• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Moottoripyöräilijä kuoli törmäyksessä Helsingissä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja nostalgia
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Enpä tosiaan kysynyt kaveriltani sen tarkempaa tietoa kun oli niin alamaissa tapahtuneen johdosta, enkä halua sen enempää selitellä tää oli vaan se tieto minkä varmasti tiedän. Vaikka syy oli mikä tahansa niin kaverilta lähti yksi hyvistä ystävistä ihan yllättäin, enkä minä eikä ystäväni halua siitä sen enempää syitä etsiä, ainakaan ne jotka hänet tunsi, muut voikin sitten spekuloida onnettomuuden syitä mielensä mukaan...

A-kortin hankintatavalla ei ole paljon väliä tälläisiin onnettomuuksiin, jos opetuksen taso on sitä mitä se oli -99 ajaessai oman 25kw kortin.
Käsittelykoetta harjoiteltiin 30min ja käsittelyinssiin ohje oli ajakaa selvästi alle määrätyn 30km/h. Toiminnalla ei ollut juuri mitään tekemistä moottoripyörällä ajamisen kanssa.
Opetuksen aikana keskityttiin 90% ajasta riittävän reunaan ryhmittymisiin ja jatkuvaan pään pyörittämiseen jos lähistöllä kevyttä liikennettä. Pään piti kääntyä aina yli 45astetta muuten tuli sanomista.
Inssissä suurin ongelma oli ylämäki ja vastatuuli motarilla. Kaasupohjassa Kiinalainen piikki kulki 70km/h ja ajoa pidettiin turhan varovaisena.

Myöhemmin olen ollut radalla ja oikeassa ajo-opetuksessa jossa vauhtia nostetaan pikkuhiljaa lähelle maantielukemia. Siellä on taito karttunut ja kunnioitus hommaa kohtaan kasvanut.

Kuinka moni on kalibroinut jarrukäden talviteloilta?
Ainakin minun piti hakea varovasti tuntuma kohdalleen, jotta osasi painaa heti jarrutuksen alussa riittävästi.

Enpä tosiaan kysynyt kaveriltani sen tarkempaa tietoa kun oli niin alamaissa tapahtuneen johdosta, enkä halua sen enempää selitellä tää oli vaan se tieto minkä varmasti tiedän. Vaikka syy oli mikä tahansa niin kaverilta lähti yksi hyvistä ystävistä ihan yllättäin, enkä minä eikä ystäväni halua siitä sen enempää syitä etsiä, ainakaan ne jotka hänet tunsi, muut voikin sitten spekuloida onnettomuuden syitä mielensä mukaan...
Tutun tai ystävän menettäminen on aina rankka kokemus. Siksi tällä palstalla käymme läpi mitä tapahtui ja miksi tapahtui, jotta asioita tulisi ajateltua ennen kuin jotain ikävää tapahtuu ja kenties joku toinen välttyisi kokemasta vastaavaa menetystä.

confused_orig.gif

aika rajujakin kommentteja...

ihminenhän tässä oli kyseessä...ja ihmiset tekevät virheitä...osalle sattuu useasti,osa ei saa uutta tilaisuutta...

en tiedä...aina näistä tulee vaisu olo...

tää oli tän osalta sitte tässä...

harmin paikka...

hiljainen osanottoni

tarkkaa tietoa: 46 vuotias mies, pyöränä harrikka, oli ed. iltana soitellu ystävälleni ja kyselly ohjeita kun jarrujen kanssa oli ollut ongelmia ja ystäväni oli varoitellut ettei itse rupea niitä roplaamaan...et voi olla jarrut jotenkin pettänyt tai menneet lukkoon ym.. vois siis arvailla et jotenkin ne aiheuttaneet mahd. onnettomuuden....menehtynyt oli pidetty portsari espoossa.
sad_orig.gif
...se koskettaa aina vaan pahemmin mitä lähempää joku lähtee. Osanottoni.

Back