• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Montako lippaa olet ottanut

Montako lippaa olet ottanut - x kertaa kaatunut

• 0    kertaa ( Hannu Hanhi )

Ääniä: 3 60,0%
  • 1-2 kertaa ( Pelle Peloton )

Ääniä: 1 20,0%
  • 3-5 kertaa ( Tupu, Hupu ja Lupu)

Ääniä: 1 20,0%
  • 6-9 kertaa (Aku Ankka )

Ääniä: 0 0,0%
  • 10- kertaa (Touho Ankka )

Ääniä: 0 0,0%

• Ääniä yhteensä
    5
Eikös sitä sanota että on sellaisia moottoripyöräilijöitä jotka ovat kaatuneet ja sellaisia jotka eivät vielä ole kaatuneet.
confused.gif

kerran on ollut mopo kyljellään, ja tunnustan vielä omaksi mokaksi.. en ihan heti haluais uutta lippaa, itselle ei käyny mitään mut muovi on kallista ja v****uksen määrää ei voi kuvailla..
crazy.gif

joo,kun tekee ni sattuu
nixweiss.gif
joskus kovastikki
baaa.gif
henkiset kolhut olleet niitä vakavampia
confused.gif
mopo pysyny ylleensä pienin vaurioin
062802moto_prv.gif
ja sitte...
033102beer_1_prv.gif

Kerran tuli edellinen pyörä kaadettua paikaltaan kun mukula kadulla oli hiekkaa ja jalka vaan lähti luistaan alta ja sit mentiin,mut oli uskomaton tzäkä kun vilkku oli ainut joka sai siipeensä siinä yhteenotossa.Kytkinkoppa tulee niin kivasti ulos katteitten alta joten se pamahti suoraan katukivetyksen reunaan,joten kate vaurioilta säästyttiin!!!Joskus sentään on tuuriakin mukana...
biggrin.gif

Vähän hävettää ees kertoo.....Kahesti oon könyny ekalla pikku mopedillani. .Tuo eka sattu ekana kesänä mikkelissä,kun oltiin menossa rottaralliin. Meikä oli ekaa kertaa vieraassa kaupungissa ja muutenki kaupunkiajokokemusta oli kyllä tosi vähän (seli seli)..Nooh...Juttu meni näin: Oltiin just lähössä kaupungista "ulos" ja kieltämättä ajoin aika hanuris (LTD:n pyörää siis). No.Sit yhessä risteyksessä aki alko pällistellä takaviistoon vasemmalle ja minä perässä,ku mietin,mitä hiivattia se ukko siinä pällii..No.Mulla käänty tanko vasemmalle ja samalla vauhti oli tippunu jo ihan minimiin ja etupyörän alla oli kaivonkansi, niin eipä siinä muuta tarvinnukkaa...Humpsista vaan ja meitsi lenti mopoineen päivineen oikeelle kyljelle ja mopo jatko vielä matkaaki parisen metriä. Pää iskeyty just kävelytien reunaan, mutta onneksi paksu kypärä suojas mun paksua kalloa. Eka luulin, et nyt on kylkiluutki paskana, mutta ei onneks sattunu sen vakavampaa. Aki tuli tietty ihan paniikissa apuun ja pari mummoa tuli siihen viereen päivittelemään. Eka huoli mulla oli prätkästä,johon ne mummot tokas et "Herrrrajumala.Nuor immeinen!Elä mopostas huoli!Kuhan out itte kunnossa!Herrrrajumala!"  
blush.gif

No.Terveyskeskuksen kautta jouduin käymään,kun typeryyksissäni olin just ennen mikkeliä vaihtanu paksut ajohanskat kuumuuden takia naisten ohkasiin nahkahanskoihin, nii kahesta sormesta aukes rystyset. Oikee polvi oli myös auki. Tupot vaan sormeen ja eiku menoks. Eniten otti pannuun prätkä!!!!!Tanko sojotti viistosti vasempaan,samoten peilit ja etulokarista oli lähteny läntti maalia...Oli tosi paskamaista ajaa,ku muutenki fiilikset oli aivan maassa.Kypäräkin oli tietty uusittava ja prätkään piti ostaa uus tanko.
Opin ainakin sen, et kunnon ajovarusteet on aivan ehdottomat ja että missään nimes en aja nii liki,et kunnon turvaväli!

withstupid.gif

No.Tää toinen sattu tällä samalla prätkällä,kun oltiin tulos mökiltä.Mulla oli vielä roskapussi vasemmas tangos kun lähin meneen alas sellasta jyrkkää hiekkatietä.Tottakai mä änkesin just sellaseen vellikohtaan,mis oli paksulti pehmeetä soraa ja humps.Nyt sit vasemmalle ja mahalleen roskien päälle ja viellä prätkä vasemman jalan päälle.Taas aki riens paniikissa apuun!(Oli se kuulkaa näky,ku ämmä makaa tunkion päällä puoliks melki 200kilosen pyörän alla!!!) Prätkälle ei onneks tullu mitään,mut kypärä oli taas pikkasen naarmuilla ja vasen nilkka oli kuukauden kipee (ei murtumaa onneks),eikä oo itse asias vieläkään täysin kondiksessa.Meni varmaan jotain nivelsiteitä tms.paskaksi. Suurin oli varmaan henkinen kolahdus...Ketutti ja hävetti nii vietävästi!!!
crazy.gif

sad.gif

Nooh....Kai nuista aina jotain oppii, jos jotain positiivistä yrittää keksiä...
sad.gif
Joo....Uudella en oo (vielä) kaatunnu ja toivottavasti niin ei käy...kop kop tosiaan!
Aijjoo....Monet varmaan ihmettelee,et miks mulla oli toi roskapussi tangossa.....Oltiin  lähös mökiltä ja siel on roskaloora vasta ison tien varressa, minne mökkiläisten jätteet pannaan...niin et siks...
baaa.gif

withstupid.gif

062802moto_prv.gif

</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (-meppe- @ Helmi. 21 2003,13:17)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Aijjoo....Monet varmaan ihmettelee,et miks mulla oli toi roskapussi tangossa.....Oltiin  lähös mökiltä ja siel on roskaloora vasta ison tien varressa, minne mökkiläisten jätteet pannaan...niin et siks...[/QUOTE]<span id='postcolor'>
Juu, kyllä sitä kerkesin jo aatella, että tuo nyt on sitten sitä roskien kierrätystä ...
wow.gif

kertaakaan en ole lipannu vaikkakin monta kertaa on ollu lähellä (koputtaa puuta) jos nytt sitten ei lasketa tavallista
mopoa,silloin ajeltiin metsäpoluilla, kallioilla piti välillä kiivetä ja silloin tultiinkin välillä ryminällä alas stonga solmussa harvasepäivä
mutta onneksi ei enää nykyään
crazy.gif

Yksi kunnon mälli on alla, sen verran rajusti, etten muista koko ulosajoa, vaan muisti palaili vähän ennen ambulanssin tuloa. Pyörä oli aivan paskana, mutta kunto oli sen verran heikko, ettei tuo pyörä ees v****t. Hermot meni hiukan remonttiin... mut nykysin toimintakyky on entisensä  
smile.gif
.

Mulle kävi kerran niin että lainasin Yamaha XJ-900 pyörän tutulta ja lähdin kaverin kanssa kokekeileen, hällä olio Yamaha fzr 600. Yhdessä risteyksessä, kaveri tuli perässä, katsoin että vasemmalta tulevan auton eteen ei ole syytä mennä. Kaveri tulkitsi että nyt mennään ja mulla liinat kiinni
crazy.gif
ja niihän siinä kävi että perään tuli
exclamation.gif
eek.gif
XJ-900 on sen verran painava pyörä että en jaksanut pitää sitä pystyssä, joten perään ajon seurauksena XJ kaatui vasemmalle kyljelleen, Onneksi ei mennyt vasemmalta tulleen auton alle. Oli sitä sitten kiva palauttaa kaverille.. ja selittää että näin siinä sitten kävi.
lookaround.gif
Tämä tapahtui noin 5 vuotta sitten
tounge.gif

En ole varsinaisella mp:lläni kaatunut. Vaikka sellaisia noloja paikallaan kaatumisia on meinannut tulla. Moponi, kun painaa lähes 250 kg, niin siinä on päivän päätteeksi pitelemistä.

Mopo ja kevytmootoripyörä iässä tuli kaaduttua sitäkin enemmän, mutta se oli silloin nyt on nyt.
thumbs-up.gif

smile.gif
Ainakin toistaiseksi oon saanut pidettyä pyörän pystyssä
033102bebe_1_prv.gif

Duoda duoda. Tonne Hannu Hanhi -osastoon se meni vielä onneks, ellei sellasta yhtä pientä juttua lasketa
biggrin.gif

Sillon kun olin ajamassa korttia... niin inssin jälkeen jätin pyörän parkkiin vähän alamäkeen........ ja tietty unohin siinä tärinöissäni tarkistaa että se jalka on kunnolla. Ja ehin kävellä n. 2m päähän kun silmäkulmassa alko näkyä sellasta pientä liikettä, ja siellähän se oli mopo kumossa. En ihan kerenny napata sitä kiinni, ei ois kyllä varmaan jaksanu sitä ottaakaan vastaan. Cityn Artsi katteli aika pahasti ja inssiukko vielä pahemmin, meni nimittäin kytkinkahva poikki siitä pyörästä ja muutama naarmu tuli
tounge.gif

Mutta tota ei lasketa kun pyörä vaan kaatu, en minä
biggrin.gif

Kevarilla takavuosina tuli saldoksi yksi kunnon peräänajo, sekä yhdet konttaukset kevätjäisellä hiekkatiellä. Isommalla pyörällä ei ole onneksi ollut kuin pari läheltäpiti tilannetta
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif

Välillä ihmettelen, miten tässä vielä hengitetään.
Kolmesti olen mällännyt pyörän siten, että ihan kunnon korjauksiin on jouduttu. Pikkunaarmuja ei lasketa.

1. 750 GSX-R 50km/h rekan ja vieläpä kolmion takaa tulleen auton kylkeen. Ihmettelen vieläkin, että vakuutusyhtiö halus korjata. Kustannus n.80% pyörän sen hetkisestä hinnasta eli 27000mk.

2. F650 0km/h tulosuuntaan kääntyminen 3.vaihde silmässä.
Omakustanne korjaus. (Bemarin osat on niiiiiiin halpoja. Ihan oikeesti!)

3. F650 80km/h nokka edellä suoraan ojaan. Pyörä toppas heti, mies 5 metrin päässä kypärä leukasuojaa myöten mudassa. Vakuutus maksaa, kustannus 1400 eetä.

Onneksi rautaa saa lisää kaupasta.  
062802jumpie_prv.gif

Nyt on ensimmäistä kertaa itsellä "oikea" moottoripyörä ja se on sentään vielä pysyny pystyssä, tosin 1700km vasta takana  
thumbs-up.gif
.

DT:llä kyllä tuli aikoinaan kaatuiltua vähän turhankin kanssa. Kerran Turun keskustassa sadekelillä täysiä mutkaan ja noi suojatiemaalaukset vähän pääsi yllättämään liukkaudellaan  
withstupid.gif
. Aika nolo tapaus. Toinen kerta oli kun talvi tuli niin piti tietysti käydä vähän ajelemassa. Tie oli peilijäässä ja edellä menevä auto päättikin yhtäkkiä jarruttaa. No itsellä kesärenkaat luonnollisesti alla ja ei muuta kuin jarrulla pyörä kumoon. Sitten tietysti motocross radalla piti käydä ja eihän se sielläkään pystyssä pysyny. Naarmuja tuli siis itseen ja pyörään aika lailla. DT oli kyllä siitä hyvä kun ei ollut noita katteita niin ei tullut pahoja jälkiä.

Täytyy toivoa että viiden vuoden tauon jälkeen taas mopoilun pariin palanneena jotain olisi opittu  
062802moto_prv.gif
.

Back