Silti olen sitä mieltä että ihan typerää treenata ja varsinkin testata kävelyvauhtiajelua. Tuonkin ajan voisi käyttää vaikka vastaohjauksen opetteluun maantievauhdeissa ja vaikka jarrutus+väistön opetteluun. Tai jos kävelyvauhtia pitää treenata niin edes risteysajoa voisi treenata, että osaa ajaa eri suuntaan kuin mihin katsoo. Eli että osaa havainnoida ympärilleen samalla kun ajaa hitaasti.
Tuo hidasajo kaikkinensa on ihan täysin pellehommaa ja sen takia kuolee liikenteessä ihmisiä kun oikeasti hengissä pitäviä taitoja ei keretä noiden takia opetella.
Tätä minäkin olen ihmetellyt. Omalle poitsulle olen nyt opettanut mopolla ajoa ja siinä on käsittelykokeessa tehtävänä hidasajo suoraan max. 5km/h nopeudella. Ja vauhti vielä valvotaan viimeisen päälle tutkaamalla. En ymmärrä mikä tämän pointti on? Piti ihan tarkistaa race chronolla + 10hz gepsillä mopon mittarivirhe, jotta voi nopeusmittarin mukaan sen ajaa. Tuossa muodostuu tietynlaiseksi ongelmaksi nopeuden seuraaminen, pitää katsoa mittariin, kun katse pitäisi olla suunnattuna eteen. Eikä tuo itseasiassa ole edes kovin vaikea. Joku muu ajotaitoa valmentava tehtävä olisi mielestäni parempi.