• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Moottoripyöräilijä kaahasi hurjaa vauhtia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja rapu69
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mikähän se on kun jotkut tuntuvat aina törmäävän mulkkuihin poliiseihin ja minulle ei tule vastaan ensimmäistäkään?
wink.gif

Mitä tää ihme hihhulointi kiinni jäämisestä on. Täytyy kyllä sanoo että meitsille on nuoruudesta jääny paha dilemma noita skoudeja kohtaan. Turpaan tuli välillä vaikka vaan väärässä paikassa stondattiin ja oltiin vielä pahasti alaikäsii. Leveetä landee puhuvat sikaniskat anto turpaan kun siltä vaan niistä hyvältä tuntu.
Näin vanhempana ja pyörän sarvissa viha vaan jatkuu. kun nään skoudeja niin laatta meinaa flygaa.
Poliisit antoivat turpaan joopa joo ... liian monta iskua päähän voi aiheuttaa aivovamman ja harhoja. Oireina voi olla esim. oksentelu.
Voi niitä poliiseja, minkä tekivät.

Mikähän se on kun jotkut tuntuvat aina törmäävän mulkkuihin poliiseihin ja minulle ei tule vastaan ensimmäistäkään?
wink.gif
Mystinen ilmiö sinänsä. Minä taas en ole koskaan havainnut minkäänlaista positiivista vibraa minkään sortin poliisin ilmestymisestä paikalle. Enkä ole koskaan kyseisen ammattiryhmän olemassaolosta saanut hyödyn murustakaan. Mutta meitä on moneksi...

-hh

edit: parikin typoa-

062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif

sataakolmeakymppiä ?
Ei sitten ehtinyt kolmoselle vaihtamaan...

Vuositasolla tullee autoilijoille huomattavasti enemmän ylinopeussakkoja kuin mopoilijoille - ainakin talvisaikaan.

Artisti ajaa - artisti maksaa.

062802moto_prv.gif

062802moto_prv.gif

sataakolmeakymppiä ?
Ei sitten ehtinyt kolmoselle vaihtamaan...

Vuositasolla tullee autoilijoille huomattavasti enemmän ylinopeussakkoja kuin mopoilijoille - ainakin talvisaikaan.

Artisti ajaa - artisti maksaa.
rykkkönenhän kulkee jo 140km/h 1.vaihteella...

kylhän ne pojat jaksaa vääntää, melko huvittavaa luettavaa kun joku pitää yllään omaa multipersoonaansa netissä väittelemällä.

lääkärin puheille sanon minä.

Eikö se nyt ole aivan sama millä nimellä sitä sakkoa kutsutaan? Jos ei noudata liikennesääntöjä, niin penalttia tulee. Summa on sama, oli nimi mikä vain. Höh.
Tuota ne jauhoivat päiväkodeissakin 70-luvulla: "Kaikki tekee niinkuin opettaja käskee ja kaikilla on mukavaa"

Joillekin nuo perustelut riittävät edelleenkin; minulle ei.
Niin no jos säännöt ovat aivan kohtuuttomat ja perseestä niitä pitää pystyä muuttamaan.

Asianmukaisessa järjestyksessä tapahtuvaa järkeistämistä tuskin tapahtuu jos epäkohdista ei saa edes puhua.

Esim. saksalaiset nyt eivät ole kaikki kuolleet vaikka sakkojen skaala on jossain tekojen vakavuusasteen mukaisessa luokassa eikä täkäläisessä rahastuksessa.

Lammaslauma joka määki että sääntöjä pitää noudattaa ja niitä ei pidä muuttaa vain siksi että ne ovat sääntöjä voivatkin sitten lähteä surutta vaikka pariksi vuodeksi, arvalla valittuna, venäjälle inttiin kun Suomen Suuriruhtinaskunnassa pitää niin tehdä...

Samanlaiset tekopyhät p*skat ovat varmaan aikanaan märehtineet kuinka kamalaa on kun jotkut ihme anarkistit vastustavat kruunua ja kaikkea hämärää höpisevät itsenäisestä valtiosta... sehän on ollut sääntöjen vastaista silloin ja sääntöjä ei voi koskaan muuttaa koska ne ovat sääntöjä.

Eikö se nyt ole aivan sama millä nimellä sitä sakkoa kutsutaan? Jos ei noudata liikennesääntöjä, niin penalttia tulee. Summa on sama, oli nimi mikä vain. Höh.
Tuota ne jauhoivat päiväkodeissakin 70-luvulla: "Kaikki tekee niinkuin opettaja käskee ja kaikilla on mukavaa"

Niin no jos säännöt ovat aivan kohtuuttomat ja perseestä niitä pitää pystyä muuttamaan.

Asianmukaisessa järjestyksessä tapahtuvaa järkeistämistä tuskin tapahtuu jos epäkohdista ei saa edes puhua.

Esim. saksalaiset nyt eivät ole kaikki kuolleet vaikka sakkojen skaala on jossain tekojen vakavuusasteen mukaisessa luokassa eikä täkäläisessä rahastuksessa.

Lammaslauma joka määki että sääntöjä pitää noudattaa ja niitä ei pidä muuttaa vain siksi että ne ovat sääntöjä voivatkin sitten lähteä surutta vaikka pariksi vuodeksi, arvalla valittuna, venäjälle inttiin kun Suomen Suuriruhtinaskunnassa pitää niin tehdä...

Samanlaiset tekopyhät p*skat ovat varmaan aikanaan märehtineet kuinka kamalaa on kun jotkut ihme anarkistit vastustavat kruunua ja kaikkea hämärää höpisevät itsenäisestä valtiosta... sehän on ollut sääntöjen vastaista silloin ja sääntöjä ei voi koskaan muuttaa koska ne ovat sääntöjä.
OT. Naapurin teinipojalla on paha akne. Millä hoidat omaasi, voitko suositella jotain ?

OT. Naapurin teinipojalla on paha akne. Millä hoidat omaasi, voitko suositella jotain ?
OT. Naapurin vanhalla sedällä tekee mieli mopoa, Millä itse ajat ja mitä merkkiä suosittelisit?    
biggrin.gif

Mitä tää ihme hihhulointi kiinni jäämisestä on. Täytyy kyllä sanoo että meitsille on nuoruudesta jääny paha dilemma noita skoudeja kohtaan. Turpaan tuli välillä vaikka vaan väärässä paikassa stondattiin ja oltiin vielä pahasti alaikäsii. Leveetä landee puhuvat sikaniskat anto turpaan kun siltä vaan niistä hyvältä tuntu.
Näin vanhempana ja pyörän sarvissa viha vaan jatkuu. kun nään skoudeja niin laatta meinaa flygaa.
eli sulle äiti on pienestä pitäen toistanut samaa mantraa: " syö puurosi tai soitan poliisit hakemaan, tee-sitä-tee-tätä tai poliisit hakee "

nyt ihmetellään miksi isomies pelkää poliisi.
033102beer_1_prv.gif

Samaa mieltä!
Ja ei kait se nyt voi olla sama rangaistus todellisesta vaaran aiheuttamisesta, kuin virkamiehen määräämän sakotusrajanopeuden ylityksestä.
Mun oikeustaju ei vaan pysty käsittelemään et saat tonnikaupalla sakkoa, vaikka teko ei aiheuta minkäänlaista riskiä kenellekkään. Multa vaan puuttuu varmaan se geenin osa. Ennakkorangaistavuus ei taida muissa rikoksissa onnistua, vai ootteko kuulleet esim. kirveen kanssa kulkeneen kirvesmiehen saaneen sakkoja, vaikka kuinka huolettomasti raksalla kirvestä olisi käsitellyt?
Samaa mieltä myös olen myös minä. En ymmärrä sitä miten voidaan rangaista samalla tavalla törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta, jos ajetaan reilua ylinopeutta esimerkiksi tyhjää peltoaukeaa, jossa on 50 rajoitus mutta tie on tyhjä ei risteyksiä eikä suojateita. Tai vastaava tapaus runsaassa liikenteessä, paljon risteyksiä ja suojateitä ja sama nopeus.

Toisesta on ihan oikeutettua rangaista törkeällä liikenneturvallisuuden vaarantamisella, mutta mitä liikennettä/ketä sitä tuossa ylemmässä esimerkissä vaarannetaan? ei mitään/ketään. Olisikin hyvä, jos Suomen päättäjät ymmärtäisivät laatia rangaistukset teon vakavuuden mukaan, mutta turhapa tätä on toivoa näillä näkymin.
shaun.gif

wink.gif
Omien kokemuksien mukaan gyissä on niitä rentoja ja ihan mukaviakin tyyppejä aika paljon, mutta osaa niissä olla kyllä niitä tiukkapipoja joilla on helvetinmoinen pätemisen tarve. Näihin kuuluu myös ne, jotka ajattavat ihmisiä tuolla maanteillä ajaen alle 3 metriä puskurista monia kilometrejä. Näitä tuli vastaan viime kesänä kun olin pyörällä liikkellä ja nyt syksyn ja talven aikaan on pari kertaa myös gyiden siviiliauto ajattanut aivan takapuskurissa kiinni. Joskus tekis mieli vetää liinat kiinni ihan kunnolla, mutta itsellehän siitä tulis vaan paskaa niskaan. Viime kerralla vänkäri heitti jopa tupakan tumpin ohiajaessaan melkein meikän civicin keulaan, ilmeisesti  suivaantui kun en provosoitunut kisaamaan.

Onhan niitä rentojakin tapauksia sattunut. Viimeksi kesällä kun laskuttivat lisänopeudesta niin gyy tuumas vaan, että otetaan nyt tuosta nopeudesta -3 sen mehukkaan kaarteen takia. Ja sit sanoi vielä, että olishan se moottoripyöräily mukavaa, jos olisi 180 km/h rajoitukset.

Aika paljon vaikuttaa myös oma asenne siihen miten ne kytät suhtautuu.

Back