• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mölyt mitattu liikenteessä ketju!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hannu.k
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Keno sanoi:
Täytyy olla tämän tapainen todistus mukana. Ja tietysti nuo merkinnät täytyy vastata sitä pyörässä olevaa putkea ja pyörän tyyppikilpeä

Jos konstaapeli silti nappaa kilvet niin valitusrumban jälkeen tulee kyllä semmoiset merkinnät konstan kantakirjaan että ei ainakaan ylikomisarioksi ole asiaa.

Tuokin on vähän kyseenalaista, koska periaatteessa ei mukana tarvitse pitää kuin ajokorttia ja rekisteriotetta. Jos syntyy epäilystä jonkun osan hyväksynnästä tai sen puuttumisesta, rikosta tutkivat kosta voi sitten tavailla e-merkintöjä ja tarkistella niitä mielensä mukaan.

Aukustus sanoi:
No niinhän se on että trafi sen päättää ja olen samaa mieltä, ettei muutoskatsastusta tarvita, kuten finlexin pykälässäkin sanotaan. MUTTA minkäs teet kun jokainen taho lukee nuita pykäliä omaksi edukseen ja tulkitsee kuten itse haluaa! Kuten poliisikin minulle ratsiassa sanoi ilmoittaessani putken olevan e-hyväksytty: "ei mitään merkitystä jos ei ole muutoskatsastettu". Eli toistan jälleen, kun yhteisesti sovittua linjaa viranomaisten kesken ei ole, taikka sitä sovelletaan mielivaltaisesti, ei tässä hommassa ole mitään tolkkua! Väliinputoajia tässä hommassa ovat motoristit.
Jos näin käy voi sanoa, että soitetaanpa TraFille ja kysytään. Ja jos silti tulee sakkoa, niin sitä pitää vastustaa.

PoS sanoi:
Jos näin käy voi sanoa, että soitetaanpa TraFille ja kysytään. Ja jos silti tulee sakkoa, niin sitä pitää vastustaa.

Tässä maassa kaikki kirjallisena, koska kaikki sanottu voidaan aina kieltää, tai olla muistamatta. Ja jokainen "asiaton" sakko valitukseen, pieni vaiva, mutta voi olla suuri etu kokonaisuudelle.... :orgmp:
Täällä sakoista kiukuttelu ei hyödytä asiaa muuten kuin henkisesti :paikallatuulee:

Trafin tulkinnat ei aina oo penaalin terävimmästä kynästä. Ne kumminkin todella vastaa sähköpostiin, joten yrittänyttä ei siinä suhteessa laiteta.

Aukustus sanoi:
No niinhän se on että trafi sen päättää ja olen samaa mieltä, ettei muutoskatsastusta tarvita, kuten finlexin pykälässäkin sanotaan. MUTTA minkäs teet kun jokainen taho lukee nuita pykäliä omaksi edukseen ja tulkitsee kuten itse haluaa! Kuten poliisikin minulle ratsiassa sanoi ilmoittaessani putken olevan e-hyväksytty: "ei mitään merkitystä jos ei ole muutoskatsastettu". Eli toistan jälleen, kun yhteisesti sovittua linjaa viranomaisten kesken ei ole, taikka sitä sovelletaan mielivaltaisesti, ei tässä hommassa ole mitään tolkkua! Väliinputoajia tässä hommassa ovat motoristit.

Tuota nui.... En toki ole maailman tarkkaavaisin otus maan päällä, mutta en minä näissä
poliisi-katsastusympyröissä, yleisesti ottaen linjattoman ja mielivaltaisen tulkinnan määrän tai
laadun ole huomannut muuttuneen tippaakaan viimeisen NELJÄÄNKYMMENEN VUODEN AIKANA!

Että näin se on "aina ollut" ja siitä huolimatta että Eaglesin papat pyörsivät aikanaan
pitämänsä pyhät puheet... Ennemmin helvetti jäätyy kun lähdetään vielä kimpassa keikalle.....
uskon tämän viranomaisten tulkinta-asian todella olevan asia joka pysyy.... mutta ei parane.

Mä en jaksa enää. Nämä asiat on kerrattu ja kerrattu ja kerrattu varmasti kymmeniä kertoja ihan tämänkin vuoden aikana.

erkil69 sanoi:
http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/101601-iso-osa-moottoripyorista-ylittaa-melurajat

Tossa jutussahan sanotaan et kaikki yli 175 kuutioiset mopot saa ääntä lähtee 106db? Vai meneekö se vaan sen mukaan mitä siinä tyyppikilvessä lukee... Ja siihen plus 8 db?

Mielenkiintoista faktaa:

Kovin moottoripyörämelu lähtee yleensä laittomasti viritetyistä menopeleistä, joihin on asetettu säädösten vastaisesti liian äänekäs pakoputkisto, tai joista on poistettu äänenvaimentimen tulppa.

Viranomainen arvioi, että jopa puolet moottoripyöristä on viritettyjä ja joka neljänteen pyörään on tehty säädösten vastaisia muutoksia. Pyörän melutaso saattaa virityksessä nousta viisi desibeliä.

– Arvioni viritettyjen moottoripyörien yleisyydestä on hyvin karkea. Lisäksi on eroja pyörien tyylilajien mukaan. Perinteiset matkamotoristit eivät tee sitä ollenkaan, kun taas kaupungilla liikkuvista rakennelluista sporttimoottoripyöristä ja tietyistä harrikoista ovat käytännössä kaikki viritettyjä, kertoo Liikenneturvallisuusviraston Trafin ylitarkastaja Otto Lahti.

Tuossa valossa on mukavaa, että onnettomuustilastoissa ainoastaan 4 pyörää 116:sta oli viritettyjä. Sekin on mukavaa, että niin katsastuksista kuin muustakin valvonnasta päättävät rautaiset ammattilaiset.

En ole varma onko joku tästä sanonut mitään.
No mun idea olisi=Ei liity mitenkään tähän juttuun, noihin polkupyöriin rekisterikilvet ja saadan sakottettua kun ajavat suruttaa punaisiin, valoissa kamerat mitkä seuraa.:grin:

Husky510 sanoi:
En ole varma onko joku tästä sanonut mitään.
No mun idea olisi=Ei liity mitenkään tähän juttuun, noihin polkupyöriin rekisterikilvet ja saadan sakottettua kun ajavat suruttaa punaisiin, valoissa kamerat mitkä seuraa.:grin:

Ot 2.0
Polkupyöräiliät lokittavat ilmaisia ajoteitä. Ajoneuvo- ja polttoaineveroilla päällystetään ja rakennetaan niidenkin väylät. Fillarit verolle ja KATSASTUKSEEN ja vähän vitun heti!

Fillaristin elämä ei ole halpaa.
Polttoaineeseen menee melkoisesti rahaa. kaljan litrahinta on monumentaalinen :right:

Ppaukkulaakeri sanoi:
Ot 2.0
Polkupyöräiliät lokittavat ilmaisia ajoteitä. Ajoneuvo- ja polttoaineveroilla päällystetään ja rakennetaan niidenkin väylät. Fillarit verolle ja KATSASTUKSEEN ja vähän vitun heti!

OT 2.0.1

Itseasiassa suurin osa kevyen liikenteen väylistä tehdään kunnallisverorahoista...

vedenhenki sanoi:
OT 2.0.1

Itseasiassa suurin osa kevyen liikenteen väylistä tehdään kunnallisverorahoista...

Tuskinpa. Eiköhän noiden em. vuosittain "kadonneiden" ajoneuvo- ja polttoaineverojen koti löydy juurikin näiden änkyrä pipertäjien käsien kautta noista kevyenliikenteenväylien ja muiden ei verotattavien piperrysten rahoituksesta?

Mutta se miltä hankkeiden rahoitus näyttää paperilla onkin sitten noin kun sinä sanot, eli hyvinkin reilua peliä.

vedenhenki sanoi:
OT 2.0.1

Päättelisin että nuo erilliset kevyen liikenteen väylät vaarantavat varsinaisen ajoväylän käytön. Nimittäin heti kun ne rakennetaan jonkin tieosuuden vierelle niin nopeusrajoitus putoaa 80 -> 60, usein jopa 50. Kun väylä loppuu ja sen käyttäjät siirtyvät ajoradalle, rajoitus on taas 80...sori vähän offtopic mutta kun tuossa nyt noista väylistä mainittiin.

Sama idea niitä vastaan, kun nämäkin on varmaan pitkälle mukana tässä meluhässäkässä:grin::grin:
Jos muu valittaa jostain melusta, niin tästäkin voisi valittaa:cruising:

vetomies sanoi:
– Nettipalstoilla on ollut aika hurjaa kirjoittelua aiheesta, mutta suurin osa niistä jutuista ei pidä kyllä alkuunkaan paikkaansa.

Sitten olisi hyvä tilanne selvittää, mitkä jutut "eivät pidä alkuunkaan paikkaansa".

"Kun kaksipyöräisillä ei vielä ole määräaikaiskatsastusvelvollisuutta, ei meluakaan pysty oikein valvomaan muu kuin poliisi, kertoo ylikonstaapeli Juha Seppälä Liikkuvan poliisin Turun yksiköstä."

Prkl Juhalla taitaa olla sisäpiirin tietoa :)

Br, Mikko

Back