• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Moottoripyöräilijä menetti ajokkinsa hallinnan Suo

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hullujussi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Nii tai mitä jos taa oli vaa just kortin saanu. Täälläkin lukee niitä että just saanu kortin ja autokoulussa jo käsittelyssä kaatanu pyörän. Varmasti uutta kuskia voi viedä kyykyt. Kyllä olis kiva nähä kun puimuri mies kiihyttelis joskus edes sen yli 80km/h ja sen jalat tutisit tai hypyttäs tankkia syliin. Se olis sitä koko perheen viihdettä!
No tästähän sitä voi katsella:

http://www.youtube.com/watch?v=7lpIFeBz5ao

Saattaa tosin joku ihmetellä tapatunutta, jos 450 kiloa sattuu pukkaamaan kotilon sivulasista sisään kampikammio edellä.

Ja ihan edottomasti pitää näyttää kamuille miten bensikseltä lähdetään, kun on just hädintuskin woblannut autokoulusta läpi.

Äh!
sad_orig.gif

Eli ei mitään riskiä muille, mut pollliisi tutkii liikenteen vaarantamisena ja sakottaa sen mukaan. Tuo on se oleellisin ongelma noissa ylinopeus jutuissa, sama sakko tyhjällä tiellä, tai taajamassa.  
mad.gif
Hetki sitten oli osio, jossa joku tuuppasi moponsa ojaan, kun
väistämisvelvolliset eivät väistelleet. Ojamaakari kirosi, kun
sai sakot vaikka oli syytön. Perustelin mielestäni ihan kunnolla
sen miten viranomaiset suhtautuvat siihen, että mopoja ei ajeta
gummipuoli alaspäin. Siitä tulee automaattisesti lappunen
varomattomuudesta liikenteessä tai kuten tuon kaverin sakon
syyksi oli laitettu, että "Olosuhteiden edellyttämän huolellisuuden
ja varovaisuuden noudattamatta jättäminen ... ". Tuon lisäksi jos
olisi vaikka sattunut osumaan johonkin, niin sitten olisi tullut
vielä lisääkin. Liikenteessä ei pidä "rymytä" .. ne ei tykkää siitä.
smile_org.gif

Muistan kun joskus itte olin nutullani ja siihen änkesi poliisi ihan
sattumalta. Poliisi kysyi minulta, että "Hoiteletteko keskenänne
toistenne kanssa (toisen osapuolen kanssa) tämän jutun niin
säästytte sakoilta. Jos me aletaan mittailemaan ja tekemään
raportteja niin saatte kummatkin sakon varomattomuudesta
liikenteessä." No tietenkin me hoidettiin hommat keskenämme.
Että onpi tuostakin ikiomaa kokemusta tuon verran. Sitä on nääs
ehtinyt sattua tähän ikään kaikenlaista ....
buttrock.gif

Jos paikka on turvallinen ja riskia ei niin miksi se meni nurin? Ilkeyttaan?
Sinähän ymmärrät tämän ihan tarkoituksella väärin. Totta kai aina on riskiä jos lähtee kovasti kiihdyttämään/ ajaa ylinopeutta.
Ei ole vetomiehillä. Tuo ei ollut vetomies. Vetomiehiin kuulutaan niin kauan kuin pysytään pystyssä. Ensimmäinen nolo lippa tai ulosajo ja status muuttuu jälkisääteisesti wannabe-vetomieheksi, uusiomotoristiksi, lahjakorttilaiseksi, just kortin saaneeksi tai muuten vaan osaamattomaksi vässykäksi joka ei osannut harrastaa vetoja oikeassa paikassa. Varokaa noloja tilanteita.

Jos paikka on turvallinen ja riskia ei niin miksi se meni nurin? Ilkeyttaan?
Sinähän ymmärrät tämän ihan tarkoituksella väärin. Totta kai aina on riskiä jos lähtee kovasti kiihdyttämään/ ajaa ylinopeutta.
Ei ole vetomiehillä. Tuo ei ollut vetomies. Vetomiehiin kuulutaan niin kauan kuin pysytään pystyssä. Ensimmäinen nolo lippa tai ulosajo ja status muuttuu jälkisääteisesti wannabe-vetomieheksi, uusiomotoristiksi, lahjakorttilaiseksi, just kortin saaneeksi tai muuten vaan osaamattomaksi vässykäksi joka ei osannut harrastaa vetoja oikeassa paikassa. Varokaa noloja tilanteita.
Ei vetomiehen kuulu varoa. Se kuuluu aina muille. Vetomies vaan vetää. Ja puhuu isoja, koska muuten ei voi olla vetomies, ehei.
kaboom.gif

Aiemmin näin mahdollisuuteni vetomieheksi pääsemisestä aika heikoiksi, koska kuvittelin että vetomiehen pitää osata ajaa.

Mutta jos suoralla tiellä aivan omin voimin kiskaistut lipatkin riittävät vetomieheksi pääsemiseen, niin sitten minullakin on toivoa.

Ei kyllähän sen tosta uutisesta taas näkee että 200 metriä on ajettu holtittomasti vaarannettu monta monen ihmisen lasta, jätetty menemättä armeijaan, myyty selkäranka, käyty ruinaamassa sossussa, yritetty pakoilla vastuuta ja kirsikaksi päälle haukuttu sotaveteraaneja. Tiiä vaikka olisi pientä pedofiilin vikaakin tässä yksilössä.
talktohand.gif

Kunnollisella ohjausiskarilla tämä olisi ehkä vältetty. Se nimittäin tuollainen jyrkällä keulakulmalla ilman ohjausiskaria oleva urheilupyörä lähtee viitapiruna vopeltamaan, jos laskeutuu etupyörä vinossa tasaisellakin tiellä.

Nimim. Jalat tapeilta ja perse penkistä sekä etujarrupalat syvälle satuloihin ravistunut. Mutta lähellä ei lasketa
tounge.gif

Muistan kun joskus itte olin nutullani ja siihen änkesi poliisi ihan
sattumalta. Poliisi kysyi minulta, että "Hoiteletteko keskenänne
toistenne kanssa (toisen osapuolen kanssa) tämän jutun niin
säästytte sakoilta. Jos me aletaan mittailemaan ja tekemään
raportteja niin saatte kummatkin sakon varomattomuudesta
liikenteessä." No tietenkin me hoidettiin hommat keskenämme.
Että onpi tuostakin ikiomaa kokemusta tuon verran. Sitä on nääs
ehtinyt sattua tähän ikään kaikenlaista ....
buttrock.gif
Noo, ei ne gyyt nyt aina sitä sakkoa anna molemmille. Tai meinas kyllä, mutta kun kysyin oliskos mun pitänyt sitten ajaa sen pikkupojan yli joka fillarillaan teki yhtäkkiä semmoisen horjahduksen autokaistalle sieltä jalkakäytävältä suoraan mun eteen, vai se äkkipaniikkihätä jarrutus jonka seurauksena toinen pussas mun konttiin? Totesi sitten hieman keskusteltuamme asiasta että ehkä on jatkossakin parempi jarruttaa vastaavassa tilanteessa.
Olipahan siinämielessä erikoinen juttu että ei saanut sakkoa se peräänajajakaan.
thumbs-up.gif

Ihmettelen kyllä yleisesti ottaen että mitä vaarantamista siinä on jos toinen rikkoo sääntöjä ja itse ei??

Noo, ei ne gyyt nyt aina sitä sakkoa anna molemmille. Tai meinas kyllä, mutta kun kysyin oliskos mun pitänyt sitten ajaa sen pikkupojan yli joka fillarillaan teki yhtäkkiä semmoisen horjahduksen autokaistalle sieltä jalkakäytävältä suoraan mun eteen, vai se äkkipaniikkihätä jarrutus jonka seurauksena toinen pussas mun konttiin? Totesi sitten hieman keskusteltuamme asiasta että ehkä on jatkossakin parempi jarruttaa vastaavassa tilanteessa.
Olipahan siinämielessä erikoinen juttu että ei saanut sakkoa se peräänajajakaan.
thumbs-up.gif

Ihmettelen kyllä yleisesti ottaen että mitä vaarantamista siinä on jos toinen rikkoo sääntöjä ja itse ei??
Eikös tuossa peräänajaneelle sakko olisi ollut aiheellinen. Sinulle ei koska jarrutuksesi ei ollut aiheeton, mutta jälkimmäiselle siksi ettei pitänyt olosuhteisiin nähden riittävää turvaväliä edellä ajavaan.

Eikös tuossa peräänajaneelle sakko olisi ollut aiheellinen. Sinulle ei koska jarrutuksesi ei ollut aiheeton, mutta jälkimmäiselle siksi ettei pitänyt olosuhteisiin nähden riittävää turvaväliä edellä ajavaan.
No ehkä, mutta paikka jossa tämä tapahtui oli lähes 90 ast. mutka ja näkyvyys aivan olematon. Tiedän, sillon pitää olla enemmän varuillaan...
Ehkä se gyy vain hämmentyi liikaa, tai oli hyvällä päällä... Tiedä sitä sitten.

No ehkä, mutta paikka jossa tämä tapahtui oli lähes 90 ast. mutka ja näkyvyys aivan olematon. Tiedän, sillon pitää olla enemmän varuillaan...
Ehkä se gyy vain hämmentyi liikaa, tai oli hyvällä päällä... Tiedä sitä sitten.
Jossain toisessa yhteydessä kerroinkin jo, että ajoin taannoin toisen perään ja kuitenkin minut todettiin syyttömäksi. Olisi kuulemma minun ollut kohtuutonta ehtiä tekemään mitään. Itse kyllä olen edelleenkin sitä mieltä, että pakkoko minun oli ajaa niin lähellä. Mutta kyllä syyttömyys kelpaa enkä koskaan valittanut.

Riippuupi aina tapauksesta ...

olis teillä nuhteettomilla "motoristeilla" tylsää täällä palstalla ilman meitä tasapainoa pitäviä murhakoneita.
Kokeilkaa joskus miltä tuntuu yli 60kmh moottoripyörällä (edes siellä radalla, se pysähtyminen kun kestää ilmeisesti siitäkin nopeudesta ainakin 1,5km kaikkine reaktioineen). Oikein vetomiehiä teistäkin voisi tulla

olis teillä nuhteettomilla "motoristeilla" tylsää täällä palstalla ilman meitä tasapainoa pitäviä murhakoneita.
Kokeilkaa joskus miltä tuntuu yli 60kmh moottoripyörällä (edes siellä radalla, se pysähtyminen kun kestää ilmeisesti siitäkin nopeudesta ainakin 1,5km kaikkine reaktioineen). Oikein vetomiehiä teistäkin voisi tulla
baaa.gif

Oot sitten piipahtanut sienimettässä ..
bowdown.gif

baaa.gif
baaa.gif

Back