Moottoripyörää ostamassa

Jos kyykympää haluaa niin Tuplaäksässä alkaa kyllä hinta ja laatu olla kohdallaan. Halvimmat alle kolme tonnia ja ikuinen moottori voisi sanoa, muutama tyyppivika toki jotka pitää huomioida.

Muistan kyllä XX:n alias Mustarastaan että sitä katteli joskus ihaillen. Ja onhan sen siluettissa jotain ajattoman hienostunutta.
Mutta maailma on silleen epäoikeudenmukainen että kun Hayabusa tuli niin eipä XX enää saanut paljoakaan rivejä lehtien palstoilla.
Mutta ehkä kunnia vielä palautuu, kun ekoja voi jo rueta museorekisteröimään.

Viimeksi muokattu:
Aika erilaiset vaihtoehdot tässä. Uusimman mallin SV on kiva ja varmasti huolettomin. Kuten tossa mainittiin, niin saman tekniikan matkaversio VStrom on myös oikein kiva ja paljon mukavampi, mutta painaa hitosti enemmän ja paino on lisäksi aika korkealla. Mä olen vähän sitä mieltä että painon vuoksi ajaisin hiekkatietkin mieluummin SV:llä.
Makuasioista varmasti kysymys, mutta että noin 25 vuotta tuotannossa pienin muutoksin oleva katuenduro olisi huono tai huonompi ajaa soralla verrattuna "katupyörään" on aika persoonallinen näkemys.

Väittäisin että toinen arvioista on objektivinen, toinen subjektiivinen. Lukija päättäköön kumpi on kumpi

660 Tridentti on sitten todella "pieni" peli mitoitukseltaan, jos kuskilla on mittaa edes yli 170 "lippa pystyssä".

990 SMT saattaisi olla paras "yleiskone".
Varsinkin säätämällä rengastusta hieman sen enimmän ajosuoritteen suuntaan.

Itse asiassa, jos ei mennä ihan poluille/ metsäautoteille, vaan pysytään "hiekkateillä", ihan normikin peruspyörä siirtyy aivan uuteen ulottuvuuteen
jo pelkästään karkeammalla rengastuksella.

Ehkä se 2010--> Street Triple olisi hieman pitemmän päälle paras kompromissi.
Hieno peli, varsinkin RS, noissa vanhemmissakin malleissa.

Mulla on ollut 2 x 1 gen 765 RS...luovuin molemmista sen tähden, että niillä oli vaikea ajaa siististi :) Joutuu melkoisesti vedättämään ja muutenkin nuo sopii mielestäni paremmin radalle kuin kadulle. Lisäksi ollut 1 gen 675 R ja sen facelift 675 R Huomattavasti järkevämpi vaihtoehto kadulle. 1 gen 675 R saa paljon pyörää n. 5000 € Ja taisi olla juuri vähän ajettu 1 omistajan facelift R 5,5 k€ myynnissä. Itse löysin pari vuotta sitten parikymppiä ajetun ärrän alle 5k € - siinä oli vielä Arrow lowboy putki yhdellä vaimentimella. Kivasti paukutteli putkessa kun hölläs kaasua. Tulee varmasti vielä joskus hankittua. En oikeastaaan keksi mitään negatiivista sanottavaa noista vanhemmistakaan.

Trident 660 on todella tasapainoinen ja helppo ajettava koeajon perusteella, mutta liian neutraali jos vertaa tripleen. Jos halvalla haluaa päästä, niin alkupään ruisku Suzuki SV650 (S) ei paljoa jää Tridentistä ominaisuuksiltaan. Toki abs ja luistonesto puuttuu.

Moottorin perusteella kuulostaa kakspyttyseltä 600-800 kuutioiselta. Tai sitten isompaa konetta jos enempi pitää olla liikkuvia osia koneessa.

Villinä ehdotuksena ktm 790. Ajoasento on tosi mukava, kone vääntää alhaalta ja nokka-akseliongelmien takia näitä saa ominaisuuksiinsa nähden aika halvalla. Jos varsinkin elektroniikkaa halajaa niin näissä olis sitten quickshifterit ja muut härpättimet. Jotka saa myös pois päältäkin..

Olisi just sopiva tommoseen lyhyempään hupiajeluun. Ja se nokka-akseliongelmakin on aika epätodennäköinen loppupelissä että sattuu omalle kohdalle. Nokka-akselihomman takia luulen että varsinkin liikkeessä voi tingata aika törkeästi hintaa alaspäin ja lopulta kyllä joutuvat myymään. Toki pyörän rumuus voi olla ylipääsemätön este :sneaky:

En ole 790aa omistanut mutta 890 olen ja se oli mielestäni aivan huippu laite. Koeajamalla selviää aika nopeaan. Kotarit ovat ehkä kuitenkin vähän omanlaisensa ajokokemus.

Saako kotarin smt:tä tuohon hintaan? Tässä kirjoittelen ennen kuin ees katoin.

Edit: Katoinpa sit. Kyllä saa. Dunlopin mutantit alle niin sillä homma valmis aika lailla joka olosuhteeseen.

Voi osta mun SMC R:n. Siinä o mutantit alla jo valmiiks.

Back