• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Montako lippaa olet ottanut

Montako lippaa olet ottanut - x kertaa kaatunut

• 0    kertaa ( Hannu Hanhi )

Ääniä: 3 60,0%
  • 1-2 kertaa ( Pelle Peloton )

Ääniä: 1 20,0%
  • 3-5 kertaa ( Tupu, Hupu ja Lupu)

Ääniä: 1 20,0%
  • 6-9 kertaa (Aku Ankka )

Ääniä: 0 0,0%
  • 10- kertaa (Touho Ankka )

Ääniä: 0 0,0%

• Ääniä yhteensä
    5
confused.gif
Kerran on pyörä kaatunut paikoiltaan.
Olin isomummun luona, ja pyörä nurtsilla, jalka kiven kohdalla. Olin tekemässä lähtöä, enkä kerennyt tekemään muuta kuin oikaseen pyärää ja vähän pakittaa... Sateelta märkä nurmikko oli kuin mutavelliä jalkani alla ja luisti kuin liukumäki, pyörä lähtee kaatuun, mutta mitään ei voi, kenkä luistaa alta. Mittään ei käynny, kun pyyhkäsin hanskalla mudat ja ruohot katteista. Ranne oli himpun kipee, kun viimeiseen asti yritin vääntää vastaan.

Liikenteessä on ollut pari kertaa lähellä, mut niitähän ei lasketa. Kerran oli 80 kiloinen mimmi kyydissä keikkumassa risteyksessä (itse noin 50), kertakaikkisesti meinasi loppua voimat pysähdyksissä ollessa.
Ja toisen kerran edellä ajava äijä veti liikennevaloihin liinat kiinni kun vaihtui keltaiselle, itse olin luonnollisesti vielä menossa niinkuin kaksi autoa vielä mun takana... Puskuriin pysähtyi, mut perä kävi aikas korkeella ja etupyörä vinkui (et tuu alas...heh)

Nyt Keski-Euroopan reissullahan pyöriä oli meillä asfaltissa enemmänkin, kimppakivaa...
mad.gif
Huomenna lähtee katteet vaihtoon ja saksalaiselle mummulle laskua perään. (mummo siis peruutteli parkkipaikalla, ja pyöriä meni nurin kuin dominopalikoita)
Käytännössä mun pyörästä vaihtuu kaikki mikä päällepäin näkyy. Ei naurata
exclamation.gif

</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (kata-600 @ Heinä. 11 2002,12:41)</td></tr><tr><td id="QUOTE">
mad.gif
Huomenna lähtee katteet vaihtoon ja saksalaiselle mummulle laskua perään. (mummo siis peruutteli parkkipaikalla, ja pyöriä meni nurin kuin dominopalikoita)
Käytännössä mun pyörästä vaihtuu kaikki mikä päällepäin näkyy. Ei naurata
exclamation.gif
[/QUOTE]<span id='postcolor'>
No ei varmaan naurattanu silloin kun tuo tapahtui. Voin vaan kuvitella, millainen harmitus siitä syntyy.
crazy.gif

Kiva kuitenkin, että itse olet kunnossa tuon reissun jälkeen
smile.gif

Onhan nuo pyörät näköjään useilla muillakin kaatuilevaa tavaraa, etten ihan yksin ole... Tosin näyttäisi jännästi siltä, että hieman yli puolet ei ole kaatunut kertaakaan. Äänimäärä jakautuu ihan kuin joskus pressan vaaleissa. Kuten joku sanoikin, että pyöräilijöitä on siis kahta lajiketta, kaatuneita ja niitä, jotka eivät vielä ole kaatuneet.. Sen enempää kenellekään epäonnea manailematta  
wink.gif

Lisää vaan kaatuilu yms. ulosajotarinoita jos löytyy..
wow.gif

</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (italowestern @ Heinä. 11 2002,23:48)</td></tr><tr><td id="QUOTE">
http://www.moottoripyora.org/iB_html/non-cgi/emoticons/wow.gif[/img]
<span id='postcolor'>
Onneksi mun pyörässä ei ole Windowsia, vaikka siellä tietokoneboksi onkin... Noh koputetaan päätä, ja yritetään pitää mopo pystyssä...

Tänään ajelin sisäänajoa, ja heti perään ulosajo. Marketin parkkipaikalla nimittäin...
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (Kartaani @ Heinä. 10 2002,04:45)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Uskomatonta miten tuollaistakin tapahtuu, mutta tosiaankin voin nyt kokemuksesta sanoa, että väsyksissä ajaminen ei kannata!
exclamation.gif
Tuon allekirjoitan. Katteiden välistä kaiveltavien heinätuppojen sijaan jälki voi näyttää tältäkin.

Pahin kaatuminen tapahtui Suzuki RGV 250:lla, joka lähti keulimaan yhdessä hyppyrissä, vauhtia about 100. Etupyörän laskeutuessa maahan alkoi ohjaustanko heitellä edestakaisin rajusti (oli monesti aikaisemmin tapahtunut
wink.gif
), mutta tällä kertaa niin rajusti etten hallinnut tilannetta ja kaaduin. Asfalttia pitkin mentiin hetken enkä onneksi törmännyt mihinkään. Gore-tex pelasti ja selässä ollut armeijan lomakassi. Tuuria oli paljon ja selvisin pintanaarmuilla. Pyörästä meni katteet, mutta ajoin sillä kotiin. Jos pyörässä olisi ollut ohjausiskunvaimentimet kaatumista ei olisi tapahtunut, mutta tulipahan testattua...

Insanella tuntuu nimi olevan tosiaan kohdallaan!
crazy.gif

Taidat tehdä tuota lentelyä ihan harrastemielessä
biggrin.gif

</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (Jippe @ Heinä. 12 2002,15:11)</td></tr><tr><td id="QUOTE"></span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (Kartaani @ Heinä. 10 2002,04:45)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Uskomatonta miten tuollaistakin tapahtuu, mutta tosiaankin voin nyt kokemuksesta sanoa, että väsyksissä ajaminen ei kannata!
exclamation.gif
Tuon allekirjoitan. Katteiden välistä kaiveltavien heinätuppojen sijaan jälki voi näyttää tältäkin.[/QUOTE]<span id='postcolor'>
Nice.....
confused.gif

Nimen kyllä lainasin eräästä keulintavideosta, mutta ois mut kyllä voinu ristiä tälle nimimerkille muutenkin
biggrin.gif

En kyllä ihan viittis harrastukseks ottaa lippailua...kyllä sen verran kivuliaita ovat
sad.gif

Nykyään pelkään kaatumista kuin ruttoa.

</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (Insane @ Heinä. 15 2002,22:56)</td></tr><tr><td id="QUOTE">En kyllä ihan viittis harrastukseks ottaa lippailua...kyllä sen verran kivuliaita ovat
sad.gif

Nykyään pelkään kaatumista kuin ruttoa.[/QUOTE]<span id='postcolor'>
Tiedän tunteen...itsellä kun ei ole edes luita murtunut, saati sitten koko vuotta mennyt sairasteluun, ja silti suorastaan kammoan peltikoppia liikenteessä! Ei toki ihme kun kerran kaksin verroin tälliä tänäkin vuonna, mutta rehellisesti voin sanoa että tänään ensimmäistä kertaa tänä vuonna vasta todella nautin ajamisesta.

Kaikesta jää jälki, vaan onneksi se hioutuu ajan kanssa sileämmäksi
smile.gif

RD on hyvä crossipyörä!
eli toisin sanoen;
Tulihan se sieltä
biggrin.gif

Elikkä saan sittenkin laskea itseni Pelle Pelottomien kastiin. Tänä iltana kun näytin siskolle(joka muuten ajoi tänään ensimmäistä kertaa kevarilla) kuinka kokenut kuski ajaa, filosofialla "Ei näääin kokenutta mikään tehopiikki enää yllätä"(;)), aukaisin kaasun pihasta soratielle...ensin vasemmalta hiekka/ruohosta tavallaan ihan tarkoituksenmukainen suditus, vaikkakin ehkä hiukan pitkä, jatkui oikealle, yhä pitkänä...ja kierrokset riemastuivat piikistä -> pyörä matkaa loput metrit vasemmalla kyljellään
tounge.gif

Noh, hullun tuurilla kai, ei tapahtunut mitään pyörälle eikä itsellekään tullut kuin hiukan naarmuja ranteeseen. Vaan tulipa todettua ettei sitä RDtäkään voi ottaa täysin itsestäänselvyytenä, vaikka olisi selvinnyt talvestakin yhdessä
biggrin.gif

No niin sitä pitää... Hienoa, ettei ottanut pahasti kipeetä kumpaiseenkaan. Voin kuvitella sen tunnelman tuon jälkeen! Mahtoi systerille nauru maittaa, kun pelästyksestä oli päästy
smile.gif

Joo tänään tuli otettuun pienet lipat kun ajoin sateessa mutkaan jossa oli suojatie ja niinpä takapyrä lähtee mukavaan luisuun ja sitten mentiin päin katukivetystä ja siitä itse stongan yli muutama metri nurmikolla lyhtypylvääseen onnneksi itselleni eikä pyörälle käynyt kuinkaan, paitsi pyörä pitää pestä.

Alotin kaatuilu-urani ottamalla mopon kylkeen
crazy.gif
. Pyörätieltä. Ei ollu mun vika, pyörästä meni vähän katteita mut mopon sai kerätä muovikassiin. Mopoilija selvis mustelmilla, sen vakuutus tosin sai pikavoiton.

Toinen kerta oli kun mulla oli kaveri kyydissä ja käännyttiin huoltsikalle. Vauhtii joku 10 km/h ja kaveri päätti kanttaa oikein huolella. Arvannette miten kävi.

Loput kaks kertaa tuli talvella, toisella kerralla ei ollu nastoja, toisella oli. Jälkimmäisessä tapauksessa innostuin vastasataneesta lumesta kuin pikkulapsi...ja etupyörä kuoppaan ja läps.

Nää oli kaikki piikillä, Suzukin kans ollaan pysytty pystyssä (tai no kerran otin sen parkkipaikalla syliin, kun paikallaan ollessa jalka vähän lipsahti
wow.gif
. Mut sitähän ei lasketa.).

Otos on lisääntynyt ja suhdeluku onkin enää 40% Hannu Hanhia eli niitä jotka eivät vielä ole kaatuneet.

On se vaan kumma miten erilailla sitä liikennettä ton prätkän kanssa joutuu katselemaan. Huomasin juuri yhden tosi tärkeen homman ohituskaistalla ajosta pyörällä, kun ajaa viimeisenä ohituskaistalla olevassa letkassa, kannattaa ajaa niin lähellä keskiviivaa, kuin mahdollista. Muuten autoilijat luulee, ettei sieltä enää ketään tule, ja meinaa tulla syliin.

Kun ajaa siinä keskiviivan tuntumassa tai autojen oikean kyljen kohdilla, niin sitten taustapeilistä näkyy myös pyöräkuski. Sama asia, kun ajaa jonossa oikealla, silloinkin mahdollisimman lähellä keskiviivaa, jotta ohituskaistalla olevasta autosta näkee peilistä pyörän valot, eikä tule autot syliin..
sneaky2.gif

Lisää vaan lippaustarinoita kiitos.
hehe.gif

Kukaanko ei ole tällä välin lipannut kertaakaan? Onnittelut sitten vaan kaikille.
biggrin.gif

Muistelkaahan nyt taas tarkemmin uudetkin kirjoittelijat..
wink.gif

Noniin!

siitä sitten olikin lisää kerrottu ihan muualla kuin tässä kaatuiluosastossa...

Eikö näköjään enää loppukesästä kukaan ole kaatunut.. Hyvin treenattu. Vai salaako joku jotakin?  
sneaky2.gif

Back