- Sijainti
- Pohjois-Pohjanmaa
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
tulee paniikki eikä osaa etukäteen sanoa mitä tekis sitte...Haluisin kuulla muitten mielipiteitä mitä olisitte ite tehny tilanteessa jossa hirvi tulossa tielle ja pari sekunttia aikaa. Kaataisitteko pärrän vai yrittäisittekö kiertää hirven takaa?
Minä unohtaisin takajarrun käytön hätätilanteissa. Ja niin myös normitilanteissa ettei selkärankaan iskostu takajarrun käyttö kun paniikkitilanne tulee. Muuten käy niin että aloitetaan hakemaan takajarrua jonka jälkeen ollaankin jo huonolla mäihällä törmätty hirveen/autoon/mihinikinä ennen kuin etujarru kerkee edes jarruttaa.Käytännössä tämä tarkoittaa, että takapyörä lukitaan heti painamalla takajarrua rajusti, minkä jälkeen (eli välittömästi) puristetaan etujarrua niin voimakkaasti, että etupyörä ei lukitu, mutta että lukittu takapyörä pysyy tien pinnassa, jolloin takapyörä ei pyri sivulle niin helposti. Näin mennään, kunnes tulee tilaisuus tai tarve väistää, jolloin jarruja kevennetään huomattavasti. Tai sitten tulee hirvi syliin.
Totta. Takajarrun käyttöä puoltaa oikeastaan vain kaksi seikkaa, joista kumpikaan ei lisää hidastuvuutta kovinkaan paljon:Minä unohtaisin takajarrun käytön hätätilanteissa. Ja niin myös normitilanteissa ettei selkärankaan iskostu takajarrun käyttö kun paniikkitilanne tulee. Muuten käy niin että aloitetaan hakemaan takajarrua jonka jälkeen ollaankin jo huonolla mäihällä törmätty hirveen/autoon/mihinikinä ennen kuin etujarru kerkee edes jarruttaa.
Minä en unohtas.Minä unohtaisin takajarrun käytön hätätilanteissa. Ja niin myös normitilanteissa ettei selkärankaan iskostu takajarrun käyttö kun paniikkitilanne tulee.
Mitenhän nämä dual-brake systeemit (esim. Honda XX/VFR) toimii tollasessa tilanteessa kun etujarrun kiskaisee pohjaan? Molemmat jarruttaa mutta onko se vain hyvästä eli pysähtyykö tehokkaammin?Minä unohtaisin takajarrun käytön hätätilanteissa. Ja niin myös normitilanteissa ettei selkärankaan iskostu takajarrun käyttö kun paniikkitilanne tulee. Muuten käy niin että aloitetaan hakemaan takajarrua jonka jälkeen ollaankin jo huonolla mäihällä törmätty hirveen/autoon/mihinikinä ennen kuin etujarru kerkee edes jarruttaa.
Aina pysähtyy nopeammin, kun käyttää molempia jarruja. Tosin vain silloin, kun takarengas ei ole ilmassa.Mitenhän nämä dual-brake systeemit (esim. Honda XX/VFR) toimii tollasessa tilanteessa kun etujarrun kiskaisee pohjaan? Molemmat jarruttaa mutta onko se vain hyvästä eli pysähtyykö tehokkaammin?Minä unohtaisin takajarrun käytön hätätilanteissa. Ja niin myös normitilanteissa ettei selkärankaan iskostu takajarrun käyttö kun paniikkitilanne tulee. Muuten käy niin että aloitetaan hakemaan takajarrua jonka jälkeen ollaankin jo huonolla mäihällä törmätty hirveen/autoon/mihinikinä ennen kuin etujarru kerkee edes jarruttaa.