• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Moottoripyörä hakusessa, osa 2

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kartsa-hel
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Moottoripyörä hakusessa, osa 2

No niin. Nyt on siis "Moottoripyörä hakusessa - osa 2" :-) . Eli laitoin maaliskuussa 2015 tälle sivustolle ilmoituksen http://www.moottoripyora.org/keskus...-kevyt-peruspyörä-ilman-hienoa-elektroniikkaa , johon sainkin paljon vastauksia - kiitos kaikille! Kuten ketjussa kerroin, niin ostin kesälomani ensimmäisenä päivän Skyteam Monkey 125 -moottoripyörän. Pyörän valintaan vaikuttivat lähinnä kaksi seikkaa:
1. Pyörä täytti asettamani speksit.
2. Pyörä oli halpa. :-) Tämä oli itse asiassa aika tärkeä kriteeri. Minulla oli mopo (Honda Monkey) 15-vuotiaana. Sen jälkeen en ollut ajanut kaksipyöräisellä 35 vuoteen. En ollut varma, pitäisinkö moottoripyöräilystä. Ajattelin, että olisi tyhmää ostaa kallis pyörä ja sitten viiden kilometrin jälkeen tajuta, että moottoripyöräily ei olekaan "minun juttuni". No, nyt olen ajellut Skyteam Monkey 125:lla kolmessa kuukaudessa 900 kilometriä - mitä mieltä olen moottoripyöräilystä? Käsittämätön vapauden tunne. :-) Uskomaton fiilis ajaa mutkaista pikkutietä ja tuntea pyörän liike maantiellä.

Mutta. Nyt kun olen kolme kuukautta ajellut pienellä pyörällä, niin tajuan, että taidan luopua osasta aikaisemmista spekseistä ja etsiä sen oikean pyörän. Jonkin pyörän, johon kiintyy ja josta haluaa pitää hyvää huolta.

Nyt on talvi aikaa rauhassa miettiä, millaisen pyörän haluaa. Ajattelin ensin, että ostaisin n. 250-350 cc katuenduron, koska sellainen olisi kätevä pikkuteillä ja sillä voisi tarvittaessa ajaa liikenteen mukana myös isommilla teillä. Ja katuendurolla voisi ajaa myös talvella 3 km työmatkan lähiökatuja töihin. Mutta nyt kun olen asiaa miettinyt, niin voisin itse asiassa pitää tuon Skyteam Monkey 125 "talvipyöränä", sehän on kevyt, matala ja saa nopeasti jalat sivulle, jos pyörä alkaa liukua. Nyt tulevana talvena saa nähdä, miten sillä pärjää talvella. Eli voisin luopua tuosta talvi-ajettavuudesta, jolloin pyörän ei tarvitsisi olla enduro-tyyppinen. Jolloin voisi miettiä jotain kaunista custom-tyyppistä pyörää.

Olen kesän ajellut Helsingin, Vantaan ja Espoon pikkukatuja ja aina kun olen nähnyt kauniin custom-pyörän, niin olen jäänyt katsomaan sitä kadun varteen. Sitten spekseihin. Otan mukaan alkuperäisistä spekseistä jotain, muutan jotain ja otan jotain muuta lisää. Tässä uudet speksit:
1. Pienehkö Custom-pyörä. Pyörä saisi olla noin 250 - 500 cc. Minulla ei ole tarvetta ajella sillä keski-Euroopassa, joten mitään 1000 cc pyörää en tarvitse. Mutta pyörällä pitäisi satunnaisesti olla miellyttävä ajaa Kehä-teillä, Tuusulanväylällä yms. teillä liikenteen mukana 80-100 km/h. Toisaalta pyörällä enimmäkseen tullaan ajamaan lähiökatuja, joten sen pääasiassa pitäisi olla miellyttävä ajaa 40-60 km/h katuja pitkin. Näillä spekseillä pyörä saisi olla mahdollisimman pieni ja kevyt.
2. Luotettava ja yksinkertainen. Kuten alkuperäisissä spekseissä sanoin: " Moottoripyörän pitäisi olla mahdollisimman yksinkertainen, niin että siihen voisi mahdollisimman paljon tehdä itse korjauksia/huoltoja. Moottoripyörän siis ei tarvitse olla mitenkään moderni ja hieno, kiihtyä hyvin tai kulkea nopeasti, pääasia että on luotettava. Eli mitä yksinkertaisempi, sen parempi (mitä vähemmän esim. monimutkaista ja helposti vikaantuvaa eloktroniikkaa, sen parempi). Olisi hyvä, jos moottoripyörään saisi helposti ja edullisesti standardiosia huoltoja varten.". Tässä mielessä pyörä saisi olla vanhakin, esim. jopa 80-luvulta, kunhan se olisi hyvässä kunnossa. Toki uudempikin käy, kunhan siinä ei ole monimutkaista tekniikkaa/elektroniikkaa.
3. Pyörän pitäisi olla ollut omana aikanaan kohtalaisen yleinen pyörä, jolloin siihen löytäisi helposti erilaisia korjausoppaita ja varaosia. Tarkoitus olisi "rakastua" pyörään ja opetella pitämään siitä hyvää huolta, eli itse oppia huoltamaan ja korjaamaan sitä (ainakin niiltä osin, mitä järjellisesti voi itse tehdä).
4. Pyörä ei saisi olla ihan mikään tolkuton "apina-kiikku", vaan voisi istua kohtalaisen normaalissa pystyasennossa, mutta kuitenkin custom-fiiliksellä (eli ei mitään sellaista, jossa lähes maataan ja jalat edessä). Pyörän pitäisi olla kohtalaisen helppo ajettava.
5. Pyörä saisi olla myös esineenä "kaunis". Musta.
En tiedä, osaisiko joku kertoa, löytyykö näillä spekseillä ylipäätään jotain pyörää. Kokeilin katsoa netistä hakusanoilla "small custom motorcycle", ja jotain tällaisia tuli vastaan:
- Harley Davidson Street 500 cc. Kaunis, hyvä ajoasento, mutta liian kallis ja ehkä vähän liian iso.
- Yamaha XV 250 Virago. Kohtalaisen pieni (137kg). Onkohan yksinkertainen ja helppo opetella itse korjaamaan?
- Honda Rebel 250. Moottori kuulemma on "bulletproof" :-). Mikäköhän olisi maksimikilometrimäärä, että tällaisen vielä ostaisi niin, että sillä voisi ajaa n. 50.000km ilman suurta moottoriremonttia? 150kg ja 210cm.

Moto Guzzi Nevada 750
Honda VT 600 Shadow‎
Yamaha 535 virago

Kuutiotilavuus ei satu kysyjän raameihin, mutta silti suosittelisin keskiluokkaa pikkuluokan sijaan.

Ykinkertaisia, kestäviä, helppoja huoltaa ja varaosia on maailma pullollaan.

Ihanaa kun on noin erilainen lähestymistapa. Skaitiimiin vaa kunnon nastat talveks ja ohuet öljyt niin vois olla hyvä tollaseen mikroajoon.

Mä nyt vähän heitän vettä kiukaalle, mutta kyllä mä väittäisin että joku 2008+ moottoripyörä vois olla kyllä luotettavampi kuin joku "80-luvun" mekaaninen konstruktio jossa "magneetto tuottaa virtaa". Jos pyörällä ikää se 20-vuotta niin kyllä siitä alkaa sitä sun tätä mekaanista osaa hajoamaan. Kyllä se suhteellisen uusi pyörä se kaikkein huolettomin on, eikä se öljynvaihtokaan mitään rakettitiedettä ole vaikka pyörä olisi vuosimallia 2015. Ei nämä uudet moottoripyörät mitään älypuhelimia ole, siis löytyy ihan uuttakin pyörää missä ylimääräistä elektroniikka ei ole juuri ollenkaan. Matka, trippi, nopeus, kierros ja bensamittari, thats it. ECU löytyy, kyllä, mutta harvemmin hajoaa. Jos sanotaan että joku 250cc 4-tahtinen moottori toissavuosikymmenen takaa on "bulletproof", niin ei ole kyllä montaa pyörää ihan heti mielessä mistä sen moottorin kestävyyttä joutuu oikeesti pelkäämään. Kyllä nykyaikainenkin kone kestää, ja ruisku paljon huoltovapaampi kuin kaasari. Frendillä aikanaan oli pappatunturi, ja kyllä se sen kanssa oli enemmän tien poskessa kuin tien päällä.

Kiitos vastaajille tähän mennessä!
Joo, en epäile, etteikö uudet pyörät ole aivan kestäviä nykyään. Mutta jotenkin tuntuisi mukavalta omistaa jokin hieman vanhempi klassikko - luultavasti ostohinta on myös oleellisesti halvempi.
Miten olisi tämä: http://www.nettimoto.com/yamaha/xv/1885543 . Vm 1990, ajettu 55.000 km. Ajelisiko tuolla vielä toiset 50.000 km? Miten hyvin näiden moottorit yleensä kestää? Entä kuinka helppoa näitä on itse opetella huoltamaan? Kun käytin tuota Skyteam Monkey 125 1000 km huollossa, ja kyselin, millainen japsi-pyörä kannattaisi ostaa, jos haluaa itse opetella sitä huoltamaan. Mies sanoi, että älä osta sellaista, jonka moottorissa sylinterit eivät ole suorassa kulmassa palotilaan. Eli käsitin, että juuri tuollaista V-moottoria?

se mitä tarvitset on http://www.nettimoto.com/suzuki/ls/moottoripyora. tämä ei ole oman pelin kehumista, en ole tuollaisesta koskaan ottanut edes kylmiä tyyppejä mutta tuntuis istuvan speksehin

jos nimenomaisena vaatimuksena ei olis ollu custom, niin olisin saattanut ehdottaa jotain tämän tapaista: http://www.nettimoto.com/ktm/640/moottoripyora?id_engine_model=2240. perusteluna että customissa ajoasento ja ohjausgeometria sopivat parhaiten kuitenkin niille hiljaisille ja loiville maaseututeille. yleismallin enduro tai supermoto tuo selkeyttä myös kaupungissa liikkumiseen. tosin Dukessa ärhäkkyyttä mitä et hakenut mutta esimerkkinä

Kyllä se luotettavin peli on uuden ajan ruiskukoneella varustettu. Kakskytvuotta ja kaasaripeli, niin saa kyllä minun mielestä varautua jonkin sortin kaasarihuoltoon varsinkin jos pyörä on seisonut paljon. Letkut, tiivisteet, kalvot alkaa mennä. Kilometrien myötä taas pyöränlaakerit ja muut. Ohjauslaakerit ruostuu ja linkusto kuivuu. Kytkin alkaa oireilla. Jarrusylinterit kaipaa huollon, jarruletkut on mitä on, iskunvaimentimien öljyt on muisto vaan uusista ja keulasta korkkaa stefat. Welcome to the reality. Moottorit nyt yleensä kaikissa kestää. Ai niin ja vanhojen pyörien sähköingelmat. Just metsästin puuttuvaa sähköä kun rekkarikilven valo ja takavalo ei pala. Aikani mittailtuani ja ähkittyäni tosin havaittin kummankin polttimon palaneen. Hämäävää, saavat kytkentäkaavion mukaan samasta piuhasta virran, joten luulin liitinviaksi.

Hd:lta
http://www.nettimoto.com/harley-davidson/sportster/moottoripyora?page=2
Valinnanvaraa on tällä hetkellä älyttömästi ja ylläpito on helpommasta päästä.
Varaosaa löytyy helposti vuosimallista riippumatta ja ohjeita on helppo saada, kun on youtubet ja tehdasmanuaalit.
Ruiskut on hyviä, mutta kaasarilla löytyy hyvää kalustoa paljon halvemmalla ja helpommin.

Ja japseista unohda kaiken maailman 535:t ja 250:t.
Hondalta esim. vähintään joku VT tai VF niin kaupungilla on mukavaa ja maantiestä pääsee nauttimaan.

Kiitos kaikista kommenteista! Jokaisen mielipide on arvokas. Nyt kun on aikaa miettiä ensi kevääseen, niin on hyvä kuulla kaikenlaisia kommentteja.

Mitä mieltä muuten olette siitä, kannattaisiko pyörän sittenkin olla Enduro vai Custom? Lueskelin tätä artikkelia, jossa kerrottiin, että aloittelijan kannattaisi hankkia Custom, koska siinä tasapainopiste on alempana ja ajaminen olisi sen takia helpompaa:
http://www.chuckhawks.com/good_first_motorcycles.htm

Noilla spekseillä taitaisin kallistua ihan perinteiseen nakupyörään ilman sen kummempia krumeluureja. Pysty ajoasento, pärjää motarillakin ja kadulla.

Esimerkiksi 500 cb -honda, gs suzuki tai er-5 kawasaki. Pomminvarmoja, helppoja huoltaa ja osia löytyy.

Appiukkokokelas ajeli muutaman vuoden jollain japsikustomilla, mutta vaihtoi sen FJR:ään kun ei selkä kestänyt customin ajoasentoa.

... ja jurnutan vielä vähän siitä kellarista. :)
Miksi ihmeessä näiden pyörien pitää olla niin isoja? Olen nyt kolme kuukautta ajanut Skyteam Monkey 125:lla, ja sillä on pärjännyt kaupunkiajossa kaikkialla muualla, paitsi kehäteille ei viitsi mennä kuin korkeintaan ajaa liittymästä toiseen. Tietysti vähän isompi ja tehokkaampi pyörän pitäisi olla, että viitsisi vähän pidempiä siirtymiä tehdä kehäteillä, mutta kovin paljon isompi pyörän ei tarvitsisi olla, jotta saisin sen vielä raahattua huoltoja varten omaan kellariin.

Olen vähän etsinyt mahdollisimman lyhyttä ja kevyttä Custom-pyörää, tässä joitakin muistiinpanoja:
- Yamaha XV 250 Virago: 220 cm / 137 kg.
- Honda Rebel 250: 210 cm / 150 kg.
- Suzuki GZ250: 216 cm / 150 kg.
- Kawasaki EL 250: 235 cm / 170 kg.
Vertailun vuoksi:
- Skyteam Monkey 135 cm / 72 kg: helppo viedä kellariin.
- Solifer SFR 166 cm / 90 kg: pystyi viedä omatekoista ramppia alas kellariin, mutta 90-asteen mutkan kohdalla pyörää piti vähän veivata edestakaisin ennen kuin sen sai ovesta sisään.

Eli ongelmana on se, että minulla on rintamamiestalo, jossa edellinen omistaja on muurannut autotallin oven umpeen ja korvannut sen tavallisella kapealla ovella. Lisäksi autoramppi on poistettu ja talon viereen on tehty alas rappuset ovelle. Tein puusta pienen rampin, jota pitkin sain skootterin talutettua alas ja rampin lopussa ahtaan 90-asteen kulmasta skootterin sai siirrettyä kun sitä hieman veivasi. Pelkäänpä, etten edes tuota lyhintä pyörää (Honda Rebel: 210 cm) saisi veivattua siitä ahtaasta 90-asteen kulmasta sisälle. Tein 220 cm pitkän laudan ja simuloin sillä tuota kulmaa: Lauta menee siististi sisään, mutta ongelmana on pyörän leveys (erityisesti ohjaustanko). Miten noissa customeissa: onkohan niihin saatavissa ohjaustankoa, jonka saisi helposti "käännettyä alas"? Tavallaan olisi kiva ajatus, että voisi itse kellarissa lämpimässä puuhailla pyörän kanssa. Tai sitten pitää tehdä pieni suora ramppi oven eteen (ottaa muuria ja asfalttia pois - iso operaatio) tai tehdä pieni lämmin varasto pihalle, jossa pyörää voisi rempata. Tai sitten vain ostaa riittävän hyväkuntoinen pyörä ja viedä pyörä aina huoltoon johonkin korjaamoon. Ei saamari, kyllä jotenkin asia pitää ratkaista niin, että voi itse rempata pyörää - mielestäni yksi hauska puoli tässä on juuri se, että voi itse opetella huoltamaan/korjaamaan pyörää, ainakin perusasioita.

Onko tuota Honda Rebel 250 -pyörää lyhyempää Customia olemassa, johon vielä saisi ohjaustangon, jonka saisi väännettyä helposti "alas" (jolloin pyörästä tulilsi mahdollisimman kapea)?

kartsa-hel sanoi:
... ja jurnutan vielä vähän siitä kellarista. :)
Miksi ihmeessä näiden pyörien pitää olla niin isoja? Olen nyt kolme kuukautta ajanut Skyteam Monkey 125:lla, ja sillä on pärjännyt kaupunkiajossa kaikkialla muualla, paitsi kehäteille ei viitsi mennä kuin korkeintaan ajaa liittymästä toiseen. Tietysti vähän isompi ja tehokkaampi pyörän pitäisi olla, että viitsisi vähän pidempiä siirtymiä tehdä kehäteillä, mutta kovin paljon isompi pyörän ei tarvitsisi olla, jotta saisin sen vielä raahattua huoltoja varten omaan kellariin.

Olen vähän etsinyt mahdollisimman lyhyttä ja kevyttä Custom-pyörää, tässä joitakin muistiinpanoja:
- Yamaha XV 250 Virago: 220 cm / 137 kg.
- Honda Rebel 250: 210 cm / 150 kg.
- Suzuki GZ250: 216 cm / 150 kg.
- Kawasaki EL 250: 235 cm / 170 kg.
Vertailun vuoksi:
- Skyteam Monkey 135 cm / 72 kg: helppo viedä kellariin.
- Solifer SFR 166 cm / 90 kg: pystyi viedä omatekoista ramppia alas kellariin, mutta 90-asteen mutkan kohdalla pyörää piti vähän veivata edestakaisin ennen kuin sen sai ovesta sisään.

Eli ongelmana on se, että minulla on rintamamiestalo, jossa edellinen omistaja on muurannut autotallin oven umpeen ja korvannut sen tavallisella kapealla ovella. Lisäksi autoramppi on poistettu ja talon viereen on tehty alas rappuset ovelle. Tein puusta pienen rampin, jota pitkin sain skootterin talutettua alas ja rampin lopussa ahtaan 90-asteen kulmasta skootterin sai siirrettyä kun sitä hieman veivasi. Pelkäänpä, etten edes tuota lyhintä pyörää (Honda Rebel: 210 cm) saisi veivattua siitä ahtaasta 90-asteen kulmasta sisälle. Tein 220 cm pitkän laudan ja simuloin sillä tuota kulmaa: Lauta menee siististi sisään, mutta ongelmana on pyörän leveys (erityisesti ohjaustanko). Miten noissa customeissa: onkohan niihin saatavissa ohjaustankoa, jonka saisi helposti "käännettyä alas"? Tavallaan olisi kiva ajatus, että voisi itse kellarissa lämpimässä puuhailla pyörän kanssa. Tai sitten pitää tehdä pieni suora ramppi oven eteen (ottaa muuria ja asfalttia pois - iso operaatio) tai tehdä pieni lämmin varasto pihalle, jossa pyörää voisi rempata. Tai sitten vain ostaa riittävän hyväkuntoinen pyörä ja viedä pyörä aina huoltoon johonkin korjaamoon. Ei saamari, kyllä jotenkin asia pitää ratkaista niin, että voi itse rempata pyörää - mielestäni yksi hauska puoli tässä on juuri se, että voi itse opetella huoltamaan/korjaamaan pyörää, ainakin perusasioita.

Onko tuota Honda Rebel 250 -pyörää lyhyempää Customia olemassa, johon vielä saisi ohjaustangon, jonka saisi väännettyä helposti "alas" (jolloin pyörästä tulilsi mahdollisimman kapea)?

Ootko vilkaissut Honda MSX125, on varmaankin aika lähellä Skyteamia mutta pikkasen isommilla pyörillä saattais olla jopa kehällä ajettava. Ei ole tietenkään tuokaan muualle kuin kaupunkiin tarkoitettu, kun tehoa on vaatimattomasti ja pienikin taitaapi olla.
http://www.hondabikes.fi/mallisto/kevytmoottoripyorat-ja-mopot/msx125
pituus olis 176cm ja paino 102 kg
Ihan siis vain ajatuksena, saattais sopia kellariin.

Joo, eilen kun googletin hakusanoilla "small and light motorcycle", niin lueskelin arvioita tuosta MSX125 -pyörästä. Pituuden ja painon puolesta (176 cm / 102 kg) se varmaankin menisi kohtalaisen helposti kellariin. Ehkä olisi pitänyt ostaa se eikä tuota Skyteam Monkey 125 -pyörää. Mutta seuraavaksi pyöräksi ajattelin kyllä mieluummin jotain 250 cc -pyörää, tuo 125 cc tuntuu nyt kolmen kuukauden kokemuksen jälkeen hieman heppoiselta. Tuo Honda MSX olisi varmaankin aika jees kompromissi, jos sitä saisi 250 cc -moottorilla - toisaalta voisi olla hieman vaarallinen yhdistelmä: kevyt pieni pyörä ja iso moottori.

Kiitos myös nakupyörä-vinkistä! Katsoin tuon Suzuki GS:n speksejä:
GS 250 T 1981: 205 cm / 140 kg.
Pitää varmaan katsella noita nakupyöriä vielä läpi, josko niistä löytyisi hieman lyhyempi ja kevyempi malli. Tai sitten jostain Endurosta. Jos pitää valita kaunis Custom, jota ei saa kellariin, tai sitten Naked/Enduro, jonka saa kellariin, niin ehkä sitten kuitenkin jälkimmäinen.

Kävin taas katsomassa kellaria. Alas meneviä rappusia leventämällä ongelma ehkä ratkeaisi helpoiten. Pitäisi hieman rälläkällä ottaa asfalttia pois, sitten muuri purkaa, kaivaa hieman levennystä rappusiin, tehdä uudet rappuset ja laittaa muuri takaisin. Kypsä homma, mutta periaatteessa tehtävissä. Mitäpä ei mies moottoripyöräharrastuksen takia olisi valmis tekemään. :)

kartsa-hel sanoi:
Joo, eilen kun googletin hakusanoilla "small and light motorcycle", niin lueskelin arvioita tuosta MSX125 -pyörästä. Pituuden ja painon puolesta (176 cm / 102 kg) se varmaankin menisi kohtalaisen helposti kellariin. Ehkä olisi pitänyt ostaa se eikä tuota Skyteam Monkey 125 -pyörää. Mutta seuraavaksi pyöräksi ajattelin kyllä mieluummin jotain 250 cc -pyörää, tuo 125 cc tuntuu nyt kolmen kuukauden kokemuksen jälkeen hieman heppoiselta. Tuo Honda MSX olisi varmaankin aika jees kompromissi, jos sitä saisi 250 cc -moottorilla - toisaalta voisi olla hieman vaarallinen yhdistelmä: kevyt pieni pyörä ja iso moottori.

Kiitos myös nakupyörä-vinkistä! Katsoin tuon Suzuki GS:n speksejä:
GS 250 T 1981: 205 cm / 140 kg.
Pitää varmaan katsella noita nakupyöriä vielä läpi, josko niistä löytyisi hieman lyhyempi ja kevyempi malli. Tai sitten jostain Endurosta. Jos pitää valita kaunis Custom, jota ei saa kellariin, tai sitten Naked/Enduro, jonka saa kellariin, niin ehkä sitten kuitenkin jälkimmäinen.

Kävin taas katsomassa kellaria. Alas meneviä rappusia leventämällä ongelma ehkä ratkeaisi helpoiten. Pitäisi hieman rälläkällä ottaa asfalttia pois, sitten muuri purkaa, kaivaa hieman levennystä rappusiin, tehdä uudet rappuset ja laittaa muuri takaisin. Kypsä homma, mutta periaatteessa tehtävissä. Mitäpä ei mies moottoripyöräharrastuksen takia olisi valmis tekemään. :)

Toivottavasti joku ratkaisu löytyy harrastuksen jatkumiseksi. :)

Myös pyörän kapeus alhaalta voi olla pituuden ohella eräs tekijä. Jos pyörä on ylöspäin tasaisesti levenevä, niin sitä pystyy pyörittelemään kapeammassa tilassa, jos pyörää voi hieman kallistaa samalla. Customi voi olla tässä suhteessa hieman hankalampi saada talliin esim. enduroon verrattuna.

Pyörän saa ahtaaseen kolon tai ahtaasta kulmasta kun hankkii tai tekee mopon pyörien alle sellaiset "skeittilaudat" minkä pyörät kääntyy vapaasti, eli toisin sanoen voit liikuttaa mopon etu/taka päätä vapaasti sivuttain.

Tämän viestin kontribuutio aiheeseen on totutusti nolla, mutta huvitti niin pirusti, kun nyt vasta tajusin, että aloituspoustin lopussa olevat mitat olikin jonkun pärrän eikä omistajan...

Meinasin jo aiemmin pyytää kuvaa susta istumassa Mankin päällä... 150kg ja 210cm :grin:

Juffe sanoi:
Tämän viestin kontribuutio aiheeseen on totutusti nolla, mutta huvitti niin pirusti, kun nyt vasta tajusin, että aloituspoustin lopussa olevat mitat olikin jonkun pärrän eikä omistajan...

Meinasin jo aiemmin pyytää kuvaa susta istumassa Mankin päällä... 150kg ja 210cm :grin:

Olin samoilla linjoilla tässä.. :)

Back