Moottoripyörää ostamassa

Jos kyykympää haluaa niin Tuplaäksässä alkaa kyllä hinta ja laatu olla kohdallaan. Halvimmat alle kolme tonnia ja ikuinen moottori voisi sanoa, muutama tyyppivika toki jotka pitää huomioida.

Muistan kyllä XX:n alias Mustarastaan että sitä katteli joskus ihaillen. Ja onhan sen siluettissa jotain ajattoman hienostunutta.
Mutta maailma on silleen epäoikeudenmukainen että kun Hayabusa tuli niin eipä XX enää saanut paljoakaan rivejä lehtien palstoilla.
Mutta ehkä kunnia vielä palautuu, kun ekoja voi jo rueta museorekisteröimään.

Viimeksi muokattu:
Aika erilaiset vaihtoehdot tässä. Uusimman mallin SV on kiva ja varmasti huolettomin. Kuten tossa mainittiin, niin saman tekniikan matkaversio VStrom on myös oikein kiva ja paljon mukavampi, mutta painaa hitosti enemmän ja paino on lisäksi aika korkealla. Mä olen vähän sitä mieltä että painon vuoksi ajaisin hiekkatietkin mieluummin SV:llä.
Makuasioista varmasti kysymys, mutta että noin 25 vuotta tuotannossa pienin muutoksin oleva katuenduro olisi huono tai huonompi ajaa soralla verrattuna "katupyörään" on aika persoonallinen näkemys.

Väittäisin että toinen arvioista on objektivinen, toinen subjektiivinen. Lukija päättäköön kumpi on kumpi

660 Tridentti on sitten todella "pieni" peli mitoitukseltaan, jos kuskilla on mittaa edes yli 170 "lippa pystyssä".

990 SMT saattaisi olla paras "yleiskone".
Varsinkin säätämällä rengastusta hieman sen enimmän ajosuoritteen suuntaan.

Itse asiassa, jos ei mennä ihan poluille/ metsäautoteille, vaan pysytään "hiekkateillä", ihan normikin peruspyörä siirtyy aivan uuteen ulottuvuuteen
jo pelkästään karkeammalla rengastuksella.

Ehkä se 2010--> Street Triple olisi hieman pitemmän päälle paras kompromissi.
Hieno peli, varsinkin RS, noissa vanhemmissakin malleissa.

Back