• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mölyt mitattu liikenteessä ketju!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hannu.k
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
vetomies sanoi:
Kannattaa vain muistaa hakeutua tuota kierros- ja nopeusaluetta käyttävään ajoryhmään; muuten noilla kierroksilla voi jäädä aika pahasti jalkoihin.

OT, luonnollisesti, ajojen järjestäjätahosta, järjestelyjen laadussakin ollessa eroja, riippuen hitaiden ja keski-nopeiden välimaastossa.
Eihän tällaisilla katuvehkeillä kaatoriskejä oteta, kun vakuutuspetokset pidämme kaukana mielestämme.:;):
Toki putsausta voi harrastaa motariliittymiltä sisään vetäessä pikku vaihteella ja korkeilla kierroksilla.
Tapahtuma vain on melko lyhyt ajatellen hyödyllisyyttä motin kannalta.

vetomies sanoi:
Kannattaa vain muistaa hakeutua tuota kierros- ja nopeusaluetta käyttävään ajoryhmään; muuten noilla kierroksilla voi jäädä aika pahasti jalkoihin.

Ei hätää, motoristilla on kuulemma superpyörä, joka kulkee vähän pienemmilläkin kierroksilla. :p

Motoristi1958 sanoi:
Mopopuolella harrastan, silloin kun käyn, radalla tätä putsausta. Honulla kun ajelee 2:sta ja 3:sta käyttäen 3000 - 8000 RPM:llä ratakierroksia, niin pitäisi putsaantua. Eikä se kone siitä huudattamisesta hajoa, jos muutoin on kunnossa. Siinäkin mielessä voi hyödyntää rata-ajoa.

Taitaa tosiaan Vifferi olla aikamoinen superpyörä jos 8000rpm on ns. huudatusta?

Olen tämän syksyn tuore motoristi ja olen ajatellut, että moottoripyöräily on sitä, että kun varusteissa lähestyttään omaa pyörää, niin mielessä soi Born to be wild, Bad to the bone tai vastaavia kappaleita. Sitten painetaan tai potkaistaan pyörä tulille ja saman tien muu maailma katoaa ja on vain minä ja pyörä. Tällöin tunnen olevani kapinallinen ja vapaa kaikista rajoituksista sekä laeista, ne eivät vain yksinkertaisesti koske minua ja pyörääni. Mitä kovempaa ääntä pyöräni pitää kun kahvaa vääntää, niin sitä parempi fiilis minulle tulee ja sitä voimallisemmaksi itseni tunnen. Tätä tunnetta ja iloako tässä nyt yritetään kaikilla näillä melumittauksilla ja tyyppihyväksynnöillä tappaa?

SuperSport sanoi:
Olen tämän syksyn tuore motoristi ja olen ajatellut, että moottoripyöräily on sitä, että kun varusteissa lähestyttään omaa pyörää, niin mielessä soi Born to be wild, Bad to the bone tai vastaavia kappaleita. Sitten painetaan tai potkaistaan pyörä tulille ja saman tien muu maailma katoaa ja on vain minä ja pyörä. Tällöin tunnen olevani kapinallinen ja vapaa kaikista rajoituksista sekä laeista, ne eivät vain yksinkertaisesti koske minua ja pyörääni. Mitä kovempaa ääntä pyöräni pitää kun kahvaa vääntää, niin sitä parempi fiilis minulle tulee ja sitä voimallisemmaksi itseni tunnen. Tätä tunnetta ja iloako tässä nyt yritetään kaikilla näillä melumittauksilla ja tyyppihyväksynnöillä tappaa?

Ei ku pelastaa "ympäristö, turvallisuus ja lapset" ja varsinkin itsensä järjettömään vaaraan, kontrolloimattomien äänien, päästöjen ja jokaisessa pyörässä olevien onnettomuuksia aiheuttavien vikojen (ja äänien) takia , altistavat motoristit.

Edit - nii ja kun pyörät ei pysy hyppysissä, pystyssä ja tiellä millään jos ei ole pakollista ABS ja luistonesto järjestelmää, ja varsinkaan jos vilkut on vaihdettu tai välitystä on muutettu tai peräti pakoputkea vaihdettu ja moottoria on virittetty.

Ja juuri tuon takia nämä tietyt motoristit ovat valmiita suostumaan siihen miten katsastusviranomainen haluaa huolehtia meidän kaikkien rah..turvallisuudesta tienpäällä. Siis ne, jotka eivät ole born to be wild, tai bad to the bone aina pyörällä liikkuessaan. :grin: :;):

SuperSport sanoi:
Sitten painetaan tai potkaistaan pyörä tulille ja saman tien muu maailma katoaa ja on vain minä ja pyörä.

Sorry, mutta jäit justiin kärkikolmion takaa eteesi tulleen auton alle. :doh::kynttila:

Tiedän vain yhden tapauksen, ja kyseisessä pyörässä oli putkesta paikallaan vain alkukäyrät.

Mölyjä ei mitattu koska ääni oli selkeästi yli sallitun :hanuria:

SuperSport sanoi:

Noinhan se valitettavasti monen urvelon korvien välissä menee...... ja ihan kaseikkoon :D.

Todellinen "asenne" on sitä, että on varaa hieman "katsoa sormien läpi"...... kaikkea muuta
kun sitä paskaa, jossa kaikennäköistä "patukkaa" on tarjolla ajatuksella "tätähän sä haluat...
tätähän sä haluat", vaikka homma täyttää lähinnä raiskauksen tunnusmerkistön :D.

Se on myös sitä, että jokainen oikeasti joutuu päättämään vaan ihan itse, kuinka
"koulukiusattu" haluaa olla.

Siitä, kuinka paljon kukin pitää enemmän kiinni, että mielummin nenä kipeä kuin
perse kipeä...... riippuu ihan suoraan kuinka kipeä se perse on :D.
Näin se on maailman sivu ollut..... eikä mitään muutosta ole nähtävillä tähän asiaan.

"Fanttomille ei fittuilla", ja vain "villit lentää.... kesyt ei koskaan" :grin:

Se arrogantti kiilaava Stockmantätikin löytää oikean paikkansa (vaikkakin tekareitaan
naksutellen) sieltä kassajonon päästä...... kun kohteliaan päättäväisesti ja vakuuttavasti
kysyy...... "Pääseekö rouva omin jaloin sinne paikalleen jonon päähän, vai
tarvitseeko auttaa" :D.

Ihan joka kerta ovat päässeet..... muiden jonottajien hymyn saattelemana :;):.

Jos tulee jotenkin "hyvä fiilis" ajelemaan lähtiessä..... se on hieno asia :thumbup:.
Siitä eteenpäin on tosin syytä mennä aika lailla vahvasti realistiselta pohjalta :p.

Olenko ainoa, jolla tuottaa vaikeuksia ymmärtää BTTB:n viestejä?

Onhan se jopa virkistävää kun jättää osan lukijan mielikuvituksen varaan, mutta että joka lause. :doh:

Eli en lue, mutta asiaan...

Moniko menetti kilvet äänien takia liikenteessä tänä vuonna?

Moniko oli ylipäätään poliisin mittausratsiassa? En ole vielä kuullut ainuttakaan, ainakaa täälläpäin.

Back