• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Moottoripyöräilijä hurjasteli Tammelassa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kawamaki
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Uutinen Forssan Lehdessä

Poliisi nappasi lauantai-iltana kymmenen aikaan Tammelassa moottoripyörällä hurjastelleen, vuonna 1975 syntyneen helsinkiläismiehen. Mies oli muun muassa ajanut 142 kilometrin tuntinopeudella kuudenkympin alueella. Mies yritti poliisia karkuun ajamalla kevyenliikenteen väyliä pitkin.

Huoh  
veryangry.gif
veryangry.gif

Ja yrittää vielä karkuun kevyen liikenteen väylällä. Ei hyvää päivää nyt kuitenkin!

Näillehän vois kohta perustaa oman topicin niin ei tarviis hyvää "MP-turvallisuus"-teemaa tuhota. Valitettavan paljon näitä on
veryangry.gif

Hei - ihmisiä on kaiken- ja monenlaisia. Toisaalta se on hyvä, mutta
kaikki ei tykkääkkään - näköjään.

Mun täytyy nyt kyllä ihmetellä tätä huolen määrää tällä palstalla. Sananvapaudenkin kustannuksella...

Pitkälti yli sadan prosentin ylitys on kyllä kova mutta koitetaas nyt pitää omista asioista huolta...
Itse kokoontumisajoja jne tapahtumia välttelevänä en ole koskaan ymmärtänyt miksi aina jossain vaiheessa porukassa herää se sisäinen ryhmäkuri? Minusta se on kirosana. Minulle mopoilu on vapautta, vauhtia ja kiiltäviä pyöriä, elämäntapa.

Miten tää aina menee tähän marttakerhomentaliteettiin? Poliisi valvoo ja antaa maksullisen huomautuksen jos siihen on aihetta. Iltapäivälehdet kirjoittelevat näitä juttuja asenteella, lehden myyntiä edistääkseen, mitä helposti "marttojen" kahvipöytäkeskusteluissa päivitellää. . Mutta täällä motoristien syvissä riveissä tällänen mässäily ihmetyttää. Olen pettynyt kerhotoimintaan ja kokoontumisajoihin koska sielä turhan usein annetaan asennekasvatusta ja sormipystyssä vannotetaan ajamaan kiltisti. Bomberit lämmittää vanhan ajan motoristia koska ei ole jeesutelijoita ja "marttoja", ei vastuuhenkilöitä

Ei, en [/B]osaa keulittaa, satunnaiseti saatan ajaa ylinopeutta mut jum****** se ei kuulu muille!

Saunan taakse?
confused_orig.gif
?? Eiii v****

Mun täytyy nyt kyllä ihmetellä tätä huolen määrää tällä palstalla. Sananvapaudenkin kustannuksella...

Pitkälti yli sadan prosentin ylitys on kyllä kova mutta koitetaas nyt pitää omista asioista huolta...
Itse kokoontumisajoja jne tapahtumia välttelevänä en ole koskaan ymmärtänyt miksi aina jossain vaiheessa porukassa herää se sisäinen ryhmäkuri? Minusta se on kirosana. Minulle mopoilu on vapautta, vauhtia ja kiiltäviä pyöriä, elämäntapa.

Miten tää aina menee tähän marttakerhomentaliteettiin? Poliisi valvoo ja antaa maksullisen huomautuksen jos siihen on aihetta. Iltapäivälehdet kirjoittelevat näitä juttuja asenteella, lehden myyntiä edistääkseen, mitä helposti "marttojen" kahvipöytäkeskusteluissa päivitellää. . Mutta täällä motoristien syvissä riveissä tällänen mässäily ihmetyttää. Olen pettynyt kerhotoimintaan ja kokoontumisajoihin koska sielä turhan usein annetaan asennekasvatusta ja sormipystyssä vannotetaan ajamaan kiltisti. Bomberit lämmittää vanhan ajan motoristia koska ei ole jeesutelijoita ja "marttoja", ei vastuuhenkilöitä

Ei, en [/B]osaa keulittaa, satunnaiseti saatan ajaa ylinopeutta mut jum****** se ei kuulu muille!

Saunan taakse?
confused_orig.gif
?? Eiii v****

samaa mieltä.
motoristi joka toimittaa toista motoristia saunan taakse on "ei motoristi"
Etteks te nyt ymmärrä et toista motoristia pitää tukee vaikka se olis väärässäkin tai sit pidetään turpa kiinni  
talktohand.gif

Kuten toisessa topicissa totesin, jokainen ajaa tyylillään. Järkeä saa kuitenkin käyttää.

Toisella forumilla piikkipoijjaat kehua retostelevat, miten vedetään toista sataa neljänkympin alueella ja siihen vedän rajan. Ennen kaasun pohjaan kääntöä pitäisi kuitenkin miettiä vähän, miksi alueella on esim. 40/60km/h nopeusrajoitus.

Pitkälti olen samaa mieltä, mutta 60 km/h alueella yli 140 km/h ei ole enään mitään hauskaa ja kiiltävää kromia tai vapautta. Hulluutta se minusta on. Varsinkin kun vielä kevyenliikenteen väyliä pitkin karkuun. Siinä on todella suuri vaara saada otsikoihin henkilövahinkoja.

Tiedän NipaXX, että et tarkoittanut pelkästään tätä yksittäis tapausta, mutta minä nyt puhun pelkästään tästä yhdestä tapauksesta. Meitä motoristeja on moneksi ja kun seuraa mopojen rekisteröitymis määrää niin motoristit kasvaa vain hurjaa vauhtia. Tästä määrästä löytyy moneen lähtöön.

Jep jep... nappi suoritus sanoisin..tai nooh olisi pitänyt päästä karkuun kun kerran yritti.
tounge.gif
Mutta asiahan on niinkin että jos nyt sattuu ajamaan tuollaisen ylinopeuden ja näkee sinisen ja punaisen valon vilkkuvan niin kait sitä saattaa iskeä sellainen vit**us eikä haluaisi päättää tämän kesän ajoja niin karkuunhan se on mentävä. Siinä on vain se että silloin ei pitäis jäädä kiinnikään. Ja valintana tuo kevyenliikenteen väylä on siitä hyvä että sitä pitkin poliisi joutuu himmailemaan.
wink.gif

Mutta toisaalta nyt kaveri luultavammin pääsee kokeilemaan julkisenliikenteen tukemista omilla lippuostoksillaan.
biggrin.gif

Georgen kanssa täysin samaa mieltä, paikka ja aika pitää katsoa HIEMAN tarkemmin ennenkuin alkaa tuollaisia nopeuksia kelaamaan mittariin.

Surullista on se, että piikkipojat katsovat ylöspäin näitä idiootteja ja tekevät saman perässä...Kaupunki ei ole oikea paikka tuollaiseen touhuun, jos tahtoo mennä nopeuksien kanssa överiksi niin on parempi painua maaseuden rauhaan.

Ilmeisesti et ole riittävän vanha muistaaksesi mitä viimeksi tapahtui kun valtiovalta sai tarpeekseen motoristien toilailuista? Ei se mitään, en minäkään ole, mutta toisen polven motoristina tiedän jotain historiasta, enkä helvetti soikoon halua että joidenkin individualisminsa illuusioon hurahtaneiden höynien takia sama toistuu.

Vapaus on vastuuta. Jos sitä vastuuta tekemisistään ei osaa kantaa, sopii mennä kotiin kasvamaan. Tää on mun henkkoht mielipide. Ja huomaa, että en ota kantaa lieviin nopeuden ylityksiin, tässä jutussa kyse on jo jostain aivan muusta - on se jumalauta kumma ettei järjettömintäkään toimintaa saa vähääkään kritisoida ilman että joku leimaa martaksi tai jeesustelijaksi...

Mulle se, että ihminen ajaa moottoripyörällä, ei ole mikään itseisarvo. Anteeksi nyt vaan marttamaisuuteni, mutta en näe mielekkääksi tukea jonkun pää perseessään törttöilevän pällinaaman toimintaa vain siksi että sillä sattuu olemaan kaksipyöräinen polttomoottorilla varustettu ajoneuvo ajoittain alla kuten minullakin ajoittain on.

033102ass_1_prv.gif
sokealle laumasieluisuudelle, ja pää takapuolessa törttöilylle. Noni, antaa tulla sit jeesustelusyytökset ja marttaleimat - jos joku keksii jotain uutta niin hatunnosto sille.

PS. Huomaa myös, etten ota kantaa bomberointiin enkä keulimiseenkaan.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
en ole koskaan ymmärtänyt miksi aina jossain vaiheessa porukassa herää se sisäinen ryhmäkuri?
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Hommaa lapsia niin ymmärrät!
tounge.gif

tai:
Sinäkin taidat olla sen verran nuori, ettet muista tai tiedä mitä tapahtui edellisen mopobuumin aikaan kultaisella 70 luvulla?

Silloin kaahailusta vittuuntunut valtiovalta pätkäisi yli 200%:n veron moottoripyörille. Ja ihan yllättäin!
Tollaiset kouhottajat saavat tänäänkin julkisen mielipiteen myötäämään, jos jopa vaatimaan motoristeille rajoituksia ja kieltoja. Turha luulla, ettei mielikuvitusta virkamiehiltä löydy.

Nauti siinä sitten vapaudesta.

sad_orig.gif

Duran jutuissa on vinha perä. Mä olen riittävän vanha muistaakseni suurinpiirtein mitä tapahtui, kun valtiovalta viimeksi tykkäsi, että pojilta oli mopo karannut käsistä.

Tuli kaikennäköistä sanktiota varsinkin isoille mopoille, verojen ja kasvaneiden vakuutusmaksujen muodossa. Seuraksena melkoinen lasku isojen pyörien myynnissä.

Ja jos nää k*sipäähurjastelijat ja teiden "vapausritarit" nyt aiheuttaa toiminnallaan sen, että valtiovalta ja vakuutusyhtiö vierailee ahkerammin jatkossa munkin lompakollani, niin kyllä siitä saa ja pitääkin v*ttuuntua.

Ja nimenomaan täällä asiasta pitääkin puhua, omassa porukassa, eikä iltapäivälehtien sivuilla.

Surullista on se, että piikkipojat katsovat ylöspäin näitä idiootteja ja tekevät saman perässä...Kaupunki ei ole oikea paikka tuollaiseen touhuun, jos tahtoo mennä nopeuksien kanssa överiksi niin on parempi painua maaseuden rauhaan.
Juuripa näin. Vaikka aina puhutaan, kuinka nykynuoret on sitten fiksuja, ottaa ne kuitenkin mallia omaan käyttäytymiseen itseään vanhemmista, ainakin liikenteessä...

Ei oo ihme jos vakuutusmaksut on kalliita niin kauan kuin tällainen mentaliteetti "ei mitään väliä, ajan ylinopeutta, jos minua sattuu huvittamaan, eikä se prkl kuulu kellekään" on edes pienen murto-osan syvältä sisimmästä tullut mielipide!
mad.gif

Back