• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Moottoripyöräilijä loukkaantui Reisjärvellä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hullujussi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Moottoripyöräilijä loukkaantui Reisjärvellä

Moottoripyöräilijä loukkaantui törmättyään henkilöautoon Reisjärvellä Pohjois-Pohjanmaalla lauantaina.

Onnettomuus sattui Savikontiellä terveyskeskuksen kohdalla noin puoli kahdentoista aikaan päivällä.

Ajoneuvot olivat ajaneet vastakkaisista suunnista, ja henkilöauto oli kääntymässä tieltä vasemmalle, kun moottoripyöräilijä törmäsi sen kylkeen.

Moottoripyöräilijä sai ensiapua terveyskeskuksen lääkäriltä. Molemmat ajoneuvot vaurioituivat kolarissa.

vaihteeks pukkaa kotiloa tielle
mad.gif

Ite ajan aina pitkät päällä. Sitten nousen pystyasentoon pyörän päällä, kun näen auton tulevan vastaan, tai sivutieltä, tai mistä vaan. tämän lisäksi heti valmiina tekemään väistöliikkeen. En tiedä sitten auttaako, vai ei, mutta joka kerta pelottaa että autoilija on sokea ja minä näkymätön. Muutaman kerran olen tänä kesänä meinannut tulla myös teilatuksi.

Ajoin siitä ohi lomamatkalla, kun oli vielä lanssi paikalla. Kylmät väreet tuli, kun näin sen pyörän siinä ja Ladan apukuskin puoleisen etulokarin rutussa. Ei voinut kuin todeta, että oli Leidi kääntynyt eteen 99% varmuudella.

Heitin heti viestin yläkertaan mopoilijan puolesta. Nyt kun pääsin lukemaan foorumia, niin onneksi kaveri oli vain luokkaantunut.

eek.gif
sehän olisi voinut olla minä?? Nimittäin ajelin tuon Suomen eroottisimman pitäjän ohi tässä männä viikolla.. Katselin, josko näkyisi merkkejä Reisjärven posliinikesästä, mut eipä näkynyt.
cool.gif

toivottavasti ei käynyt pahasti mut sisäisiä vammoja kun ei tiedä heti paikan päällä. syy oli täysin autoilian ja pyörällä ei ollut ylinopeutta ja rajoitus siis 60km/h. pyörä on kyllä aika pahan näköinen. viikon sisään 3 kolaria joissa 2-pyöränen osallisena "siis reisjärvellä" ja keväällä yks tormäsi 2 hirveen mun edellä joten tapahtumia ollu ihan liikaa. tulkaas kattoo sitä surmanajoa 20-23.7 TB vastapäätä oleva alue. siellä kun ei juokse hirvet eikä tuppaa autot eteen ni uskaltaa vielä ajaa itekkin.

Juuh! Karhunkaatoon Reisjärvelle
biggrin.gif
... No niin eipä vitsailla vakavalla asialla. Veljmies kun on ambulanssikuski niin aina varoittelee ajamasta päättömästi prätkällä. On kuulemma aina niin ikävä noukkia tienposkesta vakavasti loukkaantuneita motoristeja...
Mutta tulkaa ihmeessä kahtoon surmanajoa ja posliinikesää... tiiä vaikka Susisaaressa se kuuluisa posliinikin vilahtaisi
wink.gif

Kyseessä on todella pitkänlinjan mopomies. Kokenut EAK-kouluttaja. Veijari on kuulemma kuitenkin jo toipumaan päin. Eikun peukkuja poijjalle.  
thumbs-up.gif

niin katoin et vissiin on kaverilla mopo hanskassa ku renkaat oli vähä sulanu tieten radalla.ite tuskin saisin sulamaan edes toholla
biggrin.gif
. toivottavasti toipuu pian.

smile_org.gif

Ompa ajo ope toipumaan päin kävimme katsomassa porukalla
T.Piio

Nyt on kulunut kuusi viikkoa tuosta onnettomuudesta, olen se Trumppa-kuski, joka loukkaantui tuossa onnettomuudessa. Olen kotona, ollut jo reilut kaksi viikkoa. Kahden päivän reissuksi tarkoitettu matka muodostui 25-päiväiseksi. Loukkaannuin onnekseni niin, että kaikki oli ja on korjattavissa.
Lonkka oikealta, lantio keskeltä, ranne vasemmalta ja kasvot useammasta kohtaa. Seitsemän paikkaa on laitettu kehoon.
Nyt jo kävelen ja kaikki lääkkeetkin lopetin. Ensin opiaatit ja muutaman päivän päästä särkylääkkeet. Vierotusoireetkin ovat jo helpottaneet. Onnettomuudesta en muista mitään, vaikka papereissa lukeekin, että ajan ja paikan taju kokoajan oli hyvä, siis minulla. Autoilija, joka kääntyi eteeni, ei ensin myöntänyt syyllisyyttään, perusteluna jonkun tuttavan kuulohavainto mp-äänen perusteella. Oli kuulemma kuulostanut nopealta. Kerroin, että EAK-kursseilla kymmenet ihmiset yrittävät arvioida nopeuteni ja etäisyyteni sekä kuunnellen, että katsellen, eikä vielä kukaan ole osunut oikeaan. Pyysin miettimään sitä, ja annoin pari tuntia aikaa hoitaa asian kuntoon. Hoiti ! Sakkoja sai 12x72 varomattomuudesta. Lupasin poliisille, että ei tarvi minun puolestani mitään extraa, jos hoitaa asian muuten. Vahinkoja sattuu, enkä ole heittämässä ensimmäistä kiveä. Mönkkärillä jo ajelen ja ajan fillarilla, mp-ajo lupaa en ole vielä lääkäriltä saanut!

Tsemppiä jatkossakin. Kokemuksesta voin sanoa, että vakavasta vammautumisesta kuntoutuminen on pitkälti henkisen pahansisuisuuden, jääräpäisyyden ja v*tutuksen aikaansaannos.
thumbs-up.gif

voimia vaan kuntoutumiseen
pftroest.gif
itsekkin pari kertaa luokkaantuneena muistan kuinka suuri helpotus on kuulla että kaikki saadaan korjattua entiseen kuntoon. Harmittaa kyllä tuo kotilo kuskien toiminta kun ei millään voi myöntää että oma vika vaan aina pitää syyttää motoristin liian kovaa vauhtia
mad.gif

ajo nopeutesi oli kyllä tiedossa heti että se ei ollut kova. kiihdytit risteyksestä mutta auto joka tuli vastaan hieman ennen kolaria sanoi että ei ollut ylinopeutta. vahinkoja sattuu ja autoiliat ovat aika pirullisia motoristeja kohtaan täällä johtuen vissiin meidän ajotyylistä. mutta kaveri joka eteesi ajoi on pitkän linjan ammatti kuski joten hieman ihmettelen miks väitää noin mut hyvä ku asia on kunnossa ja mies toipumaan päin. näitkö muuten pyörääsi millaiseksi meni??

Hyvä että on paranemaan päin.
062802jumpie_prv.gif
Nämä ovat aina ikäviä
confused_orig.gif
, mutta hyvä että kohta ajelemaan taas
sport05.gif
.

Ainaski sitä liittymää joka tulee Reisjärveltä lestille niin on parannettu
thumbs-up.gif
Se on ollu niin monen surman loukku
shaun.gif
... Ja onneks selviis loukkaantumisel, vaik ei ollu kyseinen liittymä tapaukses... Siis en tiedä kyseisestä tapauksesta mitäänb
nixweiss.gif
Mut pikaista paranemista, onneks ei tartte kynttilää "yrittää" sytyttää. Eiku meinaan vaan ettei ne vaan taho oikeen näin kesäsin syttyä siis toivottavasti. Jouluna niitten aika on ei nyt
talktohand.gif

Back