• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Moottoripyörä onnettomuudessa Rovaniemellä 29.8.11

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja bug85
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

bug85

Zetoristi
Kaveri kertoi eilen, että Rovaniemellä oli eilen sattunut moottoripyörä (ilmeisesti Z750) onnettomuus. Jälki oli ollut aika pahaa: auton keula sisässä 30-40 senttiä ja tuulilasi sisässä. Kuitenkaan tietoa ei löydy mistään miten on käynyt, joten tietääkö kukaan tapauksesta tarkemmin?

Paikka

Itse tulee aina pysähtyessä vilkuiltua peiliin miten se perässä tuleva tilanteeseen suhtautuu (eli, pitääkö itse poistua sivuun ja nopeasti).

Tässäkin onnettomuudessa varmasti tietyt org:in vääntäjät saavat syylliseksi moottoripyöräilijän?
nixweiss.gif

Tässäkin onnettomuudessa varmasti tietyt org:in vääntäjät saavat syylliseksi moottoripyöräilijän?  
nixweiss.gif
Tottakai
smile_org.gif
Itse aikoinaan jouduin autolla liikennevaloissa peräänajon uhriksi, tuolloin toinen paikalle tulleista poliiseista oli valmis syyttämään minua liian myöhäisestä jarrutuksesta, hänen mielestään olisi pitänyt mennä päin vanhoja keltaisia!
Peräänajaja sentään myönsi suosiolla, oli juuri jarrutuksen alkaessa vaihtanut kaistaa minun perääni, kuvitellen ehtivänsä vielä jonon ohi päin punaisia.

Onneksi ei lähtenyt henki. Jälki oli kyllä ollut sen näköistä, että oltiin varmoja, että kynttilöitä saa taas sytytellä.

tuolloin toinen paikalle tulleista poliiseista oli valmis syyttämään minua liian myöhäisestä jarrutuksesta, hänen mielestään olisi pitänyt mennä päin vanhoja keltaisia!
Meillä päin sanottua..Vanhat vihreät = keltaiset, niin onko vanhat keltaiset = punaiset ja poliisin mielestä sinun olisi pitänyt mennä päin punaisia vai...ko..?

Noi on tosi ikäviä tuommoset. Paikallaan ollessa on hankala päästä alta pois.

Yllättävää tuossa on se että auton kuskilta otettiin ajo-oikeus pois.
En muista milloin pelkästään kolaroinnista olis tuommosta tullu.

Toivotaan et motoristi selviää ilman pysyvää haittaa.

Edit - Tuo on muuten tosi vaarallinen tapa tuo mikä on ainakin Oulussa yleistynyt - lähdetään hitaasti valoista mut sit viimeiset 3-4 menee keltaisilla ja punaisilla, eilen näin törkeimmän pitkään aikaan. Valot sytty mulle just vihreeksi kun viimeinen tuli risteysalueelle.

Historiallinen tapaus kieltämättä:

Auton 61-vuotiasta mieskuljettajaa epäillään törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta. Poliisi määräsi autoilijan väliaikaiseen ajokieltoon.

Tuo on muuten tosi vaarallinen tapa tuo mikä on ainakin Oulussa yleistynyt - lähdetään hitaasti valoista mut sit viimeiset 3-4 menee keltaisilla ja punaisilla, eilen näin törkeimmän pitkään aikaan. Valot sytty mulle just vihreeksi kun viimeinen tuli risteysalueelle.
Eiköhän tuo ole jokapäiväistä muuallakin niinkun toinen ääripääkin eli heti kun keltaiset vaihtuu vedetään lähes paniikkijarrutus. Kaikkia mielyttävä ja turvallinen kultainen keskitie on usein hukassa näissä ajohommissa...

Kaveri kertoi eilen, että Rovaniemellä oli eilen sattunut moottoripyörä (ilmeisesti Z750) onnettomuus. Jälki oli ollut aika pahaa: auton keula sisässä 30-40 senttiä ja tuulilasi sisässä. Kuitenkaan tietoa ei löydy mistään miten on käynyt, joten tietääkö kukaan tapauksesta tarkemmin?

Musta kawa siellä tien pientareella illalla pötkötti. Kauhea tuuri kyllä käyny ku ambulanssi samassa jonossa ja heti paikalla.

Toivottavasti selviää!

Ja näin paikkakuntalaisena kohta kymmenen vuotta olleena voin sanoa syvällä rintaäänellä, että risteyskäyttäyminen on täysin tuntematon termi täällä, niin myös virkavallalle.
mad.gif

Ja näin paikkakuntalaisena kohta kymmenen vuotta olleena voin sanoa syvällä rintaäänellä, että risteyskäyttäyminen on täysin tuntematon termi täällä, niin myös virkavallalle.  
mad.gif
Kyllä se taitaa olla joka paikassa sama juttu. Voisi melkein sanoa että päivittäin tapahtuu sitä että kun jossain ajellee ja näkee jo pitkältä kun keltainen syttyy ja alkaa pikkuhiljaa himmailemaan niin eikös pari autoa vielä takaa lisää vauhtia ja ohi punaisilla jos on rinnakkaisia kaistoja.

On jopa omalle kohdalle sattunut sellaisiakin melko usein että itse on ehtinyt jo pysähtymään valoihin kun takaa viereistä kaistaa porhalletaan vielä ohi oikein ryhmässä punaisia päin (tai sitten suojatien).

Edit - Tuo on muuten tosi vaarallinen tapa tuo mikä on ainakin Oulussa yleistynyt - lähdetään hitaasti valoista mut sit viimeiset 3-4 menee keltaisilla ja punaisilla, eilen näin törkeimmän pitkään aikaan. Valot sytty mulle just vihreeksi kun viimeinen tuli risteysalueelle.
Ja toinen vaarallinen tapa Suomessa on valojen vaihtuessa kiihdyttää vaikka opetusmielessä päälle jos joku mattimyöhäinen on vielä risteysalueella. Monesti valot on ohjelmoitu ruuhka ajaksi liian nopealle niin ettei tiytystä suunnasta ehdi kuin pari autoa kerrallaan. niistä muista suunnista tulee vain muutama auto ja yhdessä suunnassa on satojen metrien jono.

Miksei muuten Suomessa oteta samanlaisia systeemejä käyttöön kuin esim. meitä sivistyneemmässä maassa Venäjällä; sekuntinäyttö joka rehellisesti kertoo ehditkö vielä valoista vai et. Esim. pietarissa ei sitten kannata kokeilla ns. vanhoja vihreitä kun ns. yhteinen punainen on noin sekunti. Helvetin hyvä systeemi kun kauempaa lähestyessä näet suoraan kannattaako jo alkaa himmailee vai ehditkö vielä vihreillä. Suomessa kiihdytetään varmuuden vuoksi ja sitten keltaisten syttyessä vetästäänkin lukkojarrut miettimättä perässätulijoita.

Miksei muuten Suomessa oteta samanlaisia systeemejä käyttöön kuin esim. meitä sivistyneemmässä maassa Venäjällä; sekuntinäyttö joka rehellisesti kertoo ehditkö vielä valoista vai et. Esim. pietarissa ei sitten kannata kokeilla ns. vanhoja vihreitä kun ns. yhteinen punainen on noin sekunti. Helvetin hyvä systeemi kun kauempaa lähestyessä näet suoraan kannattaako jo alkaa himmailee vai ehditkö vielä vihreillä. Suomessa kiihdytetään varmuuden vuoksi ja sitten keltaisten syttyessä vetästäänkin lukkojarrut miettimättä perässätulijoita.
Toi vois olla ihna hyvä - tosin suomalainen autoilija koettas ehtiä enne kuin menee nollaan..

Nykykalustolla tai ainakin suht pienellä investoinnilla sais vaikka sen mikä on jalankulkijoille- Vilkkuva vihree.

Vihree alkas vilkkua vaikka 1-2 sek ennen kuin keltainen syttyy.
Sit keltaista vois vaikka vähän lyhentää.

Antas vähän varotusta et kannattaako yrittää vai ei.
Ja antas takana tuleville varoituksen et edellä menevä voi päättää pysähtyä keltasille.

Joo Oululaista osaamista.vihreistä kerkeää pari autoa kerralla,kun käsijarrua aletaan löysäileen ja ykköstä etsimään vasta edessä olevan auton mentyä
idea3.gif

Ja kaikissa tuntuu olevan koukkauksista päätellen pitkä kärry perässä.

Joo Oululaista osaamista.vihreistä kerkeää pari autoa kerralla,kun käsijarrua aletaan löysäileen ja ykköstä etsimään vasta edessä olevan auton mentyä  
idea3.gif

Ja kaikissa tuntuu olevan koukkauksista päätellen pitkä kärry perässä.
Kyllä. Täällä Oulussa voi päästä hengestään jos lähtee ripeästi. Tulee meinaan risteävää liikennettä vielä tovi päin punaisia. Ja mitä enemmän päin punaista, sitä kovempaa tullaan tottakai että keretään.

Miksei muuten Suomessa oteta samanlaisia systeemejä käyttöön kuin esim. meitä sivistyneemmässä maassa Venäjällä
Itse taas ehdottaisin, että Suomessa otettaisiin käyttöön liikenteen toimintamallit suoraan meitä sivistyneemmistä Intiasta tai Indonesiasta. Molemmissa maissa on muistaakseni myös noita erinomaisia laskureita käytössä valotolppien yhteydessä. Ja hyvinhän se homma sielläkin toimii
tounge.gif

Miksei muuten Suomessa oteta samanlaisia systeemejä käyttöön kuin esim. meitä sivistyneemmässä maassa Venäjällä
Itse taas ehdottaisin, että Suomessa otettaisiin käyttöön liikenteen toimintamallit suoraan meitä sivistyneemmistä Intiasta tai Indonesiasta. Molemmissa maissa on muistaakseni myös noita erinomaisia laskureita käytössä valotolppien yhteydessä. Ja hyvinhän se homma sielläkin toimii  
tounge.gif
Intialaista liikennettä.

Tuolla kun on nyt ollut tiivistä vääntöä siitä meluratsiasta ja ylipäätään katsastuksista.....

Lainaus tuosta lapinkansan artikkelista, siis kommentti osiosta:)*
"Mitsubishi Galant 4D, katsastettu 12.05.2009, seuraava katsastus 03.01 - 03.05.2010. Määräaikaiskatsastus suorittamatta. Lopullinen poisto".
Näin kertoo ARK:n palvelu / 16400. Jos tuo oli juuri tuolle onnettomuusautolle pätevä tieto, ihmettelen entistäkin enemmän, miksei kilpiä poistettu heti onnettomuuden tapahduttua.
Olikohan jarruja lainkaan?
Voi olla tietty niinkin, että katsoin rekisterinumeron väärin, kun piti seurata liikennettäkin.Mm. niitä rekkoja ja moottoripyöräkaahareita. Merkki kuiten täsmää. Ja syntymävuosikin.

tämmöstä tälläkertaa
-k-
singledero.gif

Back