• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Montako lähtenyt lähipiiristä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Montako lähtenyt lähipiiristä? -

• Ei yhtään

Ääniä: 0 0,0%
  • Yksi

• Kaksi

• Kolme

• Neljä

• Viisi

• Kuusi

• Seitsemän

• Kahdeksan

• Yhdeksän tai enemmän

• Ääniä yhteensä
    0
G

Guest

Guest
Nyt kun tämä jokakesäinen rytinä näyttäisi alkaneen, niin tehdäänpä pieni tilasto antamaan ajattelemisen aihetta.
Eli, monta henkeä on lähipiiristäsi, ts. ystävät ja sukulaiset (kummin kaimoja ja moikkatuttuja ei lasketa), on saanut surmansa moottoripyöräonnettomuuksissa? Oma surullinen saldoni on neljä, joista yksi möhli itse, loput syyttöminä osapuolina.

Yksi, sekin n. vuonna 78-79, kännissä miljoonaa pöllityllä piikillä ja suoraan jonkun taunuksen etukulmaan ja siitä kallioleikkaukseen, ilman kypärää

joo
paras kaveri siihen aikaan v97 tuli kysyyn et lähetään kokkareihin nooh oli muuta tekemist silloin ja poika lähti yksin
puolenkilsan päästä henki pois 1100bold oir paskana maasturin nokalla et sillai
ja sitä ei unohda ikinä

Ei yhtään ihan lähipiiristä.

Sitten tuli mieleen, että lapsuudenaikainen tuttu menehtyi 16-kesäisenä juuri piikkikortin ja piikin saaneena. Olivat kaverin kanssa lähteny mopolla, ja sitten juopotelleet. Tämä minun tuttuni ei ollut juopotustilansa takia halunnut enää ajaa, joten toinen sankari päätyi tankoon ajajaksi. Heidän välissään kuljetettiin muovikassillista kaljapulloja.

Jossain vaiheessa sivukujalta tuli auto, jota juopunut piikkikuski pelästyi. Menetti ajokkinsa hallinnan ja törmäsi puuhun. Kuski sai vammoja, muttei mitään ikuisia fyysisiä sellaisia. Kyydissä ollut, piikin omistanut tuttuni kuoli kaljapullojen rikkoutuessa hänen rintakehäänsä.

Ja tämä tapahtui kaksi viikkoa ennen kuin meidän piti tavata pitkästä aikaa.

Yksi,
kynttila.gif

Väisti hirveä ja meni metsään (Luukissa)
Mediheli haki mutta ei auttanut.

Terveisin Jarnolle sinne taivaaseen
smile_org.gif

"parempi päivä kotkana kuin viikko puluna"

Reiska_SB

Ruksin laitoin kohtaan 1, yhtään ajokaveria ei ole mp:llä itseään telonnut. Tämä nykyinen paikallinen ajoporukkamme on ollut koossa viidettä ajokautta ja kolme muistoadressia olen joutunut ostamaan: kaksi on menehtynyt sairaskohtaukseen ja yksi tsunami -katastrofissa...

kynttila.gif
heille...

85-vuonna naapurin poika sai piikkikortin. Uudella kortilla 700m kotoa ja ohitti traktoria, joka samaalla kääntyi vasemmalle, osuen etukuormaajaan kiinnitettyyn harjakoneeseen.
Visiiri ei ollut kiinni ja peilin varsi tunkeutui kohtalokkain seurauksin potan sisään.
Kyllä se silloin tuntui kammottavalta ja kävi vielä niin että faija siinä ensimmäisten mukana paikalla. Ei tarvinnut kysellä kevarinperään seuraavana keväänä kun niin läheltä liippas.

2, eka oli joskus 80 luvulla kaveri vetas pimeessä
piikillä traktorin peräkärryn perään, heti henki pois.
toka ol kehä3:lla joku vuosi takaperin taaas liikaa
vauhtia

Faijan vanhin veli oli joskus 60-luvun lopulla laittanut pyörän parkkiin tien pientareelle, pistänyt tupakaksi jolloin paikallisen poliisipäällikön poika veteli humalapäissään autolla ylitse. Lähti juuri ennenkuin minä tulin. RIP

Kyllä tuo hieno laji on veronsa ottanut täältäkin. Täytyy kuitenkin rehellisyyden nimissä sanoa, että sekin johtui aivan liian kovasta tilannenopeudesta sekä ajajan kokemattomuudesta.

Vielä ei kaveripiirissä pyöriä ole, mutta ehkä tää mp-kuume tästä leviää kun eka on sellaisen hankkinut
wink.gif
Toivotaan nollasaldon jatkuvan menetyssarakkeessa, myös mun kavereiden osalta!

Yhdeksän tai enemmän kuulostaa aika hurjalta?!
Nolla minun kohdalla, yksi puolituttu naapurikylän mies kuoli aikoinaan, ajoivat talvi-iltana töistä peräkkäin. Vastaan tuli puutavararekka, jossa kuorma nupissa, kärry tyhjä. Luuli kahta mp:n valoa autoksi ja jarrutti (tie oli aika kapea). Kärry luisti ojaan, mutta siellä oli iso kivi, josta kärry kimposi takaisin tielle niittäen ensimmäisenä ajaneen hengiltä.

Back