Vähän hävettää ees kertoo.....Kahesti oon könyny ekalla pikku mopedillani. .Tuo eka sattu ekana kesänä mikkelissä,kun oltiin menossa rottaralliin. Meikä oli ekaa kertaa vieraassa kaupungissa ja muutenki kaupunkiajokokemusta oli kyllä tosi vähän (seli seli)..Nooh...Juttu meni näin: Oltiin just lähössä kaupungista "ulos" ja kieltämättä ajoin aika hanuris (LTD:n pyörää siis). No.Sit yhessä risteyksessä aki alko pällistellä takaviistoon vasemmalle ja minä perässä,ku mietin,mitä hiivattia se ukko siinä pällii..No.Mulla käänty tanko vasemmalle ja samalla vauhti oli tippunu jo ihan minimiin ja etupyörän alla oli kaivonkansi, niin eipä siinä muuta tarvinnukkaa...Humpsista vaan ja meitsi lenti mopoineen päivineen oikeelle kyljelle ja mopo jatko vielä matkaaki parisen metriä. Pää iskeyty just kävelytien reunaan, mutta onneksi paksu kypärä suojas mun paksua kalloa. Eka luulin, et nyt on kylkiluutki paskana, mutta ei onneks sattunu sen vakavampaa. Aki tuli tietty ihan paniikissa apuun ja pari mummoa tuli siihen viereen päivittelemään. Eka huoli mulla oli prätkästä,johon ne mummot tokas et "Herrrrajumala.Nuor immeinen!Elä mopostas huoli!Kuhan out itte kunnossa!Herrrrajumala!"
No.Terveyskeskuksen kautta jouduin käymään,kun typeryyksissäni olin just ennen mikkeliä vaihtanu paksut ajohanskat kuumuuden takia naisten ohkasiin nahkahanskoihin, nii kahesta sormesta aukes rystyset. Oikee polvi oli myös auki. Tupot vaan sormeen ja eiku menoks. Eniten otti pannuun prätkä!!!!!Tanko sojotti viistosti vasempaan,samoten peilit ja etulokarista oli lähteny läntti maalia...Oli tosi paskamaista ajaa,ku muutenki fiilikset oli aivan maassa.Kypäräkin oli tietty uusittava ja prätkään piti ostaa uus tanko.
Opin ainakin sen, et kunnon ajovarusteet on aivan ehdottomat ja että missään nimes en aja nii liki,et kunnon turvaväli!
No.Tää toinen sattu tällä samalla prätkällä,kun oltiin tulos mökiltä.Mulla oli vielä roskapussi vasemmas tangos kun lähin meneen alas sellasta jyrkkää hiekkatietä.Tottakai mä änkesin just sellaseen vellikohtaan,mis oli paksulti pehmeetä soraa ja humps.Nyt sit vasemmalle ja mahalleen roskien päälle ja viellä prätkä vasemman jalan päälle.Taas aki riens paniikissa apuun!(Oli se kuulkaa näky,ku ämmä makaa tunkion päällä puoliks melki 200kilosen pyörän alla!!!) Prätkälle ei onneks tullu mitään,mut kypärä oli taas pikkasen naarmuilla ja vasen nilkka oli kuukauden kipee (ei murtumaa onneks),eikä oo itse asias vieläkään täysin kondiksessa.Meni varmaan jotain nivelsiteitä tms.paskaksi. Suurin oli varmaan henkinen kolahdus...Ketutti ja hävetti nii vietävästi!!!
Nooh....Kai nuista aina jotain oppii, jos jotain positiivistä yrittää keksiä...
Joo....Uudella en oo (vielä) kaatunnu ja toivottavasti niin ei käy...kop kop tosiaan!
Aijjoo....Monet varmaan ihmettelee,et miks mulla oli toi roskapussi tangossa.....Oltiin lähös mökiltä ja siel on roskaloora vasta ison tien varressa, minne mökkiläisten jätteet pannaan...niin et siks...