• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Monellako sormella jarrutat?

Monellako sormella jarrutat? -

• Yhdellä

Ääniä: 0 0,0%
  • Kahdella

Ääniä: 2 100,0%
  • Kolmella

• Neljällä

• Ääniä yhteensä
    2
Hitto en oo laskenu. Taidan vissii hillitä isointa mopoo kahella, enskaa ja kahella ja trialia yhellä.
wink.gif

Normaalisti kaksi riittää kun on nuo jarrut varsin hyvässä kunnossa... Hätätilanteessa lisää voimaa suoritukseen lisäsormilla.

Kahdella nakillla sitä tulle himmailtua on silloin vielä pari nakkia tuppea puristamassa että ei lähde tanko lapasesta

EAK-koulutuksessa sain kovasti palautetta ko vain kahella sormella jarrutin
pitäs aina olla koko tumppu kahvalla kuulemma
mut jos kaarteessakii joutuu jarruttaan niin huterampi olo on mul ainaskii jos osa sormista eijoo kaasukahvassa kii
Sama homma, kahvalle piti koulutuksessa laittaa 4 sormea. Aika hyvin se päähän mennytkin, useimmiten tulee juuri tuolla tavoin jarrutettua. Kahden sormen otteella hidastellaan esim. kaupunkiliikenteessä, se on enemmänkin sellainen valmiusasento
biggrin.gif
. Mutkissa en yleensä jarruta ollenkaan, mutta radalla olen oppinut hieman sitäkin puolta; silloin riittää kevyempi ote. Riippuu myös pyörästä, vanhassa Hondassa piti käyttää voimaa oikein kunnolla.

Mä peesaan suurinta osaa, eli kevyissä jarrutuksissa 2, tiukemman paikan ollessa kyseessä taitaa (muistaakseni) tulla kaikki 4 käyttöön...

EAK-koulutuksessa sain kovasti palautetta ko vain kahella sormella jarrutin
pitäs aina olla koko tumppu kahvalla kuulemma
mut jos kaarteessakii joutuu jarruttaan niin huterampi olo on mul ainaskii jos  osa sormista eijoo kaasukahvassa kii
Olin ite vähä aika sitten EAK:ssa ja kahden sormen tekniikasta yritän nyt opetella pois: Kun testattiin tehokkaita jarrutuksia, niin vanhasta tottumuksesta käytin pariin kertaan kahta sormea - kouluttajat sanoi 'hyihyituhmatyhmä' jolloin vaihdoin neljälle (aivojen vääntäessä vastaan) ja kas vain: Jarrutusmatka lyheni kolmasosalla
eek.gif
JÄRKYTTÄVÄ ero!

Mä oon yrittäny pitää sen, että neljällä sormella jarrutetaan. Kaikista tehokkain tapa. Myös ajossa pyrin pitämään neljää sormea jo valmiiksi jarrujen päällä, ei mene niin pitkään kun alkaa jarruttaa.
smile_org.gif

Back