• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mölisevä potta, onko hiljaista keksitty?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Itsellä olen huomannut nykyisellä kalustolla että kun ajaa visiiri kiinni, niin kumina kypärän sisällä lisääntyy melkoiseksi. Ero on suuri verrattuna siihen jos ajaa visiiri hieman auki. Visiiri hieman auki meteli on jopa siedettävä kaupunkiajeluun, mutta matkalle laitan aina tulpat korviin. Hiljaista kypärää saa tosiaan etsiä.

Oma kokemukseni on päin vastoin,kun HJC FG-14 visiirin sulkee
tuntuu kuin laittaisi oven kiinni.Tosi hiljainen ,ainakin hiljaiseksi
mainostettuun Nolan N-102 avattavaan verrattuna.

Pitäis kohta hankkia uusi potta päähän ja lähinnä kiinostais avattava malli. Onko kenelläkään kokemuksia siitä mikä olis sellainen hiljaisempi yksilö. Millainen on tämä Schuberth?? Kannattaisko laitta umpikypärä?
Ei hiljaista kypärää olekaan. Käytä korvatulppia. Jos perustulppamalli ei käy niin käy teettämässä kuulovammaliiton? toimistolla Helsingissä ihan omiin korviin tehdyt tulpat.

Yleensä pleksi heittää ajoasennossa tuulenpyörteet suoraan kypärään, melu on silloin kovaa, pleksi pyörästä riippumatta niin matalaksi (jollei omaa kunnon matkavessaa) että tuuliohjautuu rintakehän korkeudelle. Kypärän pääntie taitaa päästää kovimmat äänet sisään.

Kaikki kun ei todellakaan tykkää siitä S1, koska se näyttää aika karmealta. S1 äänimailman tasolle tai jopa jonkun verran parempaan pääsee korvakitillä ja miltei kaikilla kypärillä.

Joo, mun teksti kuulosti varmaan liikaa kypäränmyyjältä
confused_orig.gif
En väittänykkään S1 tyylikkääksi, ja etteikö parempia/hiljaisempia olisi olemassa, yritin lähinnä arvella kypärän omistajana, miksi monet täälläkin foorumilla kokevat sen "hiljaiseksi"

Tietenkin ajonopeus vaikuttaa melutasoon, ja meteli pöntön sisällä ei välttämättä nouse samassa suhteessa nopeusmittarin lukeman kanssa. Mittarillahan se selviäis, minkätasoista meteliä sitä useimmiten kuuntelee, custom kuskina itse harvemmin ajelen yli 100 nopeuksia, joten taidampa päästä senkin takia vähemmällä metelillä.

Kyllä minä voin väittää että on mukavampi pitää korvakittiä, kuin olla ilman tulppia. Ne poistaa kaiken tuulen uiverruksen, yms. ja korviin kantautuu vain hiljainen koneen ääni.

Jepjep, pointtini oli se, että tuskin työntelisit mitään mössöä korvaasi, jos sun ei tarvitsisi
lookaround_orig.gif

Ei ole itselläni korvakitistä kokemusta, mutta muusikot ovat kehuneet noita muotoon valettuja korvatulppia, esim. elacinit. Parinsadan euron hintaluokassa tuntuvat ehkä kalliilta, mutta kestävätkin sitten monta vuotta.

Mun kypärän on kans aivan hemmetin meluisa varsinkin pitemmillä matkoilla, sieltä kuuluu heviä tai Slayeriä nii että korvat soi!
033102bebe_1_prv.gif

Kaikki kun ei todellakaan tykkää siitä S1, koska se näyttää aika karmealta.
Tähän on melkein pakko jo puuttua, et varmaan ole koskaan nähnytkään S1:stä
wink.gif
tounge.gif
biggrin.gif
Heh, noiden hymiöiden jälkeen ei oikein tiedä oliko tämä sarkasmia vai ei mutta henkilökohtaisesti olen suiza 1200:n kanssa samaa täysin mieltä, onhan se ihan sikaruma potta, niin muodoiltaan kuin värityksiltäänkin!!!  
smile_org.gif
No, musta on värinä ihan jees...  
biggrin.gif

Vanhassa MOTORRADissa 20/1998 oli aiheeseen sopiva testi. Kokeilivat korvatulppien vaimennuskykyä tuulitunnelissa, pyöränä naku BMW R 850 R ja kypärä Shoei XR-800. Tulpille löytyi suuria vaimennuseroja. Parhaista huonoimpiin:

Sehr empfehlenswert:
Bilsom 303
3M  1100
Howard Leight Laser Lite

Empfehlenswert:
Oxford Max

Bedingt empfehlenswert:
EAR Expess (muovitulppa)

Nicht empfehlenswert:
EAR Classic
EAR Supersoft
Hansaplast Lärmstop Sanft
3M  1225 (muovitulppa)
Hearos Rock'n Roll (muovitulppa)

Testihän on vanha, mutta tuskin tulpat siitä ovat muuttuneet. Jos on uudempaa testiä, niin tietoa kehiin.

Ei kellään satu olemaan kokemuksia AGV GP-PRO/STEALTH potista?? Myös AIRTECH ja AIRTECH II kiinnostavat. Onko jotain erikoisvikoja vaiko tuttua turvallista AGV laatua??
nixweiss.gif

Back