• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Molemmat renkaat maassa.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kummitus
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ok, sitten kirjoittavat ylinopeudesta, mikäli saavat tutkat, jotka Ruotsissa eivät lainkaan toimi moottoripyörien osalta, lukittumaan kiihdyttävään rikolliseen.
Edelleen olen sitä mieltä, että jos moottoripyörä ei ole hallinnassa, se löytyy ojanpenkalta ennen kuin ehdit sakkovihkoa avata.
Ole vain. Minä olen samaa mieltä kanssasi, mutta se nyt on yksi lysti. Lappu läsähtää kuitenkin.

Mun sakkolapuissa taitaa lukea, jotta "ajoi etupyörä ylös nostettuna". Ei siis kytkettynä. Arvelen itsekin urbaanilegendaksi, joten todisteita peliin
wink.gif

Poliisipartio pysäytti eilen meikäläisen. Syyksi mainittiin eturenkaan nouseminen ajotiestä liikkeelle lähdettäessä. Itse en kyllä huomannut tätä, ...

Miten se poliisi on voinut huomata, että eturengas on ilmassa kun kuski ei sitä itse huomannut? Olisko niin, että lähdit vähän rivakammin ja poliisi vaan keksi, että varmaan mopo keuli jotta oli jotain sanottavaa?
Näin siinä juuri kävi. Tosin ylinopeutta ei ollut ja jouduin myös puhalletetuksi. Veikkaan että poliisit näkivät valokeilan, joka nousee luonnollisesti kiihdytyksessä ja halusivat rauhotella menoa.

"Ajoi eturengas kytkettynä ilmaan". Miten eturengas kytketään ilmaan
smile_org.gif
? Tuo nimittäin on se, mitä yleensä kirjoittavat sakkolappuun ja saatava rangaistus on törkeä liikenteen vaarantaminen
nixweiss.gif
.
Löytyisikö keneltäkään lappua ja skanneria (digikuva) samasta taloudesta?. Olisi kiva nähdä tuo "kytkettynä ilmaan" ihan oikeasti lappuun kirjoitettuna. Ettei jää kaupunkitarinaksi.
Epailen, ettei sellaista loydy, mutta legenda elaa...

Kiva. Käytännössä siis en voi laillisesti kiihdyttää esim. moottoritielle 120km/h vauhtiin ns. täysillä lainkaan. Mikäs järki tässä on? Ei RSV:n eturengas ainakaan pysy millään asvaltilla jos ykkösellä kiihdyttää 10trpm asti.
omg.gif
nixweiss.gif

Mun sakkolapuissa taitaa lukea, jotta "ajoi etupyörä ylös nostettuna". Ei siis kytkettynä. Arvelen itsekin urbaanilegendaksi, joten todisteita peliin
wink.gif
Sen verran noista termeistä vielä, että itse olen päässyt todistamaan parikin kertaa mainiota sakkolapputermiä "syöksykiihdytys", joka siis tarkoittaa ainakin kotilolla kiihdytystä, missä rengas vinkuu lähetyksessä...
biggrin.gif

En tiedä käytetäänkö tuota vielä, mutta nämä bongaukset mauttomalta 90- luvulta

"Ajoi eturengas kytkettynä ilmaan". Miten eturengas kytketään ilmaan
smile_org.gif
? Tuo nimittäin on se, mitä yleensä kirjoittavat sakkolappuun ja saatava rangaistus on törkeä liikenteen vaarantaminen
nixweiss.gif
.
Löytyisikö keneltäkään lappua ja skanneria (digikuva) samasta taloudesta?. Olisi kiva nähdä tuo "kytkettynä ilmaan" ihan oikeasti lappuun kirjoitettuna. Ettei jää kaupunkitarinaksi.
Epailen, ettei sellaista loydy, mutta legenda elaa...
Juttu on mun ymmärtääkseni saanut alkunsa Karpolla on asiaa -ohjelman jaksosta Bomberit - teiden pommittajat. Siinä yksi kaveri sai b-illassa sakot keulimisesta ja jälkeenpäin haastateltuna luki lapun kameralle ääneen, ja kertoi siinä lukevan "eturengas ilmaan kytkettynä".

Valitettavasti videota ei löydy enää YouTubesta, eikä Pikainen KVG:kaan tuota tulosta.

Tähän kaikkeen pätee vanha vastaus. Polliisi kyssyy et onko tää joku sirkus ku ajellaan yhellä renkaalla. Vastaus o et on kai, ku apinatki osaa puhua. Hah.

suomen tieverkoston paikoittainen hoitamattomuus aiheutti molempien renkaiden ylöskytkemisen parikin kertaa kotasesta tullessa. oisin varmaan saanut kaksinkertaisen rangaistuksen mikäli virkavalta olisi tämän tempun nähnyt.

olishan se retee kehystää tallinseinälle semmonen sakkolappu jossa lukee "ajoi moottoripyörällä tiestä irti" tahi muuta vastaavaa...

Back