta tietä perille...

Mottoripyöräily on mukavaa. Tai ei sittenkään
wink.gif
Aikuisten oikeasti kaksi kertaa on ollut sellainen fiilis jolloin olen harkinnut jotain muuta harrastusta,ensimmäinen kerta oli kun olin tulossa alastarolta pois päin ja vettä tuli kaatamalla ja äijästä oli mehut jäännyt radalle. Toinen oli viime kesänä,saman tapainen fiilis virtasalmelta pois tulleessani. Samalla päätin luopua kilpi pelistä ja siirtyä kilvettömään. Tosin en ole tänä kesänä kerinnyt edes haaveilemaan pyörällä ajosta kiitos muiden touhujen. Mutta nauttikaa te joilla on mahdollisuus,olen aidosti kateellinen.

Näillä keleillä ainakin kelpaa ajella
cool.gif
. Mieluummin vähän liian lämmin kuin kylmä.
Huomenna
062802moto_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
!

Sunnuntai-iltana ajelin tuota viimeisintä hankintaa kotioppäin Jyväskylästä, luulisin että oli lähellä jonkinlainen vaahtoaminen pers´karvoissa.
Penkinlämmitin saisi olla tuossa rykkösessä poiskytkettävä.
Vaan pitäähän sitä ihmisellä harrastuksia olla, kalliilta toki tuntuu konepyörien parissa puuhastelu, mutta jos tällä välttää hermoparantolaan joutumisen, niin maksakoot mitä maksaa.
Epämukavuuttakin saa kohtuudella olla.

Totta se on! Moottoripyöräily on epämukavaa mutta silti mukavaa...

Eihän siinä mitään järkeä ole kesähelteellä laittaa "toppahaalaria", nahkasaappaita, nahkahanskoja ja muovipottaa päällensä mutta minkäs teet. Jostakin syystä veri vetää pyörän sarviin.

Joku goldwing ei mukavuudessa paljon autolle häviä, jos häviää laisinkaan (ainakaan huonommille), mutta se vaatii jo rautaisia kämmeniä ja ranteita kun jollakin superkyykyllä jaksaa pyöriä kylillä tai heittää pidempää reissua. Minun hieman ylipainoiselle ruumiinrakenteelleni tuskaisaa touhua!!!

Jotkut hyppää laskuvarjolla, toiset vaeltaa pohjoisessa, jotkut vuorikiipeilee henkensä kaupalla, toiset seisoo munia myöten kylmässä joessa perhokalastamassa, jotkut juoksee maratoneja tai vetää jotain triathlonia, toiset ajaa polkupyörällä helsingistä lappiin kesälomalla ja muka vielä nauttii siitä... Mieluummin ajan vaikka sitten sitikalla tai jollakin muulla ranskiksella kuin harrastan esim yllämainittuja lajeja. Ihmiselle on kuitenkin annettu vapaus valita. Ja saa myös valita väärinkin.

Moottoripyöräillessä saa sentään vaan istua, vaikkakin epämukavammin kuin henkilöautossa... Ja kulkeehan jotkut pökiöt bussillakin! Morjes!

Back