• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Monocoque tailsection?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja vetomies
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Valmistaako noita myyntiin asti joku muukin kuin Durbahn?

Durbahn

Onko joku väsännyt itse tuollaisen esimerkiksi laminoimalla vahvikkeet pyrstön etuosaan?

MotoHellistä löytyy ainakin jotain katteita, kysele sieltä. Noihin lasikuitukatteisiin kuitenkin joutuu yleensä tekemään kiinnikkeet itse. Eikä se laminoiminenkaan mikään hirmuisen paha rasti ole...

Noissa oikeissa Durbahn tuoteissa ja motohellin tuoteissa on vain se julma ero että Durbahn tuotteet korvaavat samalla takarungonkin ja motohellin tuotteet ovatten vain takakatteita...
Jaa... empäs tiennyt, eli ei ollut turha päivä tämäkään  
biggrin.gif
Katsoin vaan nopeasti että "takakate kuin takakate"...

E: olihan niissä hinnoissakin "hieman" eroa...

Torsti on kyllä melko äijä tekemään noita hiilikuitu/kevlar osia, harmi vaan kun tarjontaa on lähinnä Honda/Ducati osastolle.

Torsti on kyllä melko äijä tekemään noita hiilikuitu/kevlar osia, harmi vaan kun tarjontaa on lähinnä Honda/Ducati osastolle.
Melko vakuuttava tuo cbr600:n takapää: kokonaispaino rungolle + katteille yhteensä 1300g..

Taitaa suurin ongelma olla se, että yksittäisen osan kohdalla muotti-, suunnittelu-, valmistus yms kustannukset nousevat melko suuriksi. Jos noita leipoisi edes 5-10 kpl, saisi jo hyvin kohtuuhinnalla itsekantavan takakatteen. Materiaali kun ei noin kevyeen osaan paljon maksa.

paras tulee varmaan kun vaihtaa pyörän tankin(jos tavallinen) johonkin cbr tankkiin, joka tulee kuoren alle. ja tekee koko homman yhtenäiseksi, eli tankin kuori ja perä yhteen.

(no sitähän se monocue tarkoittaakin, mutta välillä tarkoitetaan myös sitä, että on vain itsekantava perä ilman sisäistä runkoa.)

lyhyt alumiinirunko vain kuskinjakkaran alle ja kate sen päälle on kyllä varmana kevyempi ja ennenkaikke helpompi tehdä.

en nyt tähän hätään muista kenen tekemät katteet mun mopossa on, mutta istuin osan kohta on vahvistettu kevlarilla. Ja se on ainakin tämän 80kg hippiäisen kestänyt ilman mitään erillisiä vahvistuksia.

lyhyt alumiinirunko vain kuskinjakkaran alle ja kate sen päälle on kyllä varmana kevyempi ja ennenkaikke helpompi tehdä.
Jos tätä pidetään varasuunnitelmana, niin mistä löytyy alumiinirunko Bladeen (08-09)? Itse olen onnistunut bongaamaan vain tuon:

Moto46

Tosin tuotteiden painosta tai laadusta ei ole mitään hajua.
TenKatelta saa Motoholdersin tekeleen. Itsekin tuollaisen voi tehdä, jos on laitteet. Vakiosta vaan muutamat strategiset mitat.

Back