• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Moottoripyöräily on epämukavaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Toippari
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
ihan hyvä kirjoitus se oli, ihan asiallisen kysyvähän se oli, ja on siinä vinha perä, että eihän se mitään mukavaa aina ole. Monesti se on aivan hanurista suoraan sanottuna. Välillä taas se on sen verran hienoa, että se kompensoi niitä huonoja hetkiä.

sinänsä kun ajattelee, niin aika harva harrastus on koko ajan mukavaa. kalastus? vuorikiipeily? maratoonin juokseminen? Polkupyöräily? yleensä mikään kuntoilu, aina tulee hiki, silti ihmiset jopa nauttivat urheilusta.

ehkä nykyaikana kun kaikki on niin pirun mukavaa, niin moottoripyöräily on juuri riittävän epämukavaa ollakseen kivaa.

Mutta kyllä se aika pienestä kiinni on onko se kivaa, tai jopa kivuliasta, väärät korvatulpat, väärä visiiri, tai väärän kokoinen takki ja kyllä muuttuu nautinnosta tuskaksi aina äkkiä.

Itse pidän autoistakin. esim puolinukuksissa työmatkan ajo on autolla ihan kivaa. ilmastointi pöhisee ja poppi soi. en mää jaksa pukea mp varusteita 10km takia. jos lähten ajamaan, niin se pitää olla 50km vähintään. mieluummin enemmän. ja hyvä keli. ei liian kuuma, eikä liian kylmä.

Juuri näiden "nautiskelevien" autoilijoiden jotka nauttii maisemista, puhuu kännykkään, kenties lukaisee aamun lehden ja juo kupposen kahvia siinä ohessa ovat se syy miksi minullakin oli tänään täysi ajovarustus päällä mopoillessa.

Muuten voisi pukeutua välillä kevyemminkin, muttei näiden "autoilijoiden" (jotka eivät aktiivisesti aja autoaan vaan harrastavat siellä jotain ihan muuta) keskellä uskalla shortseissa ajella.

ihan hyvä kirjoitus se oli, ihan asiallisen kysyvähän se oli, ja on siinä vinha perä, että eihän se mitään mukavaa aina ole. Monesti se on aivan hanurista suoraan sanottuna. Välillä taas se on sen verran hienoa, että se kompensoi niitä huonoja hetkiä.

sinänsä kun ajattelee, niin aika harva harrastus on koko ajan mukavaa. kalastus? vuorikiipeily? maratoonin juokseminen? Polkupyöräily? yleensä mikään kuntoilu, aina tulee hiki, silti ihmiset jopa nauttivat urheilusta.

ehkä nykyaikana kun kaikki on niin pirun mukavaa, niin moottoripyöräily on juuri riittävän epämukavaa ollakseen kivaa.

Mutta kyllä se aika pienestä kiinni on onko se kivaa, tai jopa kivuliasta, väärät korvatulpat, väärä visiiri, tai väärän kokoinen takki ja kyllä muuttuu nautinnosta tuskaksi aina äkkiä.

Itse pidän autoistakin. esim puolinukuksissa työmatkan ajo on autolla ihan kivaa. ilmastointi pöhisee ja poppi soi. en mää jaksa pukea mp varusteita 10km takia. jos lähten ajamaan, niin se pitää olla 50km vähintään. mieluummin enemmän. ja hyvä keli. ei liian kuuma, eikä liian kylmä.
näinhän se menee.. itsekkään en yleensä jaksa pyörällä puoliseiskalta lähteä töihin autolla niin paljon mukavempaa.. mutta autolla sitten huviajot jää kyllä tekemättä

Tuossa se pointti ainakin minulle on. Elämä on ihan liian helppoa ja turvallista nyky-yhteiskunnassa. Vastapainoksi oikeasti tarvitaan jotain joka on edes vähän vaikeaa ja hankalaa edes joskus ja jossain määrin myös vaarallista. Juu ja ajan töihin myös sateella ja niin pitkään syksyllä kunnes on tiet jäässä, auto jää pihaan.

Niin perverssiltä kuin se tuntuukin, moottoripyöräily olisi paljon tylsempää jos se olisi täysin turvallista.

Toivotaan että pysyy kelit lämpiminä, niin saadaan kärsiä oikein kunnolla.

PS. Minun luokittelussani esim. autoilu on täysin turvallista. Vakavan vammautumisen tai kuoleman vaara on aivan minimaalisen pieni. No olen toki niin hullu, että ajan myös polkupyörällä, erityisesti talvella. Se se vasta vaarallista onkin kun tilastoja katsotaan.

Häh...Nyt kun on ollu lämmintä, ni ei oo tarvinnu autoa paljon starttailla... Noinkohan se edes toimii ennää. Ei kyllä miun riisikupissa mitään ilmastointeja ole, mut eipä semmossia talvella tarviikaan. Kesällä
062802moto_prv.gif
ja
sport05.gif
ja joskus
033102beer_1_prv.gif

On oikeesti ihan tosi hyvä asia, että tuo lainattu kaveri tekee sitä mistä tykkää, mutta kuten arvata saattaa, tuo muiden asioilla pohdiskelu kannattais jättää kyllä väliin silloin kun siihen ei ole välineitä..

Ja mä olen ihan vitun onnellinen että just toi kaveri ei ole motoristi
biggrin.gif

Ihmettelin kyllä heti aamulla tuota perskarvat vaahdossa ajamista.  
omg.gif
 Minulle tuo ilmiö on outo. Millä pyörätyypillä noin käy?  
eek.gif
<<< vatkaimella
tounge.gif
biggrin.gif
wink.gif
*anteeks*

Mut asianviereen; ei tässä touhussa mitään järkeä ole.
On vaan ehdottomasti kivaa, ja aion puen ne kuumat nahkikset päälle vastakin
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif

Enkä edes yrittäisi selittää kellekään; joka ei ole kokeillut; mikä tässä lajissa viehättää
smile_org.gif

Oletteko kuulleet? Hattupäinen Citroën-kuski kiihdytti ripeästi valoista.

baaa.gif
Jostain syystä urpot ostavat ranskalaisia autoja tai saabeja.
Toivottavasti saabisteilla on vielä toivoa, onhan? 
tounge.gif

Itsellä saab ja pläkkäri sulassa sovussa tallissa ja molemmillä kuljetaan mieletilan mukaan.
buttrock.gif

Vähän ihmetytti tuo kirjoitus lehdessä. Miksi vaivautua arvostelemaan asiaa, josta ei ole kokemuksia? Ymmärrän, että ranskalaisella autolla ajaessa voi tulla turhautumia, mutta turha niitä on motoristeihin purkaa.  
eek.gif

Kävi mielessä kirjoittaa vastine kavererille aamulehteen ja kysellä, miten "rapeassa ranskalaisessa" hiki virtaa, kun turvallisuuden takaamiseksi keskiaikainen haarniska lienee ainoa kunnon suojavarustus.  
tounge.gif

Tämä ei siis ole tunteenpurkaus ranskalaisia autoja vastaan vaan tuolle kireällä pipolla varustetulle kaverille hymyilyä.
biggrin.gif

omg.gif
eek.gif
Vaahdoista en tiiä, mutta tellulla ajellessa ne perskarvat on yleensä ainakin vähintään tulessa. Reisissä vähintään toisen asteen palovammoja, jos edes yrittää esim. shortsikeikkaa.

Kyllä kun pihassa seisoo gixxeri ja Lada 1500 vierekkäi nii mielellää sen pyörän valitsee
biggrin.gif
Ladassa vaikka tuuletin on pois ja kylmimmillää nii se puskee tuli kuumaa ilmaa puhaltimesta, ei edes auta vaikka avaa ikkunat.
biggrin.gif
Mut talvella hieno laite
bowdown.gif

Kyllä kun pihassa seisoo gixxeri ja Lada 1500 vierekkäi nii mielellää sen pyörän valitsee  
biggrin.gif
Ladassa vaikka tuuletin on pois ja kylmimmillää nii se puskee tuli kuumaa ilmaa puhaltimesta, ei edes auta vaikka avaa ikkunat.  
biggrin.gif
Mut talvella hieno laite  
bowdown.gif
Kohtalo Toveri.
biggrin.gif
Mulla vaan tosin ei gixxeriä ole.

Eihän se moottoripyöräily aina niin kivaa ole mutta suurimmaksi osaksi kyllä. Näillä helteillä tuskaa kun melkein hikivana tulee moottoritiellä perässä ja vastaavasti kylmemmillä ilmoilla tuntuu että paleltuu pyörän sarviin mutta siltikään en kovin herkästi autolla ole lähdössä vaikka se etenkin kylmällä ilmalla houkutteliskin.

Ps. Kannattaa Poko vaihtaa se sulkeutumaton lämppärinhana tai ainakin säätää vaijeri.
tounge.gif

omg.gif
eek.gif
Olisko siinä jäänyt aamusheivaus kesken ikävästi kiireen takia?  
nixweiss.gif
Itsekin kerran ajoin helvetin kuumana kesäpäivä lähes yhteen kyytiin 800km.siirtymän nahat päällä ja kyllähän sitä sit oltiin seuraava viikko perse ruvella eikä ajettu metriäkään.Mutta ei sinne silti mitään vaahtoa muodostunut joten kallistun myöskin aamusheivauksen kesken jääntiin
biggrin.gif

sanoi:
Lainaus ...
" Itse ajelen ranskalaisella hyvin ilmastoidulla taikamatolla ja nautin kesämaisemista. On helppo kuvitella, miltä tuntuisi ajella nahkavaatteissa, potta päässä ja perskarvat vaahdossa kauniina kesäpäivänä"

Minäkin ajelen tehokkaalla, turboahdelulla, automaatti-ilmastoidulla saksalaisella autolla. Kivaa silläkin on ajella, ei sen puoleen, mutta kyllä prätkä ja kesä on erottamattomat. Itselläni on kesäkuumille päiville ns. "kuuman keli ajoasu ", joka päästää määrätyn määrän ilmaa kankaan läpi, jotta ajo pysyy mukavana. Antaa auringon paistaa!
033102bebe_1_prv.gif

062802moto_prv.gif

Back