• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Moottoripyörä + Vaimo / Mies

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja moukku
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ei ole tullu mitään sanomista pyöristä, ainut että nyt tuli tämän ajokauden alkuun ehdoksi se että henkivakuutus pitää hankkia, sen hankin ja taas
062802moto_prv.gif

Tottakai se vakuutus on hyvä olla ettei vaimo jää lasten kanssa "tyhjänpäälle" jos kalma korjaa...
ghostface.gif

Hapsu on harvinaisen oikeassa.

Moni nuori/nuorehko (velkainen) ihminen harvemmin tulee ajatelleeksi poismenoa. Useimmitenhan on niin, että nuorena otetaan riskiä taloudessa, av(i)oliitossa, lapsissa, pidetään kiinni harrastuksista jne.

Silti tulevaisuutta rakennetaan aineellisesti, investoimalla mm. asumiseen ja muihin elämän välttämättömyyksiin. Moni ei ymmärrä, että "HYVINVOINTI"valtion "tukiverkosto" on rakennettu minimitoimeentulon mukaan. Kysykääpäs piruuttanne KELA:lta kuinka paljon saatte korvauksia jos vammaudutte?

Rehellinen vakuutusmyyjä saa tasan varmaan ottamaan melko kattavan henkivakuutuksen yhteiskunnan normiturvan esittelyn jälkeen.

Eipä tuo mp:n hankkiminen mikään ongelma ollut. Muija ilmoitti vaan, että niin kauan kuin ollaan yhdessä, niin mulle ei tule mp:tä. Nyt mulla on mp ja täytyy myöntää, että kerrankin exä oli oikeessa  
wink.gif

Meillä kaks ensimmäistä moottoripyörää ilmestyi koeajolle. Viikon päästä aloin ihmettelemään, miten pyörät on vielä koeajolla, jolloin kuulin, että semmoinen on perheeseen jo ostettu. Tietysti se ei tuntunut kovin hyvältä, koska ennenkin perheessämme oli isommista hankinnoista keskusteltu, eikä olisi tullut kuuloonkaan, että itse olisin sijoittanut saman verran rahaa omaan harrastukseeni.
Toisen pyörän kyytiin sitten lähdin itsekin ja nykyisin pyöräily on meille henkireikä, jolla irrottaudutaan arjesta. Täällä Savossa onneksi hyviä maisemia ja reittejä riittää, joten se ei todellakaan ole yksitoikkoista. Enemmän teemme matkoja yhdessä kuin mies yksin. Tosin nauttisin matkoista vielä enemmän, jos pysyisin hereillä. Eilen pihaan ilmaantui uusi pyörä, tosin tämän pyörän tulosta tiesin etukäteen.
033102bebe_1_prv.gif

Isäntä sai porkkanan tupakanpolton lopettamisesta ja päätti laittaa siitä säästämänsä rahat pyörään. Eipä siihen oikein ollut sanomista.... Pyöriä käytiin kokeilemassa niin, että takamatkustajallakin on mukava istua, eikä tarvitse istua polvet korvissa.
Pyörä tosin hankittiin melko pian tupakanpolton lopettamisen jälkeen, mutta se kuulemma lähtee heti, jos repeää...    
sport05.gif
smile_org.gif

Nuoruudessa (70-luvun alussa) intoilin moottoripyöristä, mutta vanhemmat ei siihen lupaa antaneet. Sen sijaan pääsin tappamaan vauhdinnälkäni Formula K -autoilla ("mikroautoilla") kun nillä ei menty yleisessä liikenteessä. No, kovaa nillä sen aikaisilla vaihdelaatikkomikroillakin mentiin...

Sitten tuli opiskeluajat, työt, perhe ja mopot unohtui, mutta ei kokonaan. Rakkaalle vaimolle aina välillä aloitin, että "tekis niin motskaria mieli". Juttu tapettiin alkuunsa kommenteilla : "Kasva jo aikuiseksi, iso mies" tai "lapset on liian pieniä jäädäkseen orvoiksi".

Sitten v. 2003 tapahtui ihme.
Itsellä oli taas mopokuume pahimmillaan keskellä kesää ja minä hullu kysyin eräältä liiketuttavaltani, että lainaisiko tämä mulle omaa K 1200 LT:ä pikku puolipäiväreissua varten. Onnistuin palauttamaan pyörän kaatamatta sitä ja totesin itselleni, että tällaisenhan minä tarvitsen itselleni. Kun illalla sitten paljastin vaimolle koeajeluni ja olin kovasti täpinöissäni ja touhusin. että "tommoisen minä haluan" niin yllätyin kun odottamani keskustelun tappamisen sijaan hän sanoikin, että "ei nyt ainakaan tänä kesänä". Haa, "ei TÄNÄ kesänä"...eli josko jonain muuna kesänä sitten...?
Jatkoin varovaista pehmittelyäni pitkin syksyä ja aistin rintamalinjojen antavan pikku hiljaa periksi ja sitten tuli MP- messut v. 2004 alussa, jonne olin jo hyvissä ajoin ilmoittanut meneväni.
Kysyin siellä tarjousta uudesta LoTjasta ja kun sitten soitin sieltä vaimolle, että nyt näyttää siltä, että mopo tule taloon, niin yllätys oli suuri kun hän sanoi, että "tee ihan niin kuin haluat". (Ja sävy oli ihan oikeasti ystävällinen eikä mitenkään harmistunut tai turhautunut).
Voihan hitto, tuumasin ja suostuin tohkeissani jopa kotoiseen kaupankäyntiin , joka oli tuon mopohankinnan ehtona. "Lähdet kanssani lavatanssikursseille" kuului komento ja minähän olisin vaikka kiivennyt takaperin puuhun! Harmi vaan, että jätin innoissani sopimatta aikarajan noille kursseille ja nyt ollaan jo viidettä talvea hiottu kävelyhumppaa, fuskua, jiveä ja ties mitä...
biggrin.gif

Jälkikäteen on puoliso kertonut heltyneensä sen johdosta koska näki, miten paljon iloa tuohon mopoon suostuminen meikäläiselle tuotti ja kyllähän noita lavatanssejakin on toisaalta hydyllistä tämmöisen kaksi vasenta jalkaa omaavan treenata vähän enemmänkin...
tounge.gif

Vaimokultakin tulee kyytiin - jos ei nyt ihan samalla innolla kuin itse - mutta kuitenkin.
smile_org.gif
Keski-Euroopassa on käyty muutamaan kertaan ja tulevana kesänä mennään taas ja palatessa koukataan Tanskan ja Norjan kautta. Olen jopa joskus usuttanut hänelle omaakin mopoa, mutta se kynnys on liian korkea, joten turha on sitä jatkaa. Minulle riittää, että aina joskus yhdessä ajellessamme kuuluu kypäräpuhelimesta, että "kyllä tää ihan mukavaa on!"

Suurimman hatunnoston puolisoni ansaitsee kylläkin siitä, että päästi ukkonsa toteuttamaan yhden sortin Easy Rider -reissun Amerikan halki v 2006. Ja vielä uudelleen tulevana syksynä...
bowdown.gif

t. pozo

062802moto_prv.gif

Minä kun mietin mopon ostamista ni ei vaimo ollut milläänsäkkään, totesi vain että jos perkele customin ilkeät ostaa ni ei oo sisälle tulemista
smile_org.gif
Ei vissiin diggaa niistä kauheesti
smile_org.gif

2007 - keväällä, emäntä käski, notta menes nyt ostamaan se motskari itelles!

Jaa, että millä rahalla? Kysyin.

No soita pankkiin. Käski muori.

"Haloo haloo. Pankintäti puhelimessa."

"No Masa tässä moro. Hirvee motskarikuume ja rahaa ei löydy. Tarttis 8k€ peleihin ja vehkeisiin. Takaajia ei tieteskään löydy ja huntin voisin kuukaudessa maksella takaisin."

"No katellaan ja mä palaan asiaan sitten parin päivän päästä."

"Ok."

"Haloo haloo. Masa puhelimessa."

"No pankintäti täällä. Tuus hakee rahas."

"Mulla on varmaan vaikkua korvassa. Ihan kuin olisit sanonu, notta voin hakea sulta motskarirahat?"

"Hop hop. Tänne nyt hakemaan hillot."

"No tullaan tullaan.."

Että näin Vihdissä..

Saahan nähdä, tuleeko tästä v&%¤:jakaan, kun näyttää menevän soutamiseksi ja huopaamiseksi. Alkaa #¤%&:aa ihan kiitettävästi ja tulee mietittyä, että minkä helvetin takia 40-vuotiaan pitäisi tällaisesta edes keskutella vaimon kanssa, koska pyörä ei näytä sitä kiinnostavan. No, raha-asiat kai emäntää lähinnä huolettaa, mutta molemmat ollaan töissä, joten eipä tässä niin hätää ole ja jos liian tiukalle vetää, niin saa kai sen mopon myytyäkin.

Eipä tuota oikeastaan ole tarvinnut naimisissaoloaikana kunnolla riidelläkään. Nyt tuntuu vaan sille, että pyörä täytyy saada ja minä olen huono neuvottelemaan
sad_orig.gif

Parin oluen jälkeen täytyy avautua
withstupid.gif

Vittu kun vituttaa
Ei sun tarvitse kenenkään kanssa neuvotella omien rahojesi käytöstä. Mummo vaihtoon jos elämä menee vaikeaksi! Ja osta se pyörä!
Minkälaisia lampaita nämä "miehet" ovat, jos antavat naisen/kumppanin sanella heille mihin he omat rahansa laittavat?
nixweiss.gif
Mitä helvettiä se millekään naiselle/miehelle kuuluu? Kyllä menee elämä vaikeaksi! Ottakaa nyt jumalaut elämä omaan käteen (muutenkin kuin kusella käydessä) ja ottakaa itse vastuu tekemisistänne! Oikein vituttaa kattella tuollaista nöyristelyä! Prkl vaihtakaa kumppania jos menee liian vaikeaksi!
crazy.gif

Ei sun tarvitse kenenkään kanssa neuvotella omien rahojesi käytöstä. Mummo vaihtoon jos elämä menee vaikeaksi! Ja osta se pyörä!
Minkälaisia lampaita nämä "miehet" ovat, jos antavat naisen/kumppanin sanella heille mihin he omat rahansa laittavat?  
nixweiss.gif
Mitä helvettiä se millekään naiselle/miehelle kuuluu? Kyllä menee elämä vaikeaksi! Ottakaa nyt jumalaut elämä omaan käteen (muutenkin kuin kusella käydessä) ja ottakaa itse vastuu tekemisistänne! Oikein vituttaa kattella tuollaista nöyristelyä! Prkl vaihtakaa kumppania jos menee liian vaikeaksi!  
crazy.gif
Kas! Kiitos neuvosta. Otan siis (toisen) eron ja alan maksaa paria elatusmaksua lisää yhden entisen lisäksi ja tämä moottoripyörän vuoksi?

Siitä voin toki olla samaa mieltä, että jos minun pyörän osto ei vaikuttaisi muun perheen talouteen millään tavalla, niin eipä tätä tarvitsisi miettiäkään. Sattuu kuitenkin olemaan muitakin menoja, joista suuren osan maksan minä. IMHO, mies pitää ensin huolen omistaan ja muu - kuten nyt vaikkapa mopo - tulee sitten.

Omahan on ongelmani ja mopokuumeeni, eli unohtakaa koko juttu.

nixweiss.gif
crazy.gif
Kas! Kiitos neuvosta. Otan siis (toisen) eron ja alan maksaa paria elatusmaksua lisää yhden entisen lisäksi ja tämä moottoripyörän vuoksi?

Siitä voin toki olla samaa mieltä, että jos minun pyörän osto ei vaikuttaisi muun perheen talouteen millään tavalla, niin eipä tätä tarvitsisi miettiäkään. Sattuu kuitenkin olemaan muitakin menoja, joista suuren osan maksan minä. IMHO, mies pitää ensin huolen omistaan ja muu - kuten nyt vaikkapa mopo - tulee sitten.

Niin, noita tosimiehiäkin vissiin on, jotka panee vaimon (ja lapset) pihalle yhden mopottimen takia.  
omg.gif
No...elämänarvonsa kullakin.

Jos et kumminkaan aio noin radikaalia temppua tehdä, niin suosittelen omiin kokemuksiini perustuen sellaista hiljaista "väsyttämistä" ja vaikka pikku kaupankäyntiä. Oma projekti kesti kyllä yli viisitoista vuotta, mutta hyvinpä tuohon mopoiluun on vieläkin kerinnyt.
Monet miehet vaihtaa vaimoa tai ostavat moottoripyörän lähestyessään viittäkymppiä. Moottoripyörän osto tulee kyllä huomattavasti halvemmaksi...
tounge.gif

t. pozo

062802moto_prv.gif

Joo... vielä on sevverran adrenaliinia, että: Mä ajattelen asioista niin, että kumpikin osapuoli käy töissä ja kummallakin on omat pankkitilit ja talouselämä. Omat kotkotukset hoidetaan toista osapuolta häiritsemättä. Yhteiset talousasiat hoidetaan fifty-fifty periaatteella! SUURIN viisaus on tietysti valita (tämä ON valintakysymys!) sellainen kumppani, joka miellyttää enempi kuin ärsyttää tai häiritsee omaa elämää! Jos on tullut tehtyä vääriä valintoja, niin sitten suoritetaan ns. "korjausliike"!  
wink.gif
Ainakaan minä en kestäisi arkea ilman harrastuksia. Niiden eteen voi joskus joutua tekemään todella suuriakin uhrauksia! Enkä tarkoita pelkästään taloudellisia uhrauksia!
buttrock.gif
Ihmisellä on oikeus olla pikkasen itsekäskin. Missä se raja sitten kulkeekin, on jokaisen oma asia!  
wink.gif

tuskin kukaan on pihalle pistänyt siippaansa mopontakia, ei edes tosimies/nainen mutta jos se ei siinä omasta halustaan pysy ni mitä sellasella tekee?

jos toisen harrastus nousee kynnyskysymykseksi ni paljon on asioita viturallaan. eräänlaista perheväkivaltaa.

saattaa kummiski olla parempi taivasalla ku helkkarin raskaan tossunalla.

tuskin kukaan on pihalle pistänyt siippaansa mopontakia, ei edes tosimies/nainen mutta jos se ei siinä omasta halustaan pysy ni mitä sellasella tekee?

jos toisen harrastus nousee kynnyskysymykseksi ni paljon on asioita viturallaan. eräänlaista perheväkivaltaa.

No Tupperi tän sanoiksi virkki! Sillee niiku suaraselekääne pohojalaane vaa osaa ja pystyy!
smile_org.gif

No Tupperi tän sanoiksi virkki! Sillee niiku suaraselekääne pohojalaane vaa osaa ja pystyy!  
smile_org.gif
kax jokka puoltaa saha ja ttuttu
tounge.gif

buttrock.gif
bowdown.gif

Ostin ittelleni yhtenä keväänä moottoripyörän. Ukko silmät kiiluen ja kuolaten vannoi, että hän ei kyllä meinaa pyörää laittaa. Vermekaupassa sillä oli puku päällä ennen ku itse ehdin päivää sanoa.. Syksyllä sillä oli oma prätkä. Vähän isompi, tietysti! Että silleen meillä...

nixweiss.gif
crazy.gif

Tervepä terve kokeile ensin vaikka minun pyörällä ja voi niitä pyöriä koeajaa tai vuokrata
idea3.gif
PERHE ENSIN "lapset ovat vain hetken kotona" toisilla sen huomaaminen tapahtuu sitten kun lapset on 16v ja yli.
bowdown.gif

nixweiss.gif
crazy.gif

Tervepä terve kokeile ensin vaikka minun pyörällä ja voi niitä pyöriä koeajaa tai vuokrata  
idea3.gif
PERHE ENSIN "lapset ovat vain hetken kotona" toisilla sen huomaaminen tapahtuu sitten kun lapset on 16v ja yli.  
bowdown.gif
Mistään sovinismista tai feminismistä puhumatta, mutta meillä ei palkojen suhteen ole tasa-arvo käynyt... En tätä asiaa heitä siksi jotta olisi katkeruutta, mutta se on tosiasia.

Muutamien hennereitten kanssa käynyt ulkona ja hauska seurata miten kukin suhtautuu rahaan
biggrin.gif

Onneksi ei ole viimeiset myntit pelissä missään suhteessa
baaa.gif

nixweiss.gif
crazy.gif

idea3.gif
bowdown.gif
Miten perhe estää harrastuksen?
nixweiss.gif
Se on pelkkä asenne- ja järjestelykysymys, mutta jos sitä ei osaa järjestellä, niin.....?

Back