Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jeps...Mulla ei vaan ajohalut vähene, mutta sellanen tarkoitukseton ajelu isommilla teillä kypsyttää. Siksi ja oikeastaan aina aina kun huvikseni lähden liikenteeseen ajelen niitä nelinumeroisia teitä.
Kyllä mielenkiintoa lisää sekin, jos on jotain välietappeja ja/tai määränpääkin tiedossa. Se voi olla vakiokahvipaikan sijasta jotain aivan muuta...
Uimareissua, virveli tarakalle, tai mikä vaan kiinnostaa.. Kesäkirppistä maaseudulla, auto- ja mp museoita.. Tai muita nähtävyyksiä joiden ohi tulee usein ajettua, mutta koskaan ei vaan tule käytyä.. Pikkukentän lentotoimintaa tsekkailemaan, tai suoramyyntitilalta luomuvihanneksia ostamaan.. Tällaista ollaan joskus ajelureissuilla harrastettukin.
Kynnystä ajeluun nostaa monella varmaan jo pelkkä ajokamppeiden pukeminen ja myös se, että lämpimällä kelillä jo goretexejä päälle pukiessa alkaa ahdistaa.
Ollaankin vaimon kanssa kehitelty lämpimille keleille on omat kamppeet. Kalvottomat ja hyvin tuulettuvat ajohousut ja takit, nilkkurimalliset kalvottomat ajokengät ja tuulettuvat hanskat. Ne on jopa mukavammat kuin esim. farkut ja takki, eivätkä paina oikeastaan mitään, ainakaan raskaisiin goreasuihin verrattuna.
Silti täytynee tunnustaa, että jollekin kioskireissulle tms. ajokamppeet jää kaappiin - liian hankalaa..
Tuossa muuten on aika lailla idun poikasta tuumailtavaksi.vaihda pyörää. jolllain katupyörällä kypsyy aika helposti. joku halpa enska talliin, ei haittaa pienet kilometrit vuodessa, hiekkateitä riittää ja pienellä teholla saa huudattaa vaihteita punarajaan useamman ennen rajoitusta.
se muuten on ihme juttu, välillä tehottomalla punarajan hakeminen neljän vaihteen läpi on hauskempaa, kuin isolla pyörällä 'pidättely'. iso pyörä on kuin olis armoton stondis koko ajan, mutta ei voi tehdä sille mitään. ajelee kylillä kyykyllä :'katsokaa mun stondista'mä en voi tehdä tällä mitään, mutta on se hieno.![]()
toinen ruuttaa hiekkatiellä kaasu pohjassa rajotin pätkien ja 80km/h:ssa tuntuu armottomalta vauhdilta.
matkaenska ja varsinkin enskahommissa sladittelu tuo oman mausteen hommaan, se onnistuu hiekalla jo vasta alkajaltakin kohtuu mukavasti! Tehojen puute ei vaikaa kun takanakki lyö muutenkin tyhjää joka vaihteella, vauhti tosiaan tuntuu niin perkeleen kovalta metsäautoteillä tms. kurnuttaessa. Monesti on ollut naama väkisin virneessä hyviä pätkiä vetäessävaihda pyörää. jolllain katupyörällä kypsyy aika helposti. joku halpa enska talliin, ei haittaa pienet kilometrit vuodessa, hiekkateitä riittää ja pienellä teholla saa huudattaa vaihteita punarajaan useamman ennen rajoitusta.
se muuten on ihme juttu, välillä tehottomalla punarajan hakeminen neljän vaihteen läpi on hauskempaa, kuin isolla pyörällä 'pidättely'. iso pyörä on kuin olis armoton stondis koko ajan, mutta ei voi tehdä sille mitään. ajelee kylillä kyykyllä :'katsokaa mun stondista'mä en voi tehdä tällä mitään, mutta on se hieno.![]()
toinen ruuttaa hiekkatiellä kaasu pohjassa rajotin pätkien ja 80km/h:ssa tuntuu armottomalta vauhdilta.
Lainatakseni erästä moottoripyörätoimittajaa ja harrastajaa.ykspyttyiset on niin sivistyneitä ettei tärise juuri lainkaan.. onhan noita vaihtoehtoja!
Laitetaas heti alkuun että tarkoituksella mukana pientä provoa ennenkuin joku taas iskee kiinni epäolennaiseenYhtenä syynä epäilen olevan tällä hetkellä puuttuvien pyörä kavereiden aiheuttaman paineen loppumisen "lähetään cruisailee". Ostin myös avoauton jonka rattiin hyppäsin ainakin nyt muutamina aurinkoisina päivinä paljon, siis PALJON mieluummin kuin pyörän.