• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Moottoripyöräilijä hurjasteli 260 kilometriä tunni

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JorGe
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
No mitä ne nyt sitä korttia pois ottamaan. Olis vaan pamputtanu Tampereen pojalta vilikut paskaks ja sanonu, notta annas poika olla viimeene kerta, ku näillä markiin korppusahaas kiljutat...
niin ja ilman vilikkuja täällä ajelet!
Ja pakoputkessaki o reikä
tounge.gif

Olikohan siellä liikennettä mitä vaarantaa törkeästi?
Paikka ainakin on parempi kuin taajama-alue, jos / kun joskus pitää kuitenkin karstat poistaa ja koneen yläkierrosvääntö suurimmalla vaihteella koeistaa ja niin edelleen...

shit happens anyway

Mahtaa olla lentäjille yhtä tuskaa rykiä varalaskupaikalla Hornettia ilmaan nopeusrajoitusten puitteissa?
idea3.gif

Nyt selvisi siis syy siihenkin miksi Kuortaneella ei estetty corolla-rallia... ko. paikastahan ei sinne pitkä matka ole. Hyvä että virkavallalla riittää aikaa ja resursseja oikeaan liikenteenvalvontaan!

Ps. varalaskupaikat on nykyään sellaisia että esim. Joutsassa viimeisen puolen vuoden aikana 12 kertaa käyneenä 3 kertaa on ollut tutka varalaskupaikalla... 60tkm vuodessa ajavana en ole nähnyt KERTAAKAAN esim. koulun tai päiväkodin kohdalla vuoden aikana!

varalaskupaikat on nykyään sellaisia että esim. Joutsassa viimeisen puolen vuoden aikana 12 kertaa käyneenä 3 kertaa on ollut tutka varalaskupaikalla... 60tkm vuodessa ajavana en ole nähnyt KERTAAKAAN esim. koulun tai päiväkodin kohdalla vuoden aikana!
Ei koulujen läheisyydessä saada niin hyvää vastinetta tutkaamiselle, kuin tuollaisilla korpisuorilla. Keskustoissa joutuisi vain rikesakkoja kirjoittelemaan jatkuvasti...

Seinäjoen liikkuvan poliisin partio otti kiinni hurjaa ylinopeutta ajaneen moottoripyöräilijän keskiviikkoiltana kantatie 66:lla Alavudella.

Tamperelainen nuorimies täräytti poliisin tutkaan ajamalla 260 kilometriä tunnissa. Tapauksesta kertoo sanomalehti Ilkka nettisivuillaan.

Vahingossa kakkosella? Olen tuossa suoralla minäkin joskus kokeillut, mutta silloin eivät autot niin paljon kulkeneet, että kukaan olisi mitään erikoista huomannut..

Osanotto joka tapauksessa kun sattui rahankeräyskampanja samalle kohdalle. Liikenneturvallisuustyöstä tuossa ei oikein voi puhua niin kauan kuin katuralli Kuortaneen keskustassa jatkuu.

Kuinkahan moni oikeesti stoppais moisesta vauhdista jos poliisi viittoilis sivuun ?

Komiaa kiitolaukkaa sanon minä  
baaa.gif
Lehdestä luettua:
Partiolla oli myös käytössään moottoripyörä, joten kiihdyttelijä katsoi parhaaksi totella poliisin pysäytysmerkkiä.

Ne on nyt joutuneet ottaa kaksipyöräisen kesäksi apuun, kun aina ennen Transportteri jäi jo ykkösellä.
Ei taida olla kesän ennätysnopeus. Sama mp-poliisi on saanut 4-5 muutakin samoilla nopeuksilla kiinni. Lapuan motoristi taisi tehdä pohjat.

Tää taitaa olla sitä liikenneturvallisuuden parantamista parhaimmillaan. Tutkailla tollasilla paikoilla. Varalaskupaikoilla varmaan sattuu todella paljon onnettomuuksia.
omg.gif
Voi h*lvetti, että on naurettavaa touhua. Kyllä nyt liikenneturvallisuus paranee.

Kerran olen nähnyt nopeusratsian risteyksessä taajama-alueella jossa se oli kyllä ihan paikallaan kun porukkaa päästeli siinä ihan pirun kovaa. Loput xyz kertaa onkin sitten ollut aina jonkun pitkän suoran varrella että saadaan kunnon lukemat tauluun
kaboom.gif
.

Lukematta muiden juttuja, toistan varmati muiden jakaman ällistyksen siitä, että ovatpa poliisit loistavan paikan valinneet. Lentokoneiden varalaskupaikan.

Minä olen sentään uskoakseni tämänkin sivuston pahimmasta kukkahattupäästä (ainakin sinne päin), mutta siis eihä tolla ole käytännössä mitään tekemistä liikenneturvallisuuden valvonnan kanssa. Tottahan se on lain kirjainta vastaan, mutta....siis tähänkö ne resurssit pitää oikeasti käyttää?

Varmaan oisi sakot rapsunut lentokoneillekkin, jos ois hätälasku osunu kohille. Ei se saatana sen ihmeempi hätätilanne ole kuin jos ois akka soittanu epäilyksensä, että on toisella paikkakunnalla entisen hoidossa ja siitä ois syntynyt pieni hätä kotiin. Henkin vaarassa molemmissa ja vauhti ihan sama.

...ja vittu olen kokenut lentäessäni pakkotilanteen ja...
062802moto_prv.gif

Joo, tuota peliä pelatessa voi voittaa tai hävitä. Molemmilla tavoilla tuntuu tulevan sankareita. Eihän siinä liikenneturvallisuudesta olekaan kyse, kun kyttäävät varalaskupaikalla. Ne vaan hyvin tietää, että sieltä saa saalista ja nimenomaan niitä jotka muutenkin kääntää tuppea reippaasti. Mutta eihän ne jokaisella varalaskupaikalla kyttää, eihän, eihän...

Kuinka paljon tuon paikan valvonnalla sitten on turvallisuuden kanssa tekemistä... Saahan sieltä valtio kunnon rahat. Eikö noilla varalaskupaikoilla ole vielä matalammat nopeusrajoitukset? Ainakin Mikkelistä juuri tullessani oli 120km/h paitsi laskupaikalla 100km/h. Jos vaikka lentsikka sattuisi juuri laskeutumaan...

En puolustele 260-kaveria, mutta rahastuspaikkahan tuo on.

...mutta siis eihä tolla ole käytännössä mitään tekemistä liikenneturvallisuuden valvonnan kanssa. Tottahan se on lain kirjainta vastaan, mutta....siis tähänkö ne resurssit pitää oikeasti käyttää?...
Tää on niin tätä. Näkisinpä kerrankin gyyt mittaamassa ajonopeuksia "liikenneturvallisuuden nimissä" asuinalueellani, lähimmän koulun ja päiväkodin tietämillä.

Nittu, neljä omaa lasta, virallisesti 40 rajoitus koko alueella ja busseista alkaen paahdetaan kuin Ahvenistolla ikään.

Se olen taatusti minä, joka "hidastan" matkaasi 40 alueella.... Muillakin on lapsia kuin vain minulla.

Kaveri otti riskin ja hävisi, näin voi käydä jos pelaa. Mutta oikeasti ihmetyttää aikalailla nuo poliisin tutkapaikat. Vaikuttaa että ovat asialla enemmän taloudellisin kuin liikenneturvallisin perustein. Kuljen jo viidettä vuotta Espoon ja Kuopion väliä keskimäärin kerran viikossa, pääosin kotilolla ja välillä mopottimella ja hyvin usein on jossakin tutka matkan varrella. Voisi kuvitella että olisi jossakin risteysalueella/80 km rajoitus tai muuten vain kapealla pätkällä mitä tuoltakin väliltä löytyy aivan riittämiin. Ei sitten kertaakaan!!!!! AINA OHITUSKAISTAN LOPUSSA!!!!!!! En tosiaankaan keksi muuta älyä tuossa kuin se että saadaan maksimoitua sakot ja liikenne tukkoon kun ei kukaan uskalla ohittaa reilusti varsinkin kun jonon vetäjien nopeus ohituskaistalla nousee 10 - 15 km/h lähes säännönmukaisesti.
033102ass_1_prv.gif
veryangry.gif

mielestäni kyseinen kuski on osoittanut poikkeuksellista kypsyyttä nopeuskokeilulleen, hiljainen aika, leveä tie. Turvallisin mahdollinen paikka.

paska säkä. varmasti samaa suoraa ajoi useampi juoppo rajoituksen mukaan. niitä vain on vaikeampi karsia sillä föönillä liikennevirrasta.

Jos aikoo huippuja kokeilla, niin kyllähän se kannattais tarkistaa ensin, ettei siellä kukaan tutkan kanssa heilu siellä suoran päässä.

Paska säkä.

Back