• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Montako lippaa olet ottanut

Montako lippaa olet ottanut - x kertaa kaatunut

• 0    kertaa ( Hannu Hanhi )

Ääniä: 3 60,0%
  • 1-2 kertaa ( Pelle Peloton )

Ääniä: 1 20,0%
  • 3-5 kertaa ( Tupu, Hupu ja Lupu)

Ääniä: 1 20,0%
  • 6-9 kertaa (Aku Ankka )

Ääniä: 0 0,0%
  • 10- kertaa (Touho Ankka )

Ääniä: 0 0,0%

• Ääniä yhteensä
    5
Kaks kertaa motukalla kenoon.
Viime kesänä tieltä ulos CB:llä ja tänä kesänä sitten toi Banskun kaato Ahvenistolla
bawling.gif

bawling.gif

Ekalla kerralla kylkiluu riks räks,tokalla jalka ruks.
crazy.gif

Oli muuten miellyttävä matka melkein Mäntsälästä asti Aprilia Falcon takasitsillä ribbi rikkonaisena,ei mikään matkustajan unelma terveenäkään... näki kyllä välillä tähtiä.
Ja haettiin vielä pappis kärryllä puskasta pois yöllä,oli aika tuhertaminen saada se kyytiin.
mad.gif

Eka lippa Kyproksella Dr650 Sukisukilla; vuorenrinnettä tyrä rytkyen ylös, kun loppui takanakista pito ja alkoi nk. perääntymisvaihe. Ei osannu vanha rahtari peileistä peruuttaa, vaikk'ei ollu ees kärryä matkassa. Pensaikko pölisi, kerakkeet lenteli ja ilmassa oli suuren urheilujuhlan tuntua. No, kaivausten jälkeen todettiin vahinkojen jääneen pintanaarmu- ja itsetuntoasteelle, eli ei kun DohtoRi tulille ja matka jatkui pakoputki paukkuen, eli eihän tää mikään varsinainen lippa ollut.
nixweiss.gif

Se varsinainen paukku sattui tuossa Huhtikuussa. FJR oli ollu ajossa viikon ja kyydissä ollut pirttihirmukandidaatti n. kuukauden. Vilkkaassa sunnuntain paluuliikenteessä jonossa, vauhtia n.70-80 km/t, tuli katsottua peiliin hiukka liian pitkään just, kun edessä ajanut auto joutui tekemään äkkijarrutuksen kiilarin takia. Paniikkijarrutus ja väistöyritys, jonka seurauksena (onneksi) Jammu kyljelleen, liukui auton perään tuulilasi edellä ja vahingot ihmeen vähäiset. Itse ukemi asfaltille vasen olka edellä, mamma sylissä selällään liukuen päin 1/2m korkeaa betonikaidetta, jonka yli olis menty, jollei mopo nurin. Kaiteen takana 10m suora pudotus vilkasliikenteiselle kehätielle... Kyytiläinen onneks selvis vammoitta, itte 2.5kk sairaslomalla, toipilaana osin vieläkin. No, tohtorisetä lupas, että "vuoden kuluttua sä pelaat tennistä tolla kädellä". Saas nähdä, se on vasen olka, kun irtos ja mä oon oikeekätinen...  
conf.gif

Lopuksi ohje aloitteleville motoristeille ja miksei kokeneemmillekin: Jos kesken ajon huomaat, että jalkatapit ovat korkeammalla kuin kypärä, jotain on mennyt pieleen, pysähdy välittömästi ja varaudu syömään särkylääkkeitä lähitulevaisuudessa.  
crazy.gif

Tolkuttoman hauska kertomus tosi ikävästä aiheesta, Kaasunalle
biggrin.gif

Sulla riittää asennetta tosiaan. Koitahan petraantua.

Avron ribsi paketissa-matka ei takuulla ole ollut helppo. Aargh, kun ajatteleekin. Sama tuon nilkan kanssa. Harmi juttu. Kai se on jo hieman parantunut?

Zemiä molemmille
exclamation.gif

On noita aikanaan treenattu, kun kortin sain 16v. (-70) ja lujaa ajettiin aina. Vanhojen kavereiden kanssa muistellaan toistemme kaatumisia ja kuinka pitkälle on asfalttia liukumalla menty. Jutut kasvaa kuin kalavaleet !
Heinäaikaan kannattaa varoa maaseudulla puimureita, se on pirun paha vastaantulija mutkissa.

Juu leikkupuimuri tulikin persus edellä vastaan tuossa viime viikonloppuna, kun oltiin menossa vaan Lohjajärveä ympäri "harjoitusajoa"
biggrin.gif

2 pyörää lunastukseen zx10 -93 ja suzuki 750 -89 ... muita haavereita ei ole. Pyörät oli suhteessa halvempia kymmenen vuotta sitten ja lunastuskynnys vak.yhtiöillä kait matalampi.

No niin... nyt pitäis muuttaa äänestys vaihtoehtoa. Jysärissä mentiin nurin, hyvin siististi tosin. Pölyä motarin liittymässä, huono ajolinja ja liika kallistelu kostautui ...siinä sitten liuttiin kyljellään kellistetyn Kawan vierellä kohti ojaa, katsellen samalla, että onnistuuko Ukkosässä väistämään minut (onnistui... kiitoksia
xmas.gif
) ja Kata-600:n nopeasti syttyviä jarruvaloja...
inlove.gif

Kuski selvisi ilman vaurioita (ainakin fyysisiä) ja Kawakin otti yllättävän vähän siipeensä. Savupiippu, kate, tuulilasi, oikean puolen konekoppa ja vilkku (nyt kiinni nippusiteellä ...jonka Planet ystävällisesti lainasi
xmas.gif
) vaihtokuntoon ...eipä taida orggis kuntoon laitto paljoa kannattaa, joten oisko faitteri mitään?
biggrin.gif
No, tänään mennään pyöräkauppaan...

Kiitoksia voorumilaisille nopeasta apuun juoksusta (ja melkeinpä olemattomasta v*ttuilusta Jysärissä
wink.gif
) ...tuntu ihan kun oisin ollut Max Biaggi kisalippojen jälkeen, kun pari kymmentä henkeä tulee parissa sekunnissa juoksujalkaa apuun.

</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (GTracer @ Elo. 19 2002,07:32)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Pölyä motarin liittymässä, huono ajolinja ja liika kallistelu kostautui ...siinä sitten liuttiin kyljellään kellistetyn Kawan vierellä kohti ojaa, katsellen samalla, että onnistuuko Ukkosässä väistämään minut (onnistui... kiitoksia
xmas.gif
) ja Kata-600:n nopeasti syttyviä jarruvaloja...
inlove.gif
[/QUOTE]<span id='postcolor'>
Ole hyvä vaan
wink.gif
en viittiny ajaa yli ku se ois saattanu sattua, omaan nilkkaan
baaa.gif

Tarttee sanoa, että se olis voinu käydä siinä kohtaa vaikka mulle, jos Gee Trakkeri ei olis onnistunu jo kaatumaan. Sen verran innostuneena itsekin kiihdytin siihen risteykseen. Tosi esimerkillisesti kaikki pysähtyi tutkimaan tilanteen.

Tuollaisessa porukassa on aivan mahtava ajella. Koskaan ei ollut kenenkään ajosta muuta kuin pelkkää kehumista, kun letkassa ajettiin, paitsi ehkä omasta sinne Jysäriin mennessä, kuten Joliet mulle ystävällisesti huomautti. Olin pikkuisen liian innostunut aluksi...

Tuppas tulemaan mun ansiosta pikkasen haitariliikettä, eli ajo oli hieman hanurista. Anteeksi! Ehkä se loppua kohden sitten siistiytyi, toivon ma.

Oli hienoa, että peli kulki vielä sen lipan jälkeen kai suht normaalisti, niin ei tarttenu kun toeta hieman ja jatkaa matkaa. Enkeleitä oli taas letkassa mukana.
inlove.gif

Kyllä mopoilla/monttu/mantsa vehkeillä on tullut tuo maaemo tutuksi useammankin kerran.

Nykyisellä vehkeellä noloakin nolompi kompurointi ja siis paikallaan ollessa ja vielä huoltoaseman pihassa. Nafta ON liukasta. Hävetti raapia mopoa ylös kadusta vaikkei se painakkaan kun parisataa kiloa  
shaun.gif

Muutama pieni naarmu muoveissa.

Arvatkaa vaan v******o  
nixweiss.gif

Tarinan opetus: pysy liikkeellä niin mopo pysyy pystyssä  
xmas.gif

Eki

No onhan noita lippoja tullut otettua useampiakin =)
Onneksi on joka kerta sentään itse säästynyt pahemmalta...
jos nyt muutamaa murtunutta kylkiluuta ja oikuttelevaa polvea ei lasketa... Viimeisestä katolleen ajosta taitaa silti olla jo muutamia vuosia ja sillion se kaasun asentokin oli ON/OFF, saattaa ehkä hieman vaikuttaa asiaan...
Viimeisimmässä häslingissä meni yksi entisistä pärristä lunastukseen.
Nykyisin on joko hieman tullut järkeä päähän tai lisää ajotaitoja=) (sopii itse päätellä).

Piikkiaikana tuli tutkittua ojan pohjia pariin otteeseen, molemmilla kerroilla omaa kokemattomuutta ja sohlausta -ja hieman hiekkaa tien sivussa hoitamassa viimeistelyn.

Kuitenkin sekä kuski että pyörä säilyi kohtalaisen ehjänä, muutamia mustelmia ja lommoja lukuunottamatta. Isompia pyöriä ajaessa on tullut otettua tosi iisisti enkä vielä ainakaan ole lipannut *koputtaa puupäätä*

Ensin ajattelin äänestäväni puhdasta nollaa, mutta sitten muistui vanhat "hyvät" ajat mieleen...

Kerran on tullut tosiaankin vedettyä aikaste kalliit lipat. Kyseessä oli serkun NSR ja paikkana Kuusamo. Olin ottanut pyörän lainaksi päiväksi (ilman mopokorttia tietenkin, autokortti oli) puheilla "Maksan sen minkä kohellan". Serkku oli aikeissa laittaa mopon myyntiin, joten kasko oli tietysti keskeytetty muutama viikko aikaisemmin.

Itse tapaukseen: 400 kilometriä tuona päivänä takana Koillismaan pikkuteitä, sitten Kuusamon keskustan tuntumassa otin yhtä T-risteystä hieman turhan kovaa. Käänsin risteyksestä oikealle , tähtäys ihan asfaltin reunaan. Asfaltin reuna oli vain murtunut kuopalle (30 cm kuoppa), jota pelästyneenä paniikkijarrutus ym. ym. Matka jatkui suoraan risteyksen yli ojan pohjalle 20 senttiä betonisen ojarummun vierestä.

Damage: Kaikki vasemman puolen katteet uusiksi, takakahvaan maaila ja toinen etuiskareista kieroksi. Laskua päivän ajoharjoittelusta n. 11 000 markkaa. Repikää siitä huumoria
bawling.gif
Itselle ei käynyt tietenkään yhtään mitään, vaatteetkaan eivät menneet pesuun.

Viime kesänä hankin sitten A:n BEC:n vierelle ja alle 125cc Aprilia Leonardo skootterin (puokkiin yhdessä siskon kanssa, moi vaan sinullekin Valkyria - jos arvasin oikein). Tänä kesänä ajokki vaihtui 93 VFR:ään, millä ei ole aikomustakaan ottaa lippoja. "Been there, done that." Ei kärsi kaatuilla muutenkaan; joutuu maksamaan systerille skootterin osuuden takaisin
wink.gif

</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (italowestern @ Syys. 03 2002,18:21)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Taitaa olla yleisintä kaataa pyörä parkatessa...
nixweiss.gif
[/QUOTE]<span id='postcolor'>
Niitä en muistanu ottaa mukaan, onhan se pari kertaa keikahtanut, ainakin. Ja aikaisemmasta kertomuksesta unohtui vallan mun eka piikki, Yamaha As1, joka tuli pysäköityä puun ympärille...
crazy.gif

Ei se mitään, sillä eihän se välttämättä satu, jos pyörä itekseen kaatuu parkissa... Onko se nyt sitte edes lippa? No eipä. Jos taas ite on päällä ja sitte alla, niin se taas on kai lippa vai mitä direktiivi sanoo
nut.gif
nut.gif

A-korttia kun ajelin niin maikka jutteli että on kahdenlaisia motoristeja, niitä jotka ovat kaatuneet ja niitä jotka tulevat kaatumaan.. Itse kuulun jälkimmäiseen ryhmään. On pysynyt pystyssä parkissakin.. Toivottavasti ei satu pahasti kun sitten joskus kaatuu! Lähellä se on kyllä ollut pariinkin otteeseen
wink.gif

Back