juuri näinEi nuo murinat ainakaan haitaksi ole liikenteessä. Kyllä mun mielestä on ihan hyvä että motoristi tavalla tai toisella, monella sokealla kumminkin kuulo pelaa![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
juuri näinEi nuo murinat ainakaan haitaksi ole liikenteessä. Kyllä mun mielestä on ihan hyvä että motoristi tavalla tai toisella, monella sokealla kumminkin kuulo pelaa![]()
Miten niin väärässä ympäristössä? Katupyörällä ajetaan maantiellä ja siellä on hyvä, että kaikki muut liikenteessä olevat kuulevat jo ajoissa prätkän olevan tulossa. Aika nopeasti nuo autot lakoavat edestä kun kun heittää moottorijarrutusta peliin kokoputkistolla, jonka maksimiäänenpaine speksien mukaan on 105 dB ja joka ei ole E-hyväksytty. Sitten autoa ohittaessa pitää olla sen verran kierroksia mittarissa, että autoilija saa kuunnella kunnon meteliä. Ei sitä pikkuskidinä arvannut kun fillariin räpättimen laittoi, kuinka helvetin äänekkäällä prätkällä sitä (tulpat korvissa, tietty) aikuisena ajaa.Taitaa olla ihan tieteelliseti tutkittu etteivät paranna, aiheuttavat vain häiriötä väärässä ympäristössä.
Maantiellä ne nimenomaan ei auta yhtään vaikka kaupungin kortteleissa heijasteleekin joka suuntaan. Viimeksi tänään Vihdintien liikennevaloissa tuli rinnalle joku HD "hieman" avarretuilla putkilla. Kauhee pauke ja rytke. Vaan mitään en kuullut niin kauan kun edellä ajelin. Saman olen havainnnut tuossa viereisellä jäätelökioskilla päivystäessä, kauniina kesäpäivänä ohi menee vähän väliä vaikka minkälaista mopotinta. Tulemisia ei välttämättä huomaa vaikka olisi minkälainen putkisto, poistumiset kyllä. Ko. kohdassa on muutenkin niin paljon hälyä ettei siellä yhden onnettoman V2:n pauke missään tunnu paitsi kun ollaan putken "väärällä" puolella.Miten niin väärässä ympäristössä? Katupyörällä ajetaan maantiellä ja siellä on hyvä, että kaikki muut liikenteessä olevat kuulevat jo ajoissa prätkän olevan tulossa. Aika nopeasti nuo autot lakoavat edestä kun kun heittää moottorijarrutusta peliin kokoputkistolla, jonka maksimiäänenpaine speksien mukaan on 105 dB ja joka ei ole E-hyväksytty.
Eihän HD:stä mitään ääntä juuri kuulukaan tuossa 1.000 kierroksen yläpuolella kun se on päässyt matkanopeuteensa. En rupea asiasta kinaamaan, mutta omien kokemusteni mukaan autot ovat kiltisti antaneet tietä kun olen ilmestynyt taakse ja hiukan moottorijarruttanut. Pari päivää sitten viimeksi tuli ajeltua prätkillä erään tutun kanssa n. 200 km iltalenkki. Kaveri ajoi edellä ja itse ajelin koko ajan takana. Kaveri totesi kahvitauolla, että kylläpä kuului hyvin prätkäni kiihdytys- ja moottorijarrutusäänet hänen korviinsa tulpista huolimatta. Saatoihan siihen vaikuttaa se, että kaverin prätkässä oli vakioputki, mutta eivät ne henkilöautotkaan niin kauheasti ääntä päästä. Ei se ainakaan haitaksi ole, jos pöntöstä lähtee kova mökä kun muista itse pitää tulpat korvissa.Maantiellä ne nimenomaan ei auta yhtään vaikka kaupungin kortteleissa heijasteleekin joka suuntaan. Viimeksi tänään Vihdintien liikennevaloissa tuli rinnalle joku HD "hieman" avarretuilla putkilla. Kauhee pauke ja rytke. Vaan mitään en kuullut niin kauan kun edellä ajelin. Saman olen havainnnut tuossa viereisellä jäätelökioskilla päivystäessä, kauniina kesäpäivänä ohi menee vähän väliä vaikka minkälaista mopotinta. Tulemisia ei välttämättä huomaa vaikka olisi minkälainen putkisto, poistumiset kyllä. Ko. kohdassa on muutenkin niin paljon hälyä ettei siellä yhden onnettoman V2:n pauke missään tunnu paitsi kun ollaan putken "väärällä" puolella.Miten niin väärässä ympäristössä? Katupyörällä ajetaan maantiellä ja siellä on hyvä, että kaikki muut liikenteessä olevat kuulevat jo ajoissa prätkän olevan tulossa. Aika nopeasti nuo autot lakoavat edestä kun kun heittää moottorijarrutusta peliin kokoputkistolla, jonka maksimiäänenpaine speksien mukaan on 105 dB ja joka ei ole E-hyväksytty.
Niinpä, se huomio ei välttämättä olekaan positiivista. Itse ajelen vakioputkella, koska en halua aiheuttaa enempää pahennusta tehdessäni u-käännöstä talon pihassa, jonne olin vahingossa päätynyt suunnistusvirheestäni johtuen. Ja voin kertoa, että huonosta suunnistus(kin) taidosta johtuen tämä tapahtuu useinKunnon metelit kun on pöntöissä, tulee väkisinkin huomatuksi.
Samaa olen lukenut ulkomaisista lehdistä. Jos, ja kun, turvallisuus ei murinoista lisäänny, on melu ainoastaan saastetta siinä missä pakokaasutkin. Äänenvaimennin on katalysaattori.Taitaa olla ihan tieteelliseti tutkittu etteivät paranna, aiheuttavat vain häiriötä väärässä ympäristössä.
Käytetään paljon moottorijarrutusta ja nautitaan!Oon huomannu saman. Välillä vähän tarkotuksellakin tulee ajettua keskustassa melko pienellä pykälälläJep sama täällä, itte r6:ssa akran putki ja tsiisus sitä katsojamäärää..ykkösellä ja kakkosella ku ajelee kaupungissa ni saa kyl huomiota osakseen, enhän ole huomionkipee![]()
Tai Vild Star roprotin !!!!!!hoohotihaahaaheheeeeeeeeeeeeeeeeeeJapanilainen hirvipilli=virago.