Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei ne kyl taida käyttääNo, jos ei huippukuskitkaan käytä Vaccia, niin en minäkään sitten, koska haluan tietenkin olla kuin huippukuskit.
Tokihan ymmärrät sen että elävässä elämässä "ihan täysillä" ei tarkoita 24h kaasu 100% auki, vaan sitä että ajetaan niin kovaa kuin pystytään. Sama sen tankkaamisen kanssa, siihen menee (ja kuskin vaihtoon) 10s. Tuleehan niitä muitakin katkoja. But that is the race.ihan täysillä? Tuskin le mansilla tai Man-saarellakaan ajetaan 6h kaasunasento 100%. Ovaalillakin voi polttoaine loppua ennen aikaa.Ne äärirajat..Totuudesta en tiedä, mutta kyllä mulla ainakin D rasvat toimivat ihan ok tuolla äärirajoillakin, ihan kokonaisen ratapäivänkin, pitää vissiin alkaa osteleen ässäarpoja ku tää vehe kuitenkin kohta lasahtaa.Jos sitten mennään tuonne äärirajoille... ja mitä mitä useammin
ja kauemmin näin tapahtuu, sitten alkaa olla rasvoilla eroja.
Näin vaikka purkeissa olisi samat luokituksetkin.
Näin vaikka puhutaan 2t tai 4t öljyistä.
Tuommoinen normi ratapäivä Suomessa (ne rajoitukset radan käytössä) ei varmaankaan sisällä edes 800 km tai 6 tuntia ajoa ihan täysillä, siis täysillä?.
Joku Le Mans 24h, ovaalia 24h tai Man-saarta ympäri vuorokauden voisi olla sitä.
Ja se moponkuva öljypurkin kyljessä ei takaa sitä että tuollaisessa(kaan) ajossa se olisi parempaa kuin delvac tai muu halvempi öljy
lissee löylyä jo melkein viilenneeseen iso-D "keskusteluun". Näyttäkää minulle 1 kone joka on hajonnut iso-D:n voitelun takia, motti mun puolesta voi olla vaikka Silja Serenadesta , F1:stä tai sitten vaikka ihan normi mopedista. Todistuksen taakka on jollakulla muulla kuin minulla, iso-D toimii niin mopossa kuin laivassa käyttötavasta riippumatta (disclaimer: kunhan moottorin käyvän öljyn luokitukset täsmäävät iso-D:n spekseihin) .Tokihan ymmärrät sen että elävässä elämässä "ihan täysillä" ei tarkoita 24h kaasu 100% auki, vaan sitä että ajetaan niin kovaa kuin pystytään. Sama sen tankkaamisen kanssa, siihen menee (ja kuskin vaihtoon) 10s. Tuleehan niitä muitakin katkoja. But that is the race.ihan täysillä? Tuskin le mansilla tai Man-saarellakaan ajetaan 6h kaasunasento 100%. Ovaalillakin voi polttoaine loppua ennen aikaa.Ne äärirajat..Totuudesta en tiedä, mutta kyllä mulla ainakin D rasvat toimivat ihan ok tuolla äärirajoillakin, ihan kokonaisen ratapäivänkin, pitää vissiin alkaa osteleen ässäarpoja ku tää vehe kuitenkin kohta lasahtaa.Jos sitten mennään tuonne äärirajoille... ja mitä mitä useammin
ja kauemmin näin tapahtuu, sitten alkaa olla rasvoilla eroja.
Näin vaikka purkeissa olisi samat luokituksetkin.
Näin vaikka puhutaan 2t tai 4t öljyistä.
Tuommoinen normi ratapäivä Suomessa (ne rajoitukset radan käytössä) ei varmaankaan sisällä edes 800 km tai 6 tuntia ajoa ihan täysillä, siis täysillä?.
Joku Le Mans 24h, ovaalia 24h tai Man-saarta ympäri vuorokauden voisi olla sitä.
Ja se moponkuva öljypurkin kyljessä ei takaa sitä että tuollaisessa(kaan) ajossa se olisi parempaa kuin delvac tai muu halvempi öljy
Moottoridynolla (pelkkä kone) sitten voisi koettaa sen 24/100% jos joku maksaisi ja olisi kiinnostunut.
Mutta jutun poinnti oli se, että kymmenen kierrosta joista 6-7 täysillä ja sen jälkeen vartti tai puoli tuntia tulosten katselua ei mielestäni ole "ihan täysillä" ajoa.
Sponssatkaa joku ajaamaan yksi kausi esim superbikesarjassa delvacilla, ei maksa montaa kymppiä.Näyttäkää minulle 1 kone joka on hajonnut iso-D:n voitelun takia, motti mun puolesta voi olla vaikka Silja Serenadesta , F1:stä tai sitten vaikka ihan normi mopedista. Todistuksen taakka on jollakulla muulla kuin minulla, iso-D toimii niin mopossa kuin laivassa käyttötavasta riippumatta (disclaimer: kunhan moottorin käyvän öljyn luokitukset täsmäävät iso-D:n spekseihin) .![]()
Jos moottori on briggs&stratton, varmasti menee juuri noin. 200hp litratehoja tai 25 m/s männännopeuksia hätyyteltäessä voi tulla ongelmia. Kokeilkaa rohkeasti ja raportoikaa tuloksista. Jos kone leipoo kiinni radalla, ei se mitään haittaa kun on luistokytkin.Väittäisin, että tähän öljy keskusteluun pätee erään kauppiaan sanat.
Asiakas oli tullut kysymään, että mitä öljyä pitäisi ruohonleikkuriin laittaa. Kauppia tokaisi tähän. "Se on ihan sama mitä öljya sinne laitat. Se toimii kyllä. Jos et laita öljya ollenkaan niin sitten se ei toimi enää".
Kyllä se tuntuu näillä muillakin öljyrimpuloilla olevan ihan sama. Hyvin pitkälle päästään jo sillä, että on voitelua.Jos moottori on briggs&stratton
Joutuu siinä max. 30min. välein lisäaineistamaanKyllä se tuntuu näillä muillakin öljyrimpuloilla olevan ihan sama. Hyvin pitkälle päästään jo sillä, että on voitelua.Jos moottori on briggs&stratton
Jos vähän vielä trollaan niin mietitäänpä minkälaisille kuormituksille briggs&stratton joutuu ja siinä ei edes oo öljypumppua![]()
Nii.... Vai ajaaks ne sit kuitenkin D:llä vaikka muut tarratnäyttää, että formulat ja motogeepeet ovat lauenneet useimmin ihan muunlaisilla ja erimerkkisillä öljyillä, jos sit öljyistä on johtunutkaan - kuin isoDeellä.