• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Moottoripyöräilijä kuoli Rovaniemellä

Jos nyt olen ihan kartalla niin kyseinen paikka on valajaiskosken risteyksestä hieman etelään jossa tie lähtee laskemaan alamäkeen kohtuullisen reilusta ja samalla kääntyy oikealle motoristin suunnasta tullessa. Ja kallistus taitaa olla kyseisellä kohtaa ulkomutkaa kohden hieman mutta paikkana ihan normi päätietä.

Ei taas
bawling.gif

Voimia omaisílle ja tutuille
bawling.gif

Joo, ei tuossa kohtaa pitäs olla mitään hankalampaa.
Tietysti, aamulla on ollut pakkasilla ja tiet voi olla alanteissa jäässä...
Samoin aamusumua?
Jaha...kyse olikin iltapäivästä?Aurinko paistaa kait aika matalalla?

Paska homma
sad_orig.gif
,mutta ei tuolla pätkällä voi ajaa liian lujaa,jotta mutkaan ei taipuisi...... siksi ihmetyttää tämä törmäys.... Kaikki "mutkat" ovat pitkiä loivia kaarteita hyvällä näkyvyydellä
nixweiss.gif

Kuuden aikaa saatta paistaa aurinko joissain kohdissa noilla seuduilla tosi pahasti vastaan. Vallankin jos tie on ollut märkä/ kostea.

bawling.gif
Erittäin valitettava tapaus jälleen! Nyt alkaa syksyn kelit ja ongelmat muutenkin (eli elukat) vaikuttaa ajamiseen joten jokaiselle nyt sitä malttia tuonne liikenteeseen. Voimia uhrin omaisille!

Tulin tosta ohi päivällä (ellei siellä ollu kahta mälliä, tää känny on tähän kökkö surffailuun). Rekka oli mennyt pohjoiseen ja harmaa viltti oli rekan takana etelän suunnalla. Rekan etupää oli ollut liekeissä joten koko tienoo oli täys sammutusvaahtoa, nokassä oleva jälki oli sen näköinen että luulin siihen ajetun autolla. Fillari oli sit joko ojassa tai vaahdon alla piilossa, ihmettelinkin miksei kolarin toista osapuolta näy. Itse latu oli tossa suora, sen puolesta ei mitään syytä miksei pysyisi omalla kaistalla vaikka olisi vähän enemmänkin kyytiä.

syitä voi olla monia, herpaantuminen, säikähdys, eläin, tekninen vika, itsari, sitten vielä tuntemattomat syyt.

tuo pätkä on tuttu, sitä on tullut ajettua. kerran kävin hiekalla kun ajoin cb750k tuutilla pimeässä liian lujaa näkyvyyteen ja taitoihin nähden. sillä kertaa sain oikaistua. kyytiläisellä tuli kyllä paskat housuun siitä rapinasta, oja oli ihan lähellä. ne loivatkin mutkat ovat petollisia pimeässä. tämä tapaus on kuitenkin ollut päivänvalolla. tuskin iltapäivällä aurinko vielä on kovin alhaalla syyskuun alkupäivinä, vai.

Ajelin eilen onnettomuuspaikan ohi ja tiehän on siinä viivasuora !!!!
Paikalle oli tuotu runsaasti muistolyhtyjä ja puinen risti.
sad_orig.gif

Samoin ajelin siitä ohi.
Kynttilät siellä on kaverin muistona.
Itsellä ainakin herää tietynsorttiset epäilykset.
Voimia omaisille.

Sanokaa mitä sanotte mutta ehkä kuolin-ilmoitukset kuuluis ennemminkin hesariin kuin prätkäfoorumille? Itse ainakin käytän foorumia kun haluan kerätä tietoa moottoripyöriin/ajamiseen liittyvistä asioista jne, en suinkaan lukeakseni joka päivä uudesta kuolleesta, tuli niitä sitten tai ei. Se että asian ilmoittaa täällä, ei muuta tapahtunutta.

Joskus aikojen alussa täällä kinasteltiin onnettomuuksien jälkipuinnista ja kynttiläketjuista. Ite en perusta kynttiläketjusta, mutta kyllä minusta on hyvä käydä läpi mitkä jutut ehkä ovat vaikuttaneet tapahtuneeseen.

Itse ainakin käytän foorumia kun haluan kerätä tietoa moottoripyöriin/ajamiseen liittyvistä asioista jne
Niin me kaikki varmasti teemme ja näiden onnettomuuksien ruodinta täällä on ok, se lisää tietoa ajamisesta ja tuo esille riskejä tuolla tien päällä.
Tuo vihjailu uhrin omasta toiminnasta on ihan
033102ass_1_prv.gif
kun siitä kukaan mitään tiedä.

Itse ainakin käytän foorumia kun haluan kerätä tietoa moottoripyöriin/ajamiseen liittyvistä asioista jne
Niin me kaikki varmasti teemme ja näiden onnettomuuksien ruodinta täällä on ok, se lisää tietoa ajamisesta ja tuo esille riskejä tuolla tien päällä.
Tuo vihjailu uhrin omasta toiminnasta on ihan  
033102ass_1_prv.gif
kun siitä kukaan mitään tiedä.
Niinpä, mut käys ajaan sama pätkä ja katso miltä se seutu näyttää?
Kuten sanoin...voimia omaisille.

Saraa kompaten: elämä on liian lyhyt kaikkien virheiden tekemiseen itse.

Se on tietysti toinen juttu, että kun on ymmärretty mitä tapahtui, niin ehkäpä (myös itselläni) riittäisi kun miettisi miten katastrofin olisi voinut välttää ja jättäisi syyllisten etsinnän ja "mitäsmäsanoin" toiseen kertaan.

Joskus aikojen alussa täällä kinasteltiin onnettomuuksien jälkipuinnista ja kynttiläketjuista. Ite en perusta kynttiläketjusta, mutta kyllä minusta on hyvä käydä läpi mitkä jutut ehkä ovat vaikuttaneet tapahtuneeseen.
Unohda tuo koti-Psykologin asenne  
nixweiss.gif
,ei sitä tai tuota "onnettumuutta" ole tarpeen purkaa orgin kesken ??

Omaisille voimia ja rauhaa tietäjistä  
bawling.gif

Vähän off topix menee mutta tuosta että ei olis kynttiläketjuja jne.. eihän telkustakaan tarvi kaikkea kattoa mitä tarjolla on, mun mielestä on hyvä että sivuilla on kaikkea mikä jotenkin tähän hommaan liittyy.. tämä siis ihan oma mielipide

Back