• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Moottoripyörä varastettu ja löydetty vandalisoituna. Mitä nyt?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja HengaHox
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Heksa sanoi:
Paljos säästät vuositasolla?

Riippuu paljonko sattuu ja tapahtuu.

Itsellä ollut 48 vuotta koko ajan auto/moottoripyörä, useimmiten molemmat, ja kaikki pelkällä liikennevakuutuksella. Kertaakaan en ole vakuutusta kaivannut. Säästön voi varmaan laskea yhtiöiden hinnastoista.

Mökin kotivakuutusta maksanut 30 vuotta, ainoan kerran kun olisi tarvinnut, jäi kaatuneen puun aiheuttamat vahingot alle omavastuun.

Vakuutusyhtiöt on varmaan parhaiten omistajilleen ilmaista rahaa tuottavia yrityksiä vapaaehtoisten vakuutusten osalta, ja jos katteet uhkaa pudota muutaman naarmuuntuneen kypärän ansiosta, on helppo korottaa hintoja. Maksajia kun löytyy.

Itse säästäisin osakaskon pois jättämällä käytetyn moottoripyörän hinnan tuossa 48 vuodessa. Todellisuudessa olen vakuutusmaksuissa edelleen voitolla kun pari kertaa on tarvinnut pyytää hinausauto tuomaan pyörä kotiin. Kerran hain kansipahvin palamisen vuoksi lainapakulla 500 km päästä Oulusta, jolloin korvattiin matkakulut ja hommasta ei aiheutunut mulle kuluja.
Varkauksia ei oo onneksi vielä kohdalle osunut, mutta pyörä tulee jätettyä joskus pariksikin viikoksi keskelle ei mitään kun itse poistuu rinkka selässä metsään ja ihan siitä mielenrauhasta makselee sen reilun satasen vuodessa mielellään. Talous ei oikein kestäisi kymppitonnin menetystä eikä ne pienemmätkään hyvältä tunnu.

Mulla oli ZRX:ssä vain liikennevakuutus. Kunnes jostain syystä tuli mieleen että jos kuitenkin osakasko, mitäs maksaa ? Ai 50,- vuodessa ? No otetaan.

Pari viikkoa myöhemmin ZRX varastettiin. Löytyihän se myöhemmin, jokseenkin kolhittuna -> lunariin.

Aikalailla kyllä kannattava osakasko...

Back