• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Moottoripyöräilijä kuoli Espoossa 19.8.11

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Matva
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Iltalehti
"Onnettomuus tapahtui Pitkäjärventiellä Espoon Jupperissa noin kello 17.30.
Silminnäkijöiden mukaan moottoripyörän kuljettaja menehtyi törmäyksessä. Paikalla on mediheli ja useita pelastuslaitoksen yksiköitä.
Onnettomuus tapahtui, kun Vantaan suunnasta tullut kuorma-auto oli kääntymässä valo-ohjatusta risteyksestä Pitkäjärventieltä Laaksolahdentielle. Vantaan suuntaan matkalla ollut moottoripyöräilijä oli ajanut Pitkäjärventietä suoraan."

Ilmeisesti paikka on tämä? kartta
Kuorma-auto tullut kartan suunnasta(?) ja MP vihreän Transportterin suunnasta(?), KA kääntynyt vasemmalle eteen(?), tuossahan ei näytä kääntyjille valoja erikseen olevan.

Kuvasta päätellen KA ajanut vastavaloon.

Ei oikein ymmärrä miksi toi on viime aikoina ollut niin kirottu pätkä.

Harvemmin tulee kommentoitua näitä mutta tuo lähellä pikkusysterin kämppää joka tässä casessa osui tuoreelteen paikan päälle ja osallistui elvytykseen.

Voimia ja jaksamista...

Käsittääkseni puhtaasti ka-kuskin piikkiin millä lopputuloksen kannalta ei tietenkään ole mitään merkitystä.

alotetaas taasen,toi näyttäis joltain 50kmh paikalta mutta pyörä ei näyttäis olevan kyllä siinä kunnossa että on viittäkymppiä ajettu.paikkaa en tiedä mutta toi iltalehden kuva ois semmonen. toisaalta ei se keho paljoo tarvi kun sopivasti sattuu,5 kymppiäkin piisaa.

60 rajoitus uutisen mukaan. Pyörän perä tuon huonon kuvan perusteella ihan ok kunnossa. Osunut suoraan tuohon auton etukulmaan.

Väittäisin että mopoilijan nopeus on ollut ihan toleransseissa.

Normipäivä taas.. auto kääntyy moottoripyörän eteen. Kuljettajan selitys tapahtumalle varmasti about näin: "En nähnyt moottoripyörää".

On se kumma ku niitä ei koskaa nähdä

Normipäivä taas.. auto kääntyy moottoripyörän eteen. Kuljettajan selitys tapahtumalle varmasti about näin: "En nähnyt moottoripyörää".

Mäkin olen pelkkä puusilmäinen autoilija ja todennut monta kertaa että motoristit ym. kaksipyöräiset jää helposti huomaamatta. Olisko yksi syy että liikenteessä on helvetisti muutakin huomioitavaa?

Mäkin olen pelkkä puusilmäinen autoilija ja todennut monta kertaa että motoristit ym. kaksipyöräiset jää helposti huomaamatta. Olisko yksi syy että liikenteessä on helvetisti muutakin huomioitavaa?
Nyt olisi sitten syytä jättää se kuskin paikka vaikka vaimolle tjms. jolla taidot ja huomiokyky on nykyliikenteen vaatimusten tasolla, ihan meidän muiden tielläliikkujien kannalta. Lapset esim. ovat huomattavasti motoristeja arvaamattomampia ja vaikeammin havaittavia kohteita.

Kuorma-auton varjosta päätelen ei aurinkokaan vielä ihan alhaalla. Kuskin puhelutiedot pitäis kattoo, yleensä puhelimessa.
Silloin ei havannoi. Varsinkaan jos joku neuvoo reittiä.

Osanotto omaisille.

60 rajoitus uutisen mukaan. Pyörän perä tuon huonon kuvan perusteella ihan ok kunnossa. Osunut suoraan tuohon auton etukulmaan.

Väittäisin että mopoilijan nopeus on ollut ihan toleransseissa.
Mun mielestä siinä 40 nopeusrajoitus, ennen valoja Laaksolahdesta tullessa, ja 60 ennen valoja Vantaalta päin tullessa  
nixweiss.gif

Vai 50 ja 60, luultavasti näin... taajaman yleisrajoitus on 50.

Itse en ole kyseistä seikkaa todennut kertaakaan?
nixweiss.gif

Oli sitten miten paljon tahansa "muuta huomioitavaa", niin kyllähän sitä nyt pitää katsoa mihin autolla ajaa?

Jos tuntuu, että liikenteessä on helvetisti muutakin huomioitavaa ja kakspyöräset jää huomioimatta, niin sitten voi olla lähtemättä sinne liikenteeseen. Piste!

Muuta huomioitavaa?? Mitä helvetin muuta huomioitavaa, vähäpukeiset naiset vai? Siis liikenteessä pitäis huomioida muu liikenne, johon moottoripyörätkin varmaan kuuluu.

Muuta huomioitavaa?? Mitä helvetin muuta huomioitavaa, vähäpukeiset naiset vai? Siis liikenteessä pitäis huomioida muu liikenne, johon moottoripyörätkin varmaan kuuluu.
No perskeles jos löytyis parempi radio kanava, parempi CD. Fb kommentointi, tms. Mitä vaan muuta ku ajamiseen keskittymistä.

Et muistetaan et tappaa ne yrittää.
Varo ja väistä, ajat pidempään.

Itsellä oli ihan vastaava tilanne Espoossa (tosin paljon alhaisemmilla nopeuksilla) pari päivää sitten kun köröttelin kehältä vallikallion shellin risteykseen, vasemmalta kurvas eteen paikallisen lättytehtaan pizzaenrico kirkuvan keltasella yariksellaan. Iskin takajarrun pohjaan ja pientä avustusta etujarrulla että pystyssä pysyin, siinä se Enrico sitten levitteli käsiään metrin päässä ja itse pudistelin päätä ja matka jatku niinkuin ei mitään ois tapahtunutkaan.

Onneksi oli piikkiajoilta jäänyt tuo "hätäjarrutuskin" jonnekin alitajuntaan, kun siis muutaman kuukauden olen vasta kerinnyt parinkymmenen vuoden tauon jälkeen isomalla pyörällä ajella.

Että näitä puusilmiä on näköjään tää liikenne pullollaan
ghostface.gif

Kylmät väreet menee selkäpiitä, kun lukee tota. Itse törmäsin vajaat kk sitten samointavoin eteen kääntyvään kuorma-autoon (Iveco) 60 alueella.

Sain jarrutuksella nopeuden pudotettua parissa sekunnissa n. 40km/h. Onneksi perä pysyi satulassa, ja suuriosa energiasta täyspysäyksessä osui otsan lisäksi jalkoväliin, se palasti niskan napsahtamiselta tai halvaukselta. Kiitos ison elopainon, tankki repeytyi irti ja se pelasti pallit litistymiseltä.

Ylihuomenna otetaan jarrukädestä lasta pois, kun ranne murtui vajaat parimilliä nykäsyssä. Mustema, joka ulottui polvesta sisäreittä pitkin toiseen polveen on jo kadonnut.

Toista Trumppaa vastapuolen vakuutuksesta alle, ja kausi jatkuu vielä. Nyt osaan varoa oikealta kolmion takaa tulevien puusilmien lisäksi vastaantulevia keskiviivalle kääntymään ryhmittyneitä puusilmiä.

medium_63_20_08_11_12_42_04_2.jpeg

alotetaas taasen,toi näyttäis joltain 50kmh paikalta mutta pyörä ei näyttäis olevan kyllä siinä kunnossa että on viittäkymppiä ajettu.paikkaa en tiedä mutta toi iltalehden kuva ois semmonen. toisaalta ei se keho paljoo tarvi kun sopivasti sattuu,5 kymppiäkin piisaa.
Tossa HS Omakaupungin kuva

Näyttää olevan vielä etupää rungossa kiinni ja osuma kuorkin puskuriin mikä ei anna yhtään periksi.

Sanoisin että ihme pyörä jos kestää ajaa kuorkin puskuriin yli 50 km/h eikä keula murru rungosta.

Back