• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mobil Delvac

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja C-A-D
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tänään meni testi-Delvacit VFR:ään sisään. Oliko se niin, että isoon D:hen vaihtamisen jälkeen, ensimmäinen vaihtoväli kannattaisi olla vähän lyhyempi?

^Mut on se silti hiukan hassun näköstä ainakin MX:ää myydään 1 litran putelissa (n.7 €). :p Tarve se on tietysti pienikin tarve!

NESTE TURBO LXE 10W-40 ajettu nyt ZZR 1100:sella 100 km kovaa testiä. Vaihteet hiljaset ja kytkin toimii hyvin.
Edullinen öljynvaihto

battaglin sanoi:
Olisko kellään tietoa saako Oulusta muualta ku motonetistä delvaccia?

Tarviketori Oy (http://www.tarviketori.fi, Ratakatu 8:ssa olen itse asioinut) myy, parin viime vuoden aikana ollut aina halvin hinta vrt. Mötönet/K-maatalous. Luultavasti tilaustuote parin päivän varoajalla, eli kannattaa soittaa ensin.

Edit: Puuilossa oli 59,90e/20L Super 1400, mutta en kyllä nyt hoksannut kattoa oliko 15W-40 vaiko tuota lirumpaa 10W-30:stä :C

Viimeksi muokattu:
joo kävin tänään motonetistä katsomassa delvaccia...hylly tyhjä. ostin sitte motoxia. stormilta suodatin ja suodatin avain. yht.43e. halpa harrastus tää moottoripyöräily. ei saa autoon varmaan ihan tuohon hintaan. ja itse vielä vaihdoin. elämäni ensimmäistä kertaa...aloitteleva motoristi kun olen!

Lauri12 sanoi:
joo kävin tänään motonetistä katsomassa delvaccia...hylly tyhjä. ostin sitte motoxia. stormilta suodatin ja suodatin avain. yht.43e. halpa harrastus tää moottoripyöräily. ei saa autoon varmaan ihan tuohon hintaan. ja itse vielä vaihdoin. elämäni ensimmäistä kertaa...aloitteleva motoristi kun olen!

Vai ei autoon saa tuohon hintaan? :)
Motonetistä GM öljyä 5 litraa + suodatin yhteensä n. 28 euroa. Ja suodatin ei ole edes tarvike, vaan orggisosa. Mun vanhempaan kotiloon riittää 4 litraa öljyä, siinä kun olen käyttänyt Teboil Goldia, niin 43€ riittää melkein kahteen vaihtoon. Suodattimen olen aina kääntänyt auki isoilla papukaijapihdeilla, mitään erillistä suodatinavainta en ole ikinä tarvinnut.

Mitä arvon raati sanoo, kun minulla on nimikirjoituksen mukainen kulkine MZ 660 Baghira SM vm2004, jossa on yamahan 660 vesijäähytteinen kone.
Samaa on varmaan käytetty Yamahan XTZ660 yms monissa malleissa 2000 luvun alkupuoliskolle asti.

Ohjekirja kertoo että öljy pitäis olla sae 15w-50 API SG...
Eli Delvac täytyy tuon SG mukaan ja viskositeetti asteet hiukan heittää, mutta vaihtoehdoksi annetaan myös 20w-40 API SE (if outside temperatures are not below +5c)
Ja toinen on 10w-30 API SE (if outside temperatures do not rise abave +15c )

Kannattaako kokeilla tuota Delvac / TB power plus / Nesteen Turbo LXE tekeleitä kun viskositeetti heittää tuon 10 pykälää ?

Mz 660 sanoi:
Mitä arvon raati sanoo, kun minulla on nimikirjoituksen mukainen kulkine MZ 660 Baghira SM vm2004, jossa on yamahan 660 vesijäähytteinen kone.
Samaa on varmaan käytetty Yamahan XTZ660 yms monissa malleissa 2000 luvun alkupuoliskolle asti.

Ohjekirja kertoo että öljy pitäis olla sae 15w-50 API SG...
Eli Delvac täytyy tuon SG mukaan ja viskositeetti asteet hiukan heittää, mutta vaihtoehdoksi annetaan myös 20w-40 API SE (if outside temperatures are not below +5c)
Ja toinen on 10w-30 API SE (if outside temperatures do not rise abave +15c )

Kannattaako kokeilla tuota Delvac / TB power plus / Nesteen Turbo LXE tekeleitä kun viskositeetti heittää tuon 10 pykälää ?

Ei kai tuolla nyt niin kauhiasti ole väliä. Mullakin lukee ohjekirjassa että 10w40, mutta ostin mopoon seuraavaa öljynvaihtoa varten Valvolinen Durablend 20w50:ntä, koska pidemmän kaupunkiajon (ruuhkissa @ hki keskusta) vaihteet alkavat hieman "klonksua". En usko että ajokaudella on niin viileitä ilmoja, että tuo 20w50 olisi liian paksua. Pumpattavuusrajahan on tuossakin öljyssä -20c. Tuota vaccia en viitsi laittaa, koska menee varmasti ruuhkissa liian liruksi. :)

Tuota liruuttapa kuumuudessa epäilinkin... Liekkö öljynlauhdutin tois apuja, mutta taitanee kumminkin olla parasta ja maksaa tuo 10€ enempi litrasta niin voi ajella huolettomammin.

Moi! Oli ihan pakko tunnukset luoda kun keskustelu käy kuumana. Noin 5 vuoden kokemuksella voin suositella Delvackia ainakin omaan pyörään. Herkkä laatikko rutisemaan niin toimii paremmin. Kytkimen kanssa ei ole ollut mitään ja muutenkaan kestävyydessä. Ja vielä kun käytän muussa kalustossa samaista tuotetta on edullista 200l tynnöristä :)

Minä nyt kevään aikana noin 1500 km olen ajanut 2011 mallin deauvillellä Delvacit moottoriöljynä. Jos vertaa alkuun koneessa olleissiin Hondan omaan GN-öljyyn(lienee mineraaliöljy myös), niin kyllä vaihdeloota ja varsinkin kytkin pelaa paremmin. Kytkin ottaa pehemeästi kiinni, ei tökkää, kuten oli laita Hondan öljyllä. Myös alaspäinvaihtaminen käy kivutta, kytkin pohjaan ja voi kelata useampia vaihteita alaspäin kytkintä välillä nostamatta. Että taas on yksi delvac-uskovainen lisää:D

GSX-R tekee seuraavaa, löytyykö sympatiaa: Kytkinlevyt tahmaa DVacilla kiinni kun pyörä on ajamatta noin vuorokauden. Vapaalta vaihteen laitto paikaltaan tietää aina sellaista kunnon nykäystä ennenkuin levyt irroittaa, joskus kone tuosta sammahtaa. Vaihde päällä ei startti jaksa edes pyörittää(Bilteman mopoakut ei kestä käyttöä) kun meinaa mopo liikkua samalla ja kytkin ei irroita. Olen koittanu saada mopoa liikkeelle ennen starttausta ykönen pesässä ja kytkin pohjassa, aika tahmeaa on, mutta helpottaa sitä ekaa vaihteen laittoa pesään.

Lämpöisellä koneella ei tee tuota havaittavasti, eli ominaisuus häviää öljyn liruuntuessa/vaihtuessa levyjen välissä. Olen mielestäni säätänyt kytkinvaijerin ja levypakan vetotapin välykset ohjeiden mukaiseksi.

Voiko olla Jaso MA -luokituksen ominaisuus, että ei jähmettyisi levypakan väliin?

Dvacci pelaa kyllä loistavasti muutoin ja pehmeetä on vaihteiden vaihdot. Aiemmin mainitsinkin tässä triidissä myös huonoista kokemuksista tuon Hondan GN4:n kanssa VTR:ssä, lienee paras jättää Hondamiesten Hondaöljyt kaupan hyllylle ja laittaa tissit koneeseen.

kylaenmies sanoi:
GSX-R tekee seuraavaa, löytyykö sympatiaa: Kytkinlevyt tahmaa DVacilla kiinni kun pyörä on ajamatta noin vuorokauden. Vapaalta vaihteen laitto paikaltaan tietää aina sellaista kunnon nykäystä ennenkuin levyt irroittaa, joskus kone tuosta sammahtaa. Vaihde päällä ei startti jaksa edes pyörittää(Bilteman mopoakut ei kestä käyttöä) kun meinaa mopo liikkua samalla ja kytkin ei irroita. Olen koittanu saada mopoa liikkeelle ennen starttausta ykönen pesässä ja kytkin pohjassa, aika tahmeaa on, mutta helpottaa sitä ekaa vaihteen laittoa pesään.

Lämpöisellä koneella ei tee tuota havaittavasti, eli ominaisuus häviää öljyn liruuntuessa/vaihtuessa levyjen välissä. Olen mielestäni säätänyt kytkinvaijerin ja levypakan vetotapin välykset ohjeiden mukaiseksi.

Voiko olla Jaso MA -luokituksen ominaisuus, että ei jähmettyisi levypakan väliin?

Dvacci pelaa kyllä loistavasti muutoin ja pehmeetä on vaihteiden vaihdot. Aiemmin mainitsinkin tässä triidissä myös huonoista kokemuksista tuon Hondan GN4:n kanssa VTR:ssä, lienee paras jättää Hondamiesten Hondaöljyt kaupan hyllylle ja laittaa tissit koneeseen.

Irroita kytkimen massalevyt ja tarkista välilevyjen suoruus. Laita massalevyt erillään öljykylpyyn vuorokaudeksi imeytymään.

Ennen käynnistystä vaihde silmään ja kytkin pohjassa tuuppaa vähän eteenpäin. Itsellä ainakin riittää irroittamaan juuttuneet levyt.

Laitoinpa -04 Z1000 kawaan tänään kokeeksi Delvacit koneeseen. 4500km ajetuilla repsol sinteticoilla rupesi vaihteenvaihto takkuamaan ja olihan öljy mustunutkin melko reippaasti. Ensimmäinen pieni testilenkki takana ja vaihteet vaihtuu jotakuinkin itsestään aikaisempaan verrattuna. Seuraillaan tilannetta...

Cruor sanoi:
Laitoinpa -04 Z1000 kawaan tänään kokeeksi Delvacit koneeseen. 4500km ajetuilla repsol sinteticoilla rupesi vaihteenvaihto takkuamaan ja olihan öljy mustunutkin melko reippaasti. Ensimmäinen pieni testilenkki takana ja vaihteet vaihtuu jotakuinkin itsestään aikaisempaan verrattuna. Seuraillaan tilannetta...

Itsellä samanlainen ja ikäinenkin pyörä alla, ja ensimmäinen öljynvaihto olisi edessä oston jälkeen. Kerrohan toimiiko hyvin :thumbup:

Edittiä:

Eilen vaihdoin omaankin Delvacit, pyörään oli just vaihdettu öljyt kun ostin, ja noin 4tkm tullut ajettua. aika tummat oli kyllä jo, en muista mitkä öljyt sanoi laittaneensa.

Alussa oli vähän kankea vaihteisto mutta parin km jälkeen alkoi mennä vaihteet ihan hipaisemalla sisään , ei pauku enää eikä välivapaata löydy enää 5 ja 6 välissä :WAZAAP: täytynee hakea 20l pönttö seuraavaksi niin saa monen vuoden öljyt talliin :D

Viimeksi muokattu:
ja nyt vaihdoin 900km ajon jälkeen uudet delvacit ja suodattimen, nyt ei ollut minkäänlaista alkukankeutta vaihteiden vaihdossa eikä mitään ylimääräisiä ääniä kuulunut. piti hakea se 20L pönttö, mutta minä fiksuna menin prätkällä sinne ja tajusin että enhän mä hemmetti sitä saa repussa kulkemaan millään joten piti sitten ottaa 4L pönikkä taas :dunno:

Back